برگزاری نشست شورای پژوهشی دانشکده توانبخشی با تمرکز بر تفاهم نامه مشترک با مرکز تحقیقات علوم قرآن، طب و حدیث

نشست شورای پژوهش دانشکده توانبخشی با حضور مجازی معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، نشست شورای پژوهشی دانشکده روز سه شنبه 30 فروردین 1401 با حضور دکتر سید احمد رضا خاتون آبادی رئیس دانشکده و حضور مجازی حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد عیسی زاده معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در سالن شورا برگزار شد.

در این جلسه دکتر خاتون آبادی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع)، از حضور مجازی حجت الاسلام و المسلمین عیسی زاده در این جلسه قدردانی کرد و از عقد تفاهم نامه مشترک با مرکز تحقیقات علوم قرآن، طب و حدیث سخن گفت و ضمن اشاره به اهمیت توجه به حوزه های تدبر در قرآن و احادیث گفت: با یاری خداوند بزرگ و با راهنمایی های رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآن و معاونت پژوهشی دانشکده در نظر است که در گروه ها و رشته های مختلف این مسائل را اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: این یک توفیق است که خداوند متعال به طرق مختلف دریچه ارتقا و تکامل افراد را باز می کند و چه خوب است که همه از این فرصت ها بهره مند شویم.
سپس حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با بیان روایتی از پیامبر اکرم " إنّما سمّی الرّمضان لأنّه یرمض الذّنوب " از لطافت ماه رمضان سخن گفت و اظهار کرد: ماه رمضان را رمضان نامیدند چون گناهان را از بین می برد؛ واژه رمضان از ریشه رمض و به معنای بارانی است که در بیابان داغ و گرم می بارد و از شدت گرمای بیابان، قطرات آن نرسیده به زمین بخار می شود، که کلمه رمضان برگرفته از همین ریشه است به این معنا که حتی آنهایی که قبل از ماه رمضان قصد روزه می کنند، خداوند آنها را می بخشد و ان شاء الله که همه ما از کسانی باشیم که رحمت الهی شامل حالشان می شود.
وی در ادامه ضمن اظهار خرسندی از حضور در این جلسه و تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) توضیحاتی از روند فعالیت مرکز تحقیقات علوم قرآن، طب و حدیث ارائه کرد و گفت: این مرکز از سال 1387 فعالیت خود را شروع کرده است و من نیز از سال 1390 به عنوان هیئت علمی به این مرکز ملحق شدم؛ این مرکز با حضور سی استاد و با برگزاری نشست های مختلف ملی و بین المللی، در سه گروه مطالعات میان رشته ای اسلامی، مطالعات میان رشته ای علوم پزشکی و همچنین سلامت معنوی فعال است و آمادگی خود را برای بهره مندی اساتید و دانشجویان اعلام می کند.
وی ضمن اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک بین دانشکده توانبخشی و مرکز تحقیقات علوم قرآن، طب و حدیث تصریح کرد که به امید خداوند و با پیشنهادهای سازنده اساتید، اهداف به بهترین شکل اجرا خواهد شد.
سپس در خصوص نحوه همکاری و تعامل بیشتر با اساتید، نحوه تامین بودجه های طرح های تحقیقاتی، سازمان های حمایت کننده و فعالیت های عمده مرکز تحقیقات علوم قرآن سخن گفت.
در ادامه دکتر دالوند معاون پژوهش دانشکده ضمن ارائه توضیحاتی در راستای انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد و با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان بر توجه و اهتمام گروه ها و ترغیب اساتید تاکید کرد که  مقرر شد اساسنامه شرکت های دانش بنیان به صورت اتوماسیون برای همه اعضای هیئت علمی ارسال شود.
در ادامه با مقایسه رنک سال گذشته و امسال، 6 طرح تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب