دومین جلسه خودارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشکده‌ها و معاونت‌ها برگزار شد

دکتر ترابی: رئیس دانشگاه به‌طور مرتب فعالیت پورتال را مشاهده و ارزیابی می‌کند

مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزاری جلسات خودارزیابی را «یک میعاد و پیمانی برای بازآفرینی مجدد در مجموعه فعالیت‌های حوزه کاری روابط عمومی واحدها» خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه خودارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشکده‌ها و معاونت‌ها روز سه‌شنبه 30 آذر 1400 با حضور مسئولان روابط عمومی‌های دانشکده‌ها، معاونت بین‌الملل و مجموعه داروخانه سیزده آبان در سالن جی 6 ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تشکر از دوستانی که سروقت حضور پیدا کردند؛ گفت: نظم چیز خیلی مهمی است؛ درواقع اگر هر سازمانی بخواهد موفق باشد اولین نکته‌اش این است که باید «منظم» باشد، این نظم در همه ابعاد است.

برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن «رسانه سینا»
وی ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای «رسانه سینا» داریم و تدارکی که در حال انجام آن هستیم و به این منظور برنامه‌ریزی می‌کنیم این است که بتوانیم از تمام توان موجود در مجموعه روابط عمومی دانشگاه استفاده بهینه بکنیم.

جوشش «تازگی، طراوت و پیشرفت» در سطح دانشگاه
 دکتر ترابی افزود: ما در حال عقد تفاهم‌نامه‌هایی متفاوت با شبکه‌های مختلف صداوسیما برای «تولید برنامه» هستیم و این برنامه‌ها باید درواقع از درون واحدهای دانشگاه بجوشد و اینکه جوشش توأم با «تازگی، طراوت و پیشرفت» باشد. این نیاز دارد که ما عمیق بشویم در فعالیت‌هایمان و رصد بکنیم همه آن چیزی را که در دارایی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران موجود است.
وی متذکر شد؛ برای این منظور برای ما مهم است که نیروهایی که در روابط عمومی هستند، احساس مسئولیت ویژه داشته باشند و درواقع ما به‌هیچ‌عنوان همکاری که در مجموعه روابط عمومی دانشگاه حضورداشته باشد و آموزش‌دیده باشد را اجازه نمی‌دهیم در جای دیگری مشغول به کار باشد.

رسانه‌ای شدن علم در ظرفیت یک دانشگاه
دکتر ترابی یادآور شد: دانشگاه وارد مرحله جدیدی می‌شود و بحث «رسانه‌ای شدن علم در ظرفیت یک دانشگاه» قرار می‌گیرد و این ممکن نیست مگر اینکه ما نظم ویژه‌ای در (همکاری و مشارکت) در سطح همکارانی که این حوزه کارکرده‌اند و با مفاهیم آن آشنا هستند، داشته باشیم.

تهیه و تدوین برنامه‌های چهارساله روابط عمومی
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیر برنامه‌های چهارساله روابط عمومی هستیم تا آن را تدوین کنیم، در حال آماده‌سازی آن هستیم و قاعدتاً از شما عزیزان دعوت خواهیم کرد که نظرات خودتان را منعکس کنید قبل از اینکه پیش‌نویس آن آماده شود. «تحرک جدی در راستای برنامه‌های مجموعه را مدنظر داریم».

اختصاص ویدئو بنر سایت به دستاوردهای ویژه دانشگاه
دکتر ترابی خاطرنشان کرد: همکاران واحدها باید لیست «دستاوردها و ویژگی‌های» واحدی که در آن هستند را تهیه کنند؛ ویدئو بنر سایت در حال حاضر اختصاص به دستاوردهای ویژه دانشگاه دارد و آن دستاوردهای ویژه باید آن چیزی باشد که هرکسی مشاهده کرد اذعان کند که «این دستآورد ویژه» است. باید کاملاً با مجموعه دستاوردهای واحد خودتان آشنا باشید نه اینکه وقتی از شما سؤال می‌شود ابراز بی‌اطلاعی کنید. باید با «گروه‌ها و افراد مؤثر» ارتباط داشته باشید و در جریان پیشرفت‌های آنان قرار بگیرید و «گرنه نمی‌توانید به‌درستی منعکس کنید و تصویر مناسبی از آن خلق کنید».

نگاه جدید به مجموعه فعالیت‌های دانشگاه
وی ادامه داد: ارزیابی‌هایی که هم‌اکنون در حال انجام است، ارزیابی‌های پایه است در سال آینده مدل ارزیابی‌ها کلاً تغییر پیدا خواهد کرد این‌ها برای این است که ما به سطح صفر برسیم که در روابط عمومی پایه‌های اصلی را مدنظر قرار دهیم و بافکر آن را عملیاتی کنیم. حداقل‌های لازم است به‌هیچ‌عنوان نقطه بهینه‌ای که ما بخواهیم به سمتش حرکت کنیم و یاد داشته باشیم نیست؛ بنابراین خیلی ضرورت دارد که یک نگاه جدید به موضوع داشته باشیم و به‌صورت جدی وارد مباحث شویم و تلاش کنیم که این‌همه فعالیتی که در بخش‌های مختلفی صورت می‌گیرد به‌خوبی به آن پرداخته شود.
برگزاری جلسات خودارزیابی محلی برای یادگیری عمیق
مدیر روابط عمومی گفت: این جلسات بهانه‌ای است که ما مجدداً همدیگر را ببینیم و باکارهایی که در مجموعه صورت می‌گیرد آشنا شویم و توصیه‌هایی که می‌تواند آن کار را در شرایط بهتری قرار دهد را خدمتتان ارائه کنیم؛ بنابراین ضروری است که از جلسات یاد بگیریم و خود جلسه هم‌محلی از یادگیری باشد.

منعکس کردن جلوه روابط عمومی با «شور، شوق و اشتیاق»
دکتر ترابی افزود: باید برای چالش‌های پیش روی مرتب فکر راه‌حل باشیم و باید فرصت‌یابی فعال داشته باشیم و این فرصت‌یابی را در همه وجوه برنامه‌ها بگنجانیم. نباید منتظر باشید شمارا به جلسات دعوت کنند بلکه باید جدول جلسات را داشته باشید خلاف این موضوع «جلوه روابط عمومی» را خراب می‌کند. باید بتوانید شور و شوق و اشتیاق را در فعالیت‌های روتین روابط عمومی به نمایش بگذارید.
وی ادامه داد: باید در مجموعه روابط عمومی دانشگاه جنب‌وجوش متفاوتی را در ابعاد مختلف داشته باشیم و این حرکت بزرگ دانشی که در کشور توسط این دانشگاه دارد رقم می‌خورد را به‌خوبی معرفی کنیم. باید فعالیت‌ها را به‌درستی رصد کنید که برای سازمان ارزش‌افزوده داشته باشد و بعد به‌درستی وارد آن موضوع شوید.
دکتر ترابی با اشاره به اینکه این جلسات یک میعاد و پیمانی است برای اینکه ما مجدداً بازآفرینی در مجموعه فعالیت‌های حوزه کاری خودمان داشته باشیم؛ گفت: مطمئن هستم که خداوند هم همراه ماست چراکه در حوزه‌ای داریم کار می‌کنیم که باجان انسان‌ها سروکار دارد و هر چیزی که کمک بکند به بهبود انسان‌ها قطعاً خیری در آن نهفته است. همه ابعاد فعالیت دانشگاه بر همین محور استوار و درحال‌توسعه است.
وی افزود: امیدوارم با لطف و عنایت خاص آقا امام زمان و تلاشی که تک‌تک همکاران از خودشان نشان خواهند داد ما شاهد فعالیت‌های متفاوت باشیم؛ با معرفی خوب می‌توانید حتی برای چالش‌ها هم راه‌حل درستی پیدا کنید.

تغییرات اساسی در «تشکیلات روابط عمومی»
دکتر ترابی از برنامه‌ریزی جدی برای تغییرات در تشکیلات روابط عمومی خبر داد و گفت: این تشکیلات متفاوت از آن چیزی است که در حال حاضر شاهد هستید، ان شاالله در جلسات آتی هیئت‌رئیسه دانشگاه مصوبه آن اخذ شود و در سطح کل دانشگاه عملیاتی شود. باید آمادگی لازم را داشته باشید و با برنامه‌ریزی با «شبکه روابط عمومی» همراه باشید.
وی در خاتمه تأکید کرد: ریاست محترم دانشگاه در حال پیگیری میزان معرفی واحدهاست و تنها فردی است که پورتال روابط عمومی دانشگاه را کامل مشاهده می‌کند و فقط صفحه اول نمی‌بیند. پس این برمی‌گردد به توانمندی هر واحد که چه میزان در پورتال دانشگاه خودشان را معرفی می‌کند؛ البته هم گاهی اوقات از من پیگیر می‌شوند باید به این موضوع حتماً توجه ویژه کنید و اهمیت دهید.
امیدوارم خداوند کمک کند و با حضور جدی و پیگیری شما و ارتباط مستمر با همکاران روابط عمومی «موضوعات، فرآیندها و برنامه‌های جدید» را بتوانیم کامل و جامع عملیاتی کنیم.
توضیح اینکه مسئولان روابط عمومی دانشکده‌های بهداشت، دندانپزشکی، طب ایرانی، پرستاری و مامایی، توان‌بخشی، پیراپزشکی، داروسازی، مجازی، پزشکی، داروخانه 13 آبان و معاونت بین‌الملل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده واحد روابط عمومی خود پرداختند و ارزیابی عملکرد آنان بر اساس شاخص‌های تخصصی داوران موردبررسی قرار گرفت.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب