برگزاری پنجمین کارگاه آموزشی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی

دفتر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران پنجمین کارگاه آموزشی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی را برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، دکتر ابوالفضل صلواتی زاده در پنجمین جلسه از کارگاه مجازی دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال کارآفرینی گفت: کمرنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارترند.

در این کارگاه که روز پنج شنبه چهارم شهریور  1400 به صورت مجازی برگزار شد بیش از 60 عضو هیئت علمی و کارمند و دانشجو حضور داشتند.
دکتر صلواتی زاده ضمن برشمردن بخشی از مهارتهای نرم انسانهای پیشرو، از قبیل هوش هیجانی، همدلی، تاب آوری، تفکر خلاق و...؛ این مهارت ها را مکمل آموزش هایی دانست که در دانشگاه دیده ایم. وی با بیان اصول و فنون مذاکره، مواردی را برشمرد که از احساس های لازم برای نفوذ در مخاطب است. در ادامه همچنین در مورد ختم جلسه مذاکره که در واقع پایه ریزی ادامه کارهاست و نتیجه گیری توضیحاتی داد. ایشان نوشتن صورتجلسه را یک تخصص دانست و تاکید کرد که خلاصه نویسی را به فرزندان تان بیاموزید.
مدرس این کارگاه افزود: اقدامات بعداز جلسه عبارت است از بررسی دستاوردهای جلسه و نقاط قوت و ضعف، گزارش دادن مختصر به مافوق که در اولین فرصت باید صورت گیرد. از دلایل آن می توان به همراه کردن مافوق با خود اشاره کرد؛ چرا که ممکن است قبل از اینکه ما به مافوق گزارش بدهیم، جور دیگری به وی گزارش شود و ایجاد ابهاماتی نماید؛ یا ممکن است نیاز به تصمیم گیری باشد. پیگیری تنظیمات صورتجلسه خیلی مهم است.دکتر صلواتی زاده، با بیان تعاریفی ازمستندسازی، گفت: کمرنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها ماندگارترند.
ایشان گفت زمانی یک مستندسازی می تواند اثربخش باشد که فرآیند گام به گام یک پروژه ثبت شده باشد؛ در آن صورت به عنوان یک مدل می تواند کاربرد داشته باشد.
وی جلوگیری از پراکندگی و پرهیز از تکرار غیر لازم؛ افزایش بهره وری نویسنده مستندات؛ استفاده از مستندات به عنوان مرجع؛ امکان بررسی و کنترل کیفیت؛ ایجاد اعتماد در بیرون از سازمان؛ امکان تطبیق هزینه های برآوردی با هزینه های واقعی و غیره را از مهمترین مزایای مستندسازی خواند.
مدرس این کارگاه با تاکید بر اهمیت مستندسازی اسناد مالی افزود: با مستندسازی امکان شفاف سازی و جلوگیری از هر گونه ابهام در خصوص نحوه عملکرد فرد در سازمان وجود دارد. خصوصاً جمع آوری اسناد و مدارک مالی که باعث از بین رفتن سوء تفاهم ها خواهد شد.دکتر صلواتی زاده مستندسازی تجارب را راهنما و مرجعی برای کسانی دانست که در آینده وارد سازمان شده و اختیار امور را به دست گرفته و به فعالیتهای سازمان جامه عمل می پوشانند.
ایشان زمانی که برای مستندسازی صرف می شود، را نوعی سرمایه گذاری قلمداد کرد؛ چرا که در زمان های حساس باعث صرفه جویی کلان در وقت و هزینه خواهد شد.
در پایان دکتر صلواتی زاده، با ذکر این نکته که امروزه مستندسازی یکی از کارهای بسیار مهم در اکثر مشاغل و حرفه های دنیا بشمار می رود، تاکید کرد؛ نحوه تدوین و تنظیم یک مستند می تواند اعتبار شخص یا سازمان را افزایش داده یا برعکس به مخاطره بیندازد.
توضیح اینکه کارگاه افزایش کیفیت زندگی یکشنبه‌ها از ساعت 20:30 الی ۲۲ با تدریس دکتر پور نسائی، کارگاه دانشگاه نسل سوم و چهارم و نقش آن در اشتغال در روزهای پنج شنبه و کار گاه مقاله نویسی و چاپ مقالات روزهای جمعه از ساعت ۲۱ الی ۲۲ برگزار می گردد.
 علاقه‌مندان می‌توانند در فضای اسکای روم هر هفته این مباحث را پیگیری نمایند برای شرکت درکارگاه اینجا کلیک  نموده و به‌عنوان میهمان واردشوید.

کلمات کلیدی
علیرضا پیرامون مقدم
تهیه کننده:

علیرضا پیرامون مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب