برگزاری دومین جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ

دومین جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ روز سه شنبه دوم شهریور 1400 در سالن شورای معاونت توسعه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر  احسان مقیمی مدیر دفتر ایثارگران در جلسه شورای پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ گفت: با توجه به اهداف مرکز تحقیقات آسیب دیدگان جنگ لازم است در آینده تفاهماتی با ارگان های متمرکز بر این قشر جامعه مانند بنیاد جانبازان و بنیاد شهید صورت گیرد، تا بتوان در راستای ارتقای کیفیت زندگی این افراد و رفع موانع و محدودیت هایی که با آنها دست و پنجه نرم می کنند، قدمی موثر برداشت. 
این جلسه روز سه شنبه دوم شهریور 1400 در سالن شورای معاونت توسعه و با حضور موسسان و اعضای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات جنگ برگزار و اقدامات انجام شده  درمرکز به شرح زیر توسط دکتر مقیمی مدیر مر کز ارائه شد:

انجام دو طرح تحقیقاتی شامل:

1- بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خود مراقبتی و بررسی وضعیت سلامتی ایثارگران جنگ تحمیلی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقایسه با گروه کنترل
2-اجرائی کارگاه های روش تحقیق.3-اجرائی کارگاه های روش مقاله نویسی و چاپ مقاله.4-اجرائی کارگاه های دانشگاه نسل و سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال.5-ساخت کلیپهای خود مراقبتی.6-ساخت کلیپهای علمی معرفی بیماری ها.

سپس به بررسی اولین طرح این مرکز نوپا با عنوان«مدل سازی و ساخت مکانیزم توانبخشی اندام تحتانی(زانو) با بکارگیری در محیط واقعیت مجازی» پرداخته شد.
در ادامه دکتر محمد علی صحرائیان معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه با توجه به حوزه های مختلف فعالیت مرکز تاکید کرد: فعالیت مرکز می تواند در بخش پیشگیری، درمان، بازتوانی، تولید دارو و تجهیزات برای آسیب دیدگان جنگ ولی باید در یک بخش متمرکز شود.
در ادامه دکتر بیگلر به مشکلاتی که در تولید تجهیزات پزشکی ایرانی وجود دارد به خصوص ویلچر و عصا اشاره کرد و با مقایسه کیفیت این تجهیزت با مشابه خارجی آن به راهکار های افزایش کیفیت این محصولات پرداخت. 

توضیح اینکه این مرکز به ریاست دکتر عبدالرحمان رستمیان و دکتر نورالدین نخستین انصاری به عنوان معاون پژوهشی اداره و اعضای شورای پزوهشی عبارتند از دکتر صحرائیان، دکترآخوند زاده،دکتر بیگلر، دکتر گتمیری، دکتر وردی، دکتر آیتی، دکتر بیگ محمدی، دکتر پارسا، دکتر خزائی پور، دکتر رضائی، دکتر احمدی، دکتر پورمحمدیان و دکتر خسروانی اداره می شود.

بدین منظور از همه علاقه مندان به این حوزه، خصوصا اعضای هیئت علمی دانشگاه و به ویژه ایثارگران هیئت علمی دعوت به عمل می آید تا پیشنهادهای خود را در زمینه طرح های پژوهشی و تنظیم اولویت های پژوهشی  این مرکز از طریق نشانی مرکز تحقیقات rcwptums@gmail.com یا شماره تلفن 66475055با این مجموعه در میان بگذارند.

 

علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب