دکتر رحیم نیا بر اجرای دقیق دستورالعمل بودجه و انضباط مالی سال 1401 دانشگاه تاکید کرد

دکتر رحیم نیا مدیر بودجه دانشگاه در راستای توزیع هدفمند منابع اعتباری و تخصیص اعتبارات پیرامون تحقق اهداف مندرج در اسناد بالادستی بر اجرای دقیق دستورالعمل بودجه و انضباط مالی سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط بالاترین مقام اجرایی واحدهای تابعه تاکید کرد و خواستار مشارکت جدی مدیران اجرایی شد.

دکتر رحیم نیا بر اجرای دقیق دستورالعمل بودجه و انضباط مالی سال 1401 دانشگاه تاکید کرد دکتر رامین رحیم‌ نیا,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، دکتر رامین رحیم نیا مدیر بودجه دانشگاه در راستای توزیع هدفمند منابع اعتباری و تخصیص اعتبارات پیرامون تحقق اهداف مندرج در اسناد بالادستی بر اجرای دقیق دستورالعمل بودجه و انضباط مالی سال 1401 دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط بالاترین مقام اجرایی واحدهای تابعه دانشگاه تاکید کرد و گفت:  این دستور العمل به انضمام برنامه عملیاتی مربوطه با تکیه بر راهبردهای اساسی و مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه و با تاکید بر برنامه ریزی برای کاهش هزینه های غیرضروری و مدیریت بهینه منابع در 37 ماده و 13 تبصره تدوین و به تصویب هیات رییسه دانشگاه رسیده است که به تمامی واحدها ابلاغ شده است.    
وی با تاکید بر بندهای مهم در دستورالعمل اجرایی بودجه و انضباط مالی سال 1401 دانشگاه به تفسیر برخی از بندهای این دستورالعمل پرداخت و از تشکیل کمیته خرید دانشگاه به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی رویه های خرید اقلام پر مصرف و عمده غیر تخصصی و تعیین سیاستهای دانشگاه تا پایان شهریور ماه خبرداد. همچنین اعلام کرد کسب مجوز از مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی برای شروع هر پروژه مرتبط با تملک دارایی و با استفاده از کمکهای خیرین و نیز در راستای خرید نرم افزار و سخت افزار و عقد قراردادهای پشتیبانی واحدها، اخذ مجوز از مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه الزامی است.
وی در ادامه به بررسی دستورالعمل های بودجه ای پیرامون دوراپزشکی پرداخت و گفت: بیمارستانها موظفند تا در چهارچوب دستور العمل ابلاغی مصوبات کمیته ستادی پزشکی از راه دور (سپاد) و مفاد قرارداد منعقده با اپراتورهای منتخب نسبت به پیاده سازی خدمات پزشکی از راه دور در قالب کلینیکهای مجازی اقدام کنند، به نحوی که امکان پذیرش و ارائه ویزیت با مشاوره آنلاین بیماران در کلینکهای فوق فراهم شود.
مدیر بودجه درخصوص منطقه بندی عمرانی واحدها اظهار کرد: در راستای سیاست تمرکز زدایی ستادی وکمک به واحدهای دانشگاه و تسهیل امور، مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی موظف است نسبت به منطقه بندی واحدها و تعیین یک مسئول فنی برای هر منطقه اقدام نموده و مسئولان فنی هر منطقه نیز رسیدگی به امور فنی واحدهای زیر مجموعه (بیمارستان و دانشکده) را با نظارت مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع انجام خواهند داد.
وی پیرامون مدیریت نگهداشت تجهیزات تاسیساتی تاکید کرد: مدیریت نگهداشت تجهیزات تأسیساتی بر اساس نرم افزار تخصصی(CMMS)  انجام می شود و مدیران همه واحدهای تابعه دانشگاه موظفند ضمن بررسی نسبت به تعیین افراد مناسب برای ثبت اطلاعات در این سامانه اقدام و نسبت به ارائه گزارش ماهیانه به مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی اقدام کنند. اعتبار مربوط به تعمیر و نگهداشت تجهیزات تأسیساتی در سال آینده بر اساس اطلاعات این سامانه در تفاهم نامه واحدها منظور می شود که متناسب با میزان درصد پیشرفت استفاده از سامانه و تحقق کاربری آن و با تأیید مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی اعتبار ویژه از منابع متمرکز دانشگاه برای واحدهایی که بیشترین میزان استفاده و ثبت اطلاعات درست را در این سامانه داشته باشند اختصاص می یابد.
وی در راستای مدیریت مصرف انرژی اذعان داشت: همه واحدهای دانشگاه مکلفند نسبت به پیاده سازی و استفاده از سامانه مدیریت انرژی دانشگاه اقدام و تمام هزینه های انرژی را در این سامانه ثبت و از طریق آن هزینه های مربوطه را پرداخت نمایند.  اعتبارات مربوط به هزینه حامل های انرژی در سقف عملکرد ریالی سال 1400 بعلاوه افزایش تعرفه های ابلاغی سال1401 در تفاهم نامه هر واحد لحاظ می شود. برای واحدهایی که دارای توسعه فضای فیزیکی هستند پس از راه اندازی مراکز توسعه یافته اعتبارات مربوطه در تفاهم نامه اصلاح خواهد شد.
دکتر رحیم نیا درخصوص بین المللی سازی اظهار داشت: هزینه های مرتبط با بین المللی سازی در بیمارستان ها، دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با بهبود استاندارد تجهیزات سرمایه ای (پزشکی، آزمایشگاهی، اداری، فناوری اطلاعات) یا توسعه و تجهیز پاویون های بیمارستان ها، تجهیز و توسعه کتابخانه های دانشکده ها و بیمارستان ها، کمک به زیرساخت های عمرانی و خرید تجهیزات ساختمانی، کمک به خرید وسایل و تجهیزات خوابگاهی و... از محل اعتبارات معاونت بین الملل با تأیید مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، معاونت درمان، معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی، دانشجویی و ثبت در فرم شماره 5 تفاهم نامه هر واحد، پس از اعلام و تائید معاونت بین الملل و با صدور تخصیص از محل این منابع قابل انجام است.
مدیر بودجه دانشگاه در پایان به موضوعاتی پیرامون توریسم درمانی، پاسخگویی اجتماعی، آموزش ضمن خدمت، باز خرید مرخصی، تبصره 3ماده 14( خارج از شمول)، بیمه تکمیلی درمان، لیست کوتاه مشاورین مجرب، تهیه برنامه عمـلیات کـلی و سالانه بهبود سازه و رفع نواقص ایمنی و آتش نشانی بیمارستان ها، خرید تجهیزات اموالی، تجهیزات مازاد، مدیریت سبز، شناسایی املاک دانشگاه، افزایش درآمدهای اختصاصی، حق التدریس و آزمایشگاه جامع آموزشی پرداخت و از همه مسئولان اجرایی واحدها رعایت بندهای این دستورالعمل را خواستار شد.

 

 

سیده کاملیا داودزاده
تهیه کننده:

سیده کاملیا داودزاده

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب