برگزاری جلسه کمیته بیمارستانی بررسی علل مورتالیتی و موربیدیتی مادر باردار در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

جلسه کمیته بیمارستانی بررسی عوامل موثر در مرگ مادر باردار با حضور رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

گالری عکس 1

گالری عکس 2

این کمیته روز سه شنبه 1 خرداد ماه 97 با حضور رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی، مدیرگروه زنان دانشگاه، تعدادی از اعضاء هیئت علمی گروه های تخصصی زنان، بیهوشی، قلب، هماتولوژی، پزشکان و دستیاران دخیل در درمان مادران باردار وکارشناس مسئول امور مامایی و کارشناس مادران معاونت درمان برگزار شد.
ابتدا دکتر تهرانیان رییس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه ضمن بیان اهمیت برگزاری کمیته های مورتالیتی - موربیدیتی مادران باردار، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی فرآیندهای درمانی مادر باردار و اصلاح امور مربوطه به منظور جلوگیری از وقوع مرگ های قابل اجتناب متشابه عنوان کرد.
سپس گزارش دو مورد مورتالیتی - موربیدیتی مادری اخیر در بیمارستان ولیعصر توسط دکتر کربندیان دبیر علمی بررسی مورتالیتی مادران ارائه و توضیحات کاملی در خصوص اقدامات درمانی انجام شده بیان شد.
در ادامه دکتر آل یاسین، گفت: متاسفانه عدم بررسی کامل و دقیق مادران باردار در دوره پریناتال و عدم انجام کار تیمی منسجم و موثر در هنگام زایمان علی رغم انجام تمامی اقدامات منطقی در زمان ارجاع این بیماران به مراکز سانتر مادران پرخطر، منجر به مورتالیتی یا موربیدیتی شده است.
دکتر ستارزاده عضو هیئت علمی گروه قلب دانشگاه ضمن تقدیر از انجام کار تیمی در management بهینه مادران باردار پرخطر،گفت: ضروری است بیماران پرخطر قلبی که کنتراندیکاسیون مطلق بارداری دارند توسط واحدهای بهداشتی با مشاوره های صحیح قبل از بارداری از اقدام به این عمل جلوگیری و یا در مراحل اولیه، بارداری خاتمه داده شود.
در پایان نظری کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان گفت: مصوباتی که در این جلسات تدوین می شود در کمیته دانشگاهی مورتالیتی - موربیدیتی مادران باردار مطرح و با تصویب و اجرای مداخلات و اقدامات بهینه در راستای کاهش مرگ مادر گام های اساسی برداشته می شود.
توضیح آن که: اساتید و اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد بررسی روند درمان مادر باردار، ارائه و علل منجر به مورتالیتی و موربیدیتی وی را بررسی کردند.

خبر: باهو / عکس: مرزبان

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تنظیمات قالب