برگزاری کلاس آموزشی با موضوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان

کلاس آموزشی با موضوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با هدف ارتقای آگاهی افراد در معرض خطر، برای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مرکز آموزشی درمانی ضیائیان برگزارشد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی بیمارستان ضیائیان، با همکاری و هماهنگی فریبا امینی سوپروایزر آموزشی، کلاس آموزشی با موضوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باهدف آشنایی کارکنان درمانی و واحدهای کلینیک و پاراکلینیک و اداری در روز چهارشنبه 17 خرداد 96 در سالن آمفی تئاتر مرکزآموزشی درمانی ضیائیان برگزارشد.
دکتر جمالی متخصص عفونی و مدرس این دوره گفت: از آنجا که تب هموراژیک کریمه کنگو جزء بیمارهای مشترک بین انسان و حیوان محسوب می شود و با شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌های ناقل سرایت می کند و در دام هیچ‌گونه علائم ظاهری و بالینی ندارد، اما در انسان کشنده است و توسط گزش کنه آلوده و تماس مستقیم انسان با ترشحات یا خون دام آلوده بوجود می‌آید.
دکترجمالی با اشاره به اینکه دام غیرمجاز یعنی دام هایی که بدون نظارت دامپزشکی و توسط برخی افراد سودجو پس از ورود غیرمجاز دام به فروش می رسد،تاکید کرد: مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری استفاده از دستکش، لباس کار، چکمه و ماسک برای حفاظت فردی در فضاهایی که احتمال وجود کنه است.
متخصص عفونی بیمارستان ضیائیان تصریح کرد: مهمترین راهکار جلوگیری از سرایت این بیماری به انسان نگهداری انواع گوشت دام ذبح شده حداقل بمدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد قبل از مصرف می باشد.
وی درادامه افزود: گروه های در معرض خطر این بیماری عمدتا چوپانان، قصابان، دامداران، کارگران کشتارگاه های دام، کشتارکنندگان غیر مجاز دام و کادر پزشکی هستند.
دکتر جمالی توصیه کرد: گوشت مصرفی را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند و قبل از خرید حتما به مهر و لیبل دامپزشکی مندرج بر لاشه کشتار توجه نمایند و مصرف گوشت و احشاء کاملا پخته، رعایت حفاظت فردی در تماس با بیمار مشکوک، محتمل و قطعی و عدم جداسازی کنه با دست از بدن دام یا انسان از دیگر راه های کنترل این بیماری است.

تهیه کننده:

تنظیمات قالب