به مناسبت هفته خوابگاه ها، نشست های خوابگاهی و کارگاه های سلامت روان ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه برگزار شد

مرکز مشاوره مدیریت امور سلامت دانشجویان به مناسبت هفته خوابگاه ها، سلسله نشست های خوابگاهی و کارگاه های سلامت روان را ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه ها برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی دانشجویی، به مناسبت هفته خوابگاه ها مرکز مشاوره مدیریت امور سلامت دانشجویان، کارگاه هایی ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه، در حوزه سلامت روان و با حضور کارشناسان مرکز، برگزار کرد. 
اولین نشست خوابگاهی درخوابگاه  کوی دختران (گلستان ۳) یکشنبه 25 اردیبهشت و با عنوان "سلامت روان، سبک زندگی و اعتیاد" و با حضور الهه خسرو انجم کارشناس ارشد روانشناسی و مشاور مرکز و در فضایی دوستانه و صمیمی برگزار شد.در این کارگاه به ابعاد مختلف سلامت روانی و جسمانی و اجتماعی دانشجویان پرداخته و همچنین در مورد مسائل و مشکلات زندگی خوابگاهی پرسش و پاسخ انجام شد و در ادامه مجموعه خدمات تخصصی حضوری و آنلاین مرکز مشاوره و نحوه نوبت دهی شرح داده شد.
دومین نشست دانشجویی در کوی دختران دوشنبه 26 اردیبهشت و با عنوان «سبک زندگی هوشمندانه» و با حضور مهدیه موسی الرضایی کارشناس ارشد و مشاور مرکز در یکی از آلوده ترین روزهای تهران اما در فضایی صمیمی برگزار شد که حضور دانشجویان و برخی از ناظمه ها چشمگیر بود. این جلسه با بیان ضرورت و ارزش بهره مندی از خدمات سلامت روان و بازدارنده ها و موانعی که دانشجویان در این مسیر با آن ها روبرو هستند، شروع و سپس گروه مشترکی از عوامل استرس زا و نحوه برخورد با آن ها مطرح و در نهایت ضمن پرسش و پاسخ، به اطلاع رسانی درباره مجموعه خدمات تخصصی مرکز مشاوره پرداخته شد.
روز چهارشنبه بطور همزمان در 3 خوابگاه دخترانه حافظیه، پسرانه سمیه و مجموعه خوابگاه های انقلاب (ویژه دستیاران تخصصی ) نشست های دانشجویی انجام گرفت.
نشست در مجموعه خوابگاه های انقلاب (دستیاران تخصصی) با عنوان "سلامت روان و سبک زندگی خوابگاهی" و با حضور دکتر اقبال ولد بیگی مددکار مرکز مشاوره و در فضایی دوستانه برگزار شد. ابتدا ضمن خیرمقدم به دانشجویان،  ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و رابطه دو سویه و تقابلی آنها تشریح گردید. در خصوص ارتباط سبک زندگی خوابگاهی و پیوند آن با سلامت روان مطالبی کلی و لازم ارائه شد و پس از آن مجموعه خدمات تخصصی حضوری و آنلاین مرکز مشاوره و نحوه نوبت دهی معرفی شد.
نشست در خوابگاه حافظیه با حضور دکتر سپیده سلطان محمدلو روانشناس و مشاور مرکز و با عنوان "روابط بین فردی" و در خوابگاه سمیه با عنوان "سبک زندگی و اعتیاد " با حضور سورنا جباری مددکار مرکز برگزار شد که توسط کارشناسان در مورد عناوین کارگاه ها مطالبی عنوان شد و در انتها ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان، کارشناسان به معرفی خدمات مرکز مشاوره پرداختند. در کلیه جلسات در انتها از بین شرکت کنندگان یک نفر به قید قرعه برای دریافت هدیه انتخاب شدند.
توضیح اینکه این کارگاه ها با استقبال روبرو شد و دانشجویان خواستار ادامه جلسات با موضوعات پیشنهادی دیگر بودند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب