دکتر رقیه گندم کار: دانشگاه علوم پزشکی تهران نشاط آور است و انگیزه بالایی برای کار در آن دارم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که پیش از ظهر چهارشنبه 4 خرداد 1401 در تالار دارالفنون سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد؛ دکتر رقیه گندم کار، طراحی، اجرا و ارزشیابی آزمون قضاوت موقعیتی را آزمونی مهم به منظور ارزیابی مهارت تیمی دستیاران دانست و گفت: مهارت رهبری تیمی برای پزشکان بسیار مهم است چرا که باید در آینده در گروه های مختلف درمانی فعالیت کنند. از سوی دیگر، سنجش این مهارت، روش ارزیابی خاصی دارد و این آزمون می تواند روش مناسبی برای ارزیابی باشد.

وی از طراحی و اجرای اینکار برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: برای اجرای این آزمون مسیر نظام مندی را در نظر گرفتیم. در ابتدا مرور کاملی انجام و سپس با 15 نفر از متخصصان این حوزه مصاحبه انجام دادیم. در نهایت از نظر متخصصان برای طراحی سئوالات استفاده کردیم. اینکار در دو فاز آزمایشی و مرحله اصلی انجام شد و خوشبختانه نتایج نشان داد که مهارت رهبری تیمی در دستیاران از سطح خوبی برخوردار است و در نهایت آزمون نیز از نتایج ارزشیابی خوبی برخوردار بود.

دکتر گندم کار، این آزمون را پر کاربرد خواند و تاکید کرد: در نظر داریم تا این آزمون را در دانشگاه برای رشته های دیگر نیز نهادینه کنیم. همچنین می توان از آن به عنوان آزمون پذیرش استفاده کرد. این فرآیند رتبه اول کشوری و رتبه اول در سطح دانشگاه را کسب کرده است.

وی به کسانی که قصد دارند در این مسیر وارد شوند توصیه کرد که حتما از تجربه افراد با سابقه استفاده کنند و خاطر نشان کرد: من بسیار خوشحالم که عضوی از جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم. حضور در این دانشگاه هر لحظه نشاط آور است و انگیزه بسیاری برای کار در این دانشگاه دارم.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب