برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زینب و روز پرستار در مرکز قلب تهران

پرستاران نمونه منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمونه های مرکز قلب تهران در مراسمی تقدیر شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با روز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، مراسم جشن این روز در سالن آمفی تئأتر برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس، معاونان، مدیران، اساتید، سرپرستاران و جمعی از پرستاران برگزار شد، از پرستاران نمونه منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمونه‌های مرکز قلب تهران تقدیر به عمل آمد.
دکتر فراهانی گفت: دوست داشتم که این امکان وجود داشت تا روز کاری نبود و مشغله بیمار وجود نداشت تا همه پرستاران در جمع ما حضور داشتند و ما با همه صحبت می‌کردیم لذا اول صبح به اتفاق مترون محترم بیمارستان و جمعی از مدیران مرکز، حضور تک تک همکاران پرستار در بخش‌ های مرکز حاضر شدیم و به آنان تبریک گفتیم، من اینجا به همه عزیزان پرستار به خصوص مترون مرکز خانم دلاور، سوپر وایزر‌های عزیزمان، سرپرستاران محترم، پرستاران نمونه، که مایه افتخار ما هستند هم در بیمارستان و هم در دانشگاه تبریک میگویم و امیدوارم این روزها که روزهای شادی همکاران ما در گروه پرستاری اعم از همکاران ما در اتاق عمل، کت لب، تکنسین‌ها و همه مجموعه، که این روز به بزرگداشت آنها اختصاص یافته بتوانیم موج شادی را در بین همکاران در بخش‌ها و بیماران ایجاد کنیم.
وی گفت: به طور معمول ممکن است ما بهره‌های دنیوی مان از خدماتمان، هم از جنبه مادی و هم از جنبه جایگاهی که داریم، بیشتر باشد ولی باور قلبی خودم این است که همانطور که در قرآن در سوره یاسین این آیه را داریم: ونکْتب ما قدّموا وآثارهمْ وکلّ شیْءٍ أحْصیْناه فی إمامٍ مبینٍ. من که باور نمی‌کنم این دنیا همین باشد و تمام شود و آخرتی وجود نداشته باشد. نکته‌ ای که در این آیه وجود دارد تلنگر جدی هست، خود نفس عمل نیست فرض کنید شما مراقبت ارزشمندی می‌کنید و انسانی را نجات می‌دهید که این اوج چیزی هست که آرزوی همه ما است، در این آیه می‌گوید که فقط این نیست که نوشته می‌شود بلکه تبعات و آثار آن هم باقی می‌ماند.
رئیس مرکز قلب در ادامه گفت: ممکن است یک عمل خیلی کوچک و با خلوص نیت که در میزان الهی ارزشی برای آن وجود داشته باشد، لبخندی که به بیمار یا همکاری می‌زنیم برای او شادی ایجاد می‌ کند و این شادی منجر به این می‌ شود که وقتی به منزل میرود، این شادی را انتقال میدهد که شادی فرزندان و خانواده تبعاتی و اثراتی دارد این تبعات ممکن است کم رنگ شود ولی اثر آن، تا روز قیامت باقی می‌ماند و همه اینها ثبت می‌شود، اینجاست که انسان خوشحال می‌شود و شکرگزار خداوندمهربان، ومن مکرر همکاران پرستارم را مشاهده کردم که مصداق این آیه کریمه هستند.
دکتر فراهانی ادامه داد: واقعاً این‌ها ارزشمند است و در میزان الهی قطعاً آن چیزهایی که در اوج آن وجود دارد این صبوری‌ها هست، در اینجا از روحیه صبوری که شما دارید و زحماتی که میکشید تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند توفیق بدهد که شکرگزار شما باشیم و آنچه که در توان من و مجموعه مدیران و معاونین عزیزم است تلاش کنند که در حدی که برایمان مقدور است مطالبات گروه پرستاری را پاسخگو باشیم.
وی گفت، خوشبختانه به پاس دو سال خدمت ۱۵۰۰ پرسنل در اینجا شهرت خیلی خوبی داریم ومرکز قلب تهران به عنوان برند ارائه خدمات قلب و عروق در کشور شناخته شده‌ایمخدا را شاکریم و این مایه افتخار ماست، این افتخار کسب نشده مگر اینکه ۲۱ سال همه پرسنل اعم از پزشک کادر درمان، پرستاران عزیزمان و کمک بهیاران محترم همه تلاش کرده‌ اند که ما برند شده ایم.
وی گفت: مطالعات علمی مرکز قلب نشان می‌ دهد که در حال حاضر حدود چهار میلیون بیمار قلبی در کشور داریم که در سال ۲۰۳۰ این آمار به ۶ میلیون می‌رسد، پس اگر واقعاً یک ثمره ماندگار بخواهیم از خود باقی بگذاریم باید ظرفیت‌های ارائه خدمت در مرکز قلب را ارتقا دهیم اگر در سال ۱۴۰۰ با وجود کووید سیصد هزار بیمار را در مرکز پذیرا بودیم این آمار در کل کشور بی‌ نظیر است حتی در اروپا هم بیمارستانی ندیدم که با این تنوع و با این تعداد بیمار قلبی عروقی بتواند سرویس دهد که این افتخار ما است و باید حفظ کرد و باید توسعه دهیم و باید برنامه مرکزقلب ظرفیت‌ ها را تولید ببیند که در ده سال آینده ظرفیت دو برابری برای خدمت داشته باشیم.
معصومه دلاور مترون مرکز قلب تهران نیز در سخنانی ضمن تبریک و تهنیت این روز گفت: خسته نباشید و خداقوت عرض می‌کنم خدمت خانواده بزرگ پرستاری مرکز سرپرستاران محترم پرستاران تکنسین‌های اتاق عمل، بیهوشی، کمک بهیاران و منشی‌های گرامی، عزیزانی که روز میلاد بزرگ بانور صبر و ایثار شهامت و شجاعت را برای قدر نهادن به زحماتشان روز پرستار نامیدند. بر خود لازم می‌دانم از همکاری‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ کادر پرستاری مرکز که با وجود فراز و نشیب‌های بسیار کمبود نیروی انسانی حجم بالای کار و همچنین تعداد زیاد همکاران جدید با همت بالا، انسانیت و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده و در جهت افزایش رضایتمندی بیماران و ارائه مراقبت با کیفیت ایمن و اثربخش تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی نمایم. سعی و تلاش شما همکاران عزیز برای حرفه پرستاری ستودنی است.
وی ادامه داد: تیم پرستاری مرکز فارغ از مشکلات روزمره خود تلاش می‌کند تا سلامتی و آرامش را به تن دردمند و قلب مضطرب بیماران هدیه دهد تا رنج انسانها را به عافیت تبدیل کند و از نظر مهارت‌های علمی و عملی، اخلاق حرفه ای، گشاده رویی، عطوفت و مهرورزی همیشه سرآمد باشد. وظیفه خود می‌دانم مراتب تشکر خود و همکارانم را از ریاست محترم مرکز و تیم مدیریتی مرکز که با همت والا و عزم راسخ خود در جهت مرتفع کردن مشکلات مربوط به کادر درمان تلاش می‌کنند، ابراز داشته و از حمایت‌های بی‌دریغشان قدردانی کنم.
پخش کلیپهای متنوع بمناسبت روز پرستار و نمایشگاه عکس این روز از برنامه‌های جالب توجه این جلسه بود.
در پایان جلسه از ۲۳ پرستار نمونه منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران و ۱۵ پرستار نمونه مرکز قلب تهران با تندیس و لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب