با حضور مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران

دهمین جلسه‌ی هم‌اندیشی مسئولین ایثارگر دانشگاه برگزار شد

دکتر محقق در جمع مسئولین ایثارگر دانشگاه، ابراز امیدواری کرد تا دفتر امور ایثارگران با تشکیل کمیته های شش گانه بتواند شبکه اطلاع رسانی خوبی در دانشگاه و دیگر مدیریت ها داشته باشد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دفتر امور ایثارگران، این جلسه روز سه‌شنبه، 10 اسفندماه، با حضور دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، حجت‌الاسلام دکتر غفاری، معاون دفتر نهاد مقام رهبری در دانشگاه و اعضای کمیته‌های ایثارگران و رابطین ایثارگر در واحدهای مختلف دانشگاه و جمعی از میهمانان در سالن اجلاس سازمان مرکزی برگزار شد.
در ابتدا قرآن کریم توسط دکتر هاشمی قرائت شد و پس از آن، دکتر محقق ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از تلاش‌های مسئولین ایثارگر واحدهای مختلف دانشگاه تأکید کرد: روز 22 اسفند و روز شهدا با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا عجین است. امسال این برنامه هم‌زمان با ایام فاطمیه است و انشاء الله از انفاس قدسیه صدیقه کبرا (س) مدد بگیریم.
وی گفت: امروز هم‌زمان با این جلسه، جلسه‌ی تقدیر از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر سراسر کشور برقرار است که یک برنامه کشوری است. این در حالی است که برنامه دانشگاهی که مسئولیت آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران بود، دو هفته قبل برگزار کردیم.
مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران با اشاره به این موضوع که در روزهای پایانی سال در بخش اجرایی دانشگاه کارها فشرده است و انجام امور توان مضاعفی می‌طلبد گفت: ان‌شاءالله سال جدید را که در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز هست، با یک همفکری و مساعدت و با شور و شعف و توانمندی شروع کنیم. آرزوی توفیق برای تمام همکاران خصوصاً همکاران دفتر امور ایثارگران دارم. ان‌شاءالله برای سال آینده برنامه‌ریزی مدون و جامعی داشته باشیم تا بتوانیم در سال 96 خدمات مناسبی‌تری به ایثارگران ارائه دهیم.
دکتر محقق افزود: زمانی که در حوزه‌ی معاونت دانشجویی حضور داشتم، همیشه می‌گفتم خوابگاه دانشگاه، مانند یک ایران کوچک است. وقتی برای بازدید به آنجا می‌رفتم، حدود دو هزار دانشجو از ملیت‌ها و قومیت‌هایی با سلایق مختلف در آنجا ساکن بودند. صبحت من در این جمع به همان بحث دانشجویان بازمی گردد. ایثارگران یک جمع در بدنه دانشگاه و یا به تعبیری یک دانشگاه کوچک است و از تمام واحدها در این جلسه حضور دارند. با همکاری این افراد ارزشمند، می توانیم با داشتن برنامه‌های منسجم و با ایده‌های خوب با دانشگاه ارتباطات خوبی برقرار کنیم و اطلاعات خوبی در اختیار دانشگاه قرار دهیم. دفتر امور ایثارگران به دلیل این گستردگی ایثارگران در بدنه دانشگاه یک جمع منسجمی است. با تشکیل کمیته‌های شش‌گانه‌ای که شکل‌گرفته می‌توان ایده‌های خوبی از دوستان گرفت و امیدوارم در آینده بتوانیم شبکه اطلاع‌رسانی خوبی در دانشگاه و دیگر مدیریت‌های خود توسط شما در دانشگاه داشته باشیم.
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام دکتر غفاری، معاون دفتر نهاد مقام رهبری در دانشگاه به مناسبت ایام فاطمیه در مورد جایگاه حضرت صدیقه طاهره حدیثی از امام صادق (ع) با این مضمون نقل کرد که «هرکسی شناخت حقیقی از حضرت صدیقه طاهره (س) داشته باشد، شب قدر را درک کرده است.» اگر به لایه باطنی جمله توجه کنیم، درواقع به‌نوعی عمق معرفتی آن حضرت را می‌رساند. وقتی‌که می‌خواستم این روایت را برای خودم تعبیر کنم به یک روایت قدسی برخورد کردم، که از جانب خداوند متعال خطاب به ملائکه‌ای می فرماید «ای ملائکه ببین حضرت صدیقه زهرا (س) در حد اعلا سجده‌گاه وقتی حاضر می‌شود، تمام بندبند وجودش متوجه من خداوند می‌شود.» معنی این جمله یعنی اخلاص نه چیز دیگری، در اینجا خدا به فرشتگان خطاب می‌کند شما شاهد باشید این شخصیت در قیامت هرکس محب آن باشد مورد شفاعت او قرار می‌گیرد و این جایگاه و عظمت حضرت صدیقه زهرا (س) را می‌رساند.
وی افزود: در جای دیگری وقتی با زندگی اجتماعی حضرت زهرا (س) روبرو می‌شویم، می‌بینیم که ایشان از تمام هستی‌، زندگی و فرزندش می‌گذرد و هر کاری بخواهد انجام دهد، از قران کریم پیروی می‌ کند. حتی برای دفاع از ولایت هم از تمام هستی‌اش می‌گذرد، درواقع خیلی چیزها را فدای ولایت می‌کند. این‌ها یک پیام دارد و پیام مهم آن این است که اگر دفاع از ولایت نمی‌کرد، خیلی‌ها خرده می‌گرفتند.  وقتی انسان‌ محور را قران کریم قرار دهد و تمام کارهای خود را با آن تطبیق دهد، خیلی از ناخالصی‌ها رنگ خود را می‌بازد و باعث می‌شود که به غیر الهی فکر نکند. درواقع درجه اخلاص و معرفت ایشان را می‌رساند. یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا بحث اخلاق اجتماعی ایشان است که باید روی این موضوع بیشتر کار کرد.
در ادامه دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: امروز 30 استان کشور پذیرای 224 نفر از شهدای مفقودالاثر هشت سال دفاع مقدس است و برادر دکتر محمدعلی محققی یکی از این شهدای والامقام است.
مدیر امور ایثارگران گزارش مختصری از فعالیت‌های دفتر امور ایثارگران در سال 95 بیان کرد و اظهار داشت: دیدار با اساتید بیمارستان شریعتی و مرکز قلب و دیداری با خانواده‌های شهدا و همچنین تجلیل از آزادگان و جانبازان، مشارکت در همایش سازمان نظام پزشکی، برگزاری مسابقات دهه فجر، مراسم گل‌باران قبور شهدای دانشگاه با هماهنگی و حضور رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و همچنین دو هم‌اندیشی با اعضای هیئت‌علمی ایثارگر، نشست‌های مکرر با کمیته‌های ایثارگران به‌طور ماهانه، مراسم بدرقه رزمندگان مدافع حرم و همچنین شهدای شاخص استان از فعالیت‌های دفتر امور ایثارگران در سال 95 است. همچنین در بحث درمانی، پیگیری بیمه درمانی ایثارگران و فعالیت در اتاق معاینه سازمان مرکزی تعدادی از عزیزان پزشک ایثارگر مشغول ارائه خدمات به همکاران دانشگاه هستند. ارائه خدمات رفاهی و آموزشی به ایثارگران نیز از دیگر فعالیت های این دفتر است.
دکتر مقیمی ادامه داد: در موردبحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جلساتی که در کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی ایثارگران، با حضور معاون فرهنگی برگزار شده است، 7 مورد در شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب رسید و به واحدهای دانشگاه ارائه شد تا اجرایی شود.
مدیر امور ایثارگران در بخشی دیگر از سخنان خود کانال تلگرام، سایت ایثارگران و فصلنامه الکترونیک ندای ایثار را که در حال حاضر پنجمین شماره آن روی سایت قرار دارد، معرفی کرد.
در ادامه این نشست، اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌های خود درزمینهٔ فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمت به ایثارگران پرداختند.
خبر : اسماعیلی

زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس

تنظیمات قالب