اقدامات معاونت درمان دانشگاه در مقابله با کرونا

برگزاری نشست مشترک معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران

جلسه معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران با هدف هماهنگی برای مقابله با بحران کرونا در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، جلسه فوری معاونان درمان دانشگاه‌ های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران شنبه ۱۷ اسفند ۹۸ در دفتر دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه با هدف ایجاد هماهنگی سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران در مقابله با بیماری کرونا تشکیل شد.
دکتر رضایی در خصوص نتایج این نشست گفت: با همفکری معاونان درمان دانشگاه‌ های علوم پزشکی شهر تهران در مقابله با بحران کرونا قرار شد، برای ایجاد توازن در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هر سه دانشگاه فعلاً ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌ های فعال مراکز درمانی تحت پوشش را به بیماران کرونا اختصاص دهند. همچنین با توجه به پیشنهاد ستاد فرماندهی عملیات شهر تهران مقرر شد بیمارستان‌ های تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران با هدایت دانشگاه‌ های علوم پزشکی مربوطه به ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.
وی با اشاره به مصوبه ستاد فرماندهی عملیات شهر تهران مبنی بر استفاده از بیمارستان‌ های صحرایی نیروهای مسلح افزود: این بیمارستان‌ ها، تنها درصورتی‌ که نیروهای مسلح اقدام به تامین نیروی انسانی و تجهیزات موردنیاز آن کنند، قابلیت کاربرد عملیاتی دارد. به علاوه در خصوص مراکز نقاهتگاهی پیشنهاد می‌ شود، این مراکز تحت پوشش نهادهای حمایتی نظامی و غیردانشگاهی مدیریت شود و در سطح دانشگاه‌ های علوم پزشکی مسئولان بسیج برای همکاری به این نهادها معرفی شوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به محدودیت تخت‌ های ویژه شهر تهران گفت: مسئولان بخش‌ های ویژه باید بیماران را برای بستری در این بخش‌ ها اولویت‌ بندی کنند تا حداکثر بهره‌ وری انجام شود.
دکتر رضایی در مورد نحوه پرداخت تشویقی به کارکنان کادر درمانی مراکز تابعه گفت: پیشنهاد می‌ شود ستاد فرماندهی عملیات شهر تهران ترتیبی اتخاذ کند که معاونان درمان دانشگاه‌ های علوم پزشکی سیاست‌ گذاری در این حوزه و معاونان توسعه عملیات اجرایی را عهده‌ دار شوند.
در پایان این نشست حاضرین بر همکاری نزدیک معاونان درمان برای هدایت عملیات مقابله با بحران کرونا در شهر تهران تأکید کردند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب