• تاریخ انتشار : 1395/09/14 - 12:41
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 488
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جزئیات برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران

در بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران، سخنرانانی از اروپا، امریکا و کانادا حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی، دکتر حمیدرضا جهادی حسینی با تاکید بر حفظ روند صعودی و مسیر تکاملی کنگره های سالیانه گفت: در کنگره های سالانه، برنامه های گروه های فوق تخصصی سمپوزیوم ها، کارگاه ها، برنامه دستیاری و نمایشگاه جانبی به روال سال های گذشته برگزار می شود. برای برگزاری پربارتر این کنگره، ۵ گروه تخصصی انجمن شامل قرنیه، شبکیه، گلوکوم، استرابیسم و اکولوپلاستی در بخش علمی همکاری داشته اند.
دکتر حسینی اتفاق جالب کنگره امسال را تشکیل گروه یووئیت به صورت مستقل و جدا از گروه رتین دانست و اظهار داشت: این دوستان تلاش زیادی کرده اند و سه برنامه کارگاهی را با حضور مهمانان خارجی طراحی کرده اند. این موضوع را باید به فال نیک بگیریم زیرا باعث افزایش مباحث علمی در رشته یووئیت می شود.
 دکتر حسینی با بیان این که ۱۷ سخنران از اروپا، آمریکا و کانادا سخنرانی های اصلی کنگره را ارائه می دهند گفت: ۹ سمپوزیوم و ۲۹ کارگاه علمی و همچنین دو جشنواره فیلم و عکس چشم پزشکی نیز در طول برگزاری کنگره برپا خواهد شد.
وی با اشاره به ارسال ۲۴۵ مقاله به بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی، افزود: مقالات برتر به صورت سخنرانی و پوستر و ویدئو ژورنال در کنگره ارائه می شود.
دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی با بیان اینکه در اعمال جراحی چشم، نقش پرستاران و همکاران بخش های پاراکلینیک بسیار مهم است عنوان کرد: چشم پزشکان برای ارائه خدمات درمانی نیازمند همکاری گروه پرستاری و پاراکلینیک هستند. زیرا پرستاران قبل و بعد از جراحی از بیمار حمایت می کنند و همکاران بخش های پاراکلینیکی خدمات جنبی نظیر تصویر برداری شبکیه و قرنیه و اندازه گیری شماره لنز و نظیر آن را انجام می دهند. به همین دلیل حضور و خدمات آنان تاثیر گذار، قابل تقدیر و ارزشمند است و ضرورت دارد سالی یک بار در نشستی علمی از زاویه کار خود اطلاعات را مورد بررسی قرار دهند. در کنگره امسال نیز سمپوزیومی با عنوان «پرستاری و پاراکلینیک در چشم پزشکی» روز ۲۴ آذر در دو بخش برگزار خواهد شد.
دکترحسینی به پیش برنامه یک روز قبل از برگزاری کنگره اشاره کرد و افزود: روز ۲۲ آذر، گروه های تخصصی چشم پزشکی گردهم می‌آیند و درباره موضوعات مربوط به حوزه تخصصی خود بحث و تبادل نظر می‌کنند.
وی با بیان این که برنامه علمی چشم پزشکان جوان نیز در روز پیش کنگره برگزار می‌شود، از همکاری نهاد بین المللی ICO با انجمن چشم پزشکی ایران در برگزاری کنگره خبر داد و افزود: این نهاد بین المللی چشم پزشکی، دو کارگاه علمی را برای ما برگزار می کند.
توضیح این که، بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.
خبر: امیدوار

  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 64489
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب