برگزاری نهمین جلسه شورای تحقیقات بهداشتی و نظام سلامت معاونت بهداشت

در نهمین جلسه شورای تحقیقات بهداشتی و نظام سلامت معاونت بهداشت، سه طرح مربوط به اولویت های پژوهشی حوزه بهداشت، سه طرح HSR و یازده درخواست دانشجویی، توسط اعضای شورا بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، نهمین جلسه "شورای تحقیقات بهداشتی و نظام سلامت" معاونت بهداشت روز یکشنبه سیزدهم دی ماه سال جاری، با حضور دکتر محمدشریعتی معاون بهداشت دانشگاه، زهرا آقامیری کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه و دبیر شورا، دکتر مسعود یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر مژگان کاربخش، دکتر رامین مهرداد و دکتر فاطمه سلیمانی از اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل دفتر معاون بهداشت تشکیل شد.
گفتنی است؛ شورای تحقیقات بهداشتی و نظام سلامت معاونت بهداشت دانشگاه به عنوان مرجعی جهت تدوین کلیه خط مشی ها و امور زیربنایی حوزه بهداشت و با هدف تعیین اولویت های پژوهشی کاربردی در زمینه سلامت عمومی و توجه به نیازهای بهداشتی حوزه تحت پوشش در تدوین سیاست های پژوهشی در تابستان سال 1393 تشکیل شد.
بررسی و تصمیم گیری در مورد پژوهش های پیشنهادی جهت انجام در حوزه تحت پوشش و همچنین بحث و بررسی در مورد گزارش امور تحقیقاتی از دیگر شرح وظایف این شورا است.
در گفت و گو با آقامیری دبیر شورای تحقیقات بهداشتی و نظام سلامت، وی از بررسی 66 طرح دانشجویی، 42 طرح HSR و 12 طرح ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی جلسات اخیر شورا خبر داد و افزود: در نهمین جلسه نیز سه طرح مربوط به اولویت های پژوهشی حوزه، سه طرح HSR و یازده درخواست دانشجویی بررسی شد.
وی در ادامه گفت: در میان طرح های مربوط به اولویت های پژوهشی، یک طرح رد و پروپوزال"طراحی و ارزیابی مدل مفهومی سامانه یکپارچه گزارش دهی بیمارهی مشمول گزارش فوری و پیاده سازی آن" پس از اصلاحات و کارشناسی بودجه تایید شد.
دبیر شورا همچنین تایید پروپوزال "طراحی و اجرای برنامه حاکمیت بالینی" را منوط به بازنگری کلی، رفع اشکالات پروپوزال و حضور یک همکار آشنا به حاکمیت بالینی در طرح خواند.
آقامیری طرح های HSR بررسی شده در نهمین جلسه شورا را شامل " اولویت بندی مشکلات و خدمات بهداشتی در حوزه بهدات"، "طراحی الگوی استقرار و اجرای پایلوت دستورالعمل شبکه های بهداشتی درمانی آموزشی" و همچنین پروپوزال "ارزیابی عملکرد تکنیک GeneXpert   برای شناسایی مایکوباکتریوم توبرکلوزیس در نمونه های خارج ریوی" خواند و تصریح کرد: از میان طرح های نام برده شده، طرح اول در صورت شفاف سازی روش کار در جلسه بعدی شورا مجددا بررسی خواهد شد، ولی طرح های دوم و سوم تایید شدند.
وی ادامه داد: طرح دیگری نیز با عنوان "اثربخشی و کارایی برنامه آموزش تئوری در تشخیص آزمایشگاهی سل" تایید شد که بودجه این طرح از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.
در پایان، آقامیری در خصوص درخواست های دانشجویی مطرح شده در جلسه، افزود: یک مورد طرح دانشجویی در خصوص  زنان آسیب پذیر در جلسه بررسی و تایید و طرح دیگر به کمیته اخلاق دانشگاه ارجاع شد./ق

خبر: خباز
عکس: اسماعیل استاجی



کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب