در جلسه هیئت رئیسه بیمارستان فارابی مطرح شد

تاکید رئیس بیمارستان فارابی بر اهمیت جایگاه پژوهش در چشم پزشکی

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش اعضای هیئت رئیسه بیمارستان فارابی به بررسی مسائل پژوهشی این بیمارستان پرداختند.

تاکید رییس بیمارستان فارابی بر اهمیت جایگاه پژوهش در چشم پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه هیئت رییسه این بیمارستان با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف مسائل پژوهشی چهارشنبه 26 آذر 1399 با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رئیس بیمارستان و معاونان پژوهشی، آموزشی، بین الملل و درمان این مرکز برگزار شد.
دکتر اکبری با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش گفت: مباحث پژوهشی همیشه یکی از دغدغه های اصلی ما در بیمارستان فارابی بوده و وظیفه ماست که مسیر درستی را برای پژوهشگران این بیمارستان مهیا کنیم تا طرح های مورد نظر خود را به سرانجام برسانند.
همانطور که می دانید جایگاه پژوهش در چشم پزشکی بر کسی پوشیده نیست و پیشرفت هایی که در این زمینه انجام شده گواه اهمیت کارهای پژوهشی در این رشته است. در این راستا  تمام سعی ما بر این بوده که هیچ نوع کوتاهی در حمایت از طرح‌های پژوهشی صورت نگیرد. به همین دلیل نیازمند شیوه‌نامه ای هستیم تا مسیر انجام یک طرح پژوهشی را از ابتدا تا انتها برای ما مشخص کند. از انتخاب پروپوزال و تصویب طرح تا محاسبه هزینه ها و مباحث اخلاقی. برای همین باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای سطح کیفی پژوهش بیمارستان فارابی استفاده کنیم. 
وی به اهمیت دسترسی سریع و دقیق اطلاعات در پژوهش اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مدیریت و معاونت درمان بیمارستان برای راه اندازی سامانه بایگانی و تبادل تصاویر (PACS) توانستیم برخی از دستگاه های تصویربرداری بیمارستان را به این سامانه متصل کنیم تا هم دسترسی پژوهشگران به اطلاعات و تصاویر آسانتر و سریعتر شود و هم در زمینه کاهش مصرف کاغذ و هزینه‌ها قدم مثبتی برداشته باشیم. امیدواریم با برنامه ریزی مناسب در یک بازه زمانی مشخص بتوانیم تمامی دستگاه های تصویربرداری بیمارستان را سامانه PACS متصل کنیم.
ضرورت اصلاح نگرش به مقوله پژوهش، کاربردی کردن پژوهش ها و تلفیق مطالعات کاربردی و بالینی، مدیریت هزینه ها و اولویت بندی طرح ها و لزوم تعامل با سایر گروه ها و مراکز پژوهشی از موضوعاتی بود که دکتر رجبی، معاون پژوهشی بیمارستان فارابی مطرح کرد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب