در هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی

دکتر رنجبر، حفظ نظام سلامت جامعه بشری را در سایه دانش، پژوهش، کار و مسئولیت پزشکی دانست

رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا در آلمان و رییس هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی، پروفسور یلدا را پزشکی نامید که بالباس بلند و سپید پزشکی، وقار، آراستگی، پاکی و آرامش این حرفه را به نمایش می‌گذارد و به پوشنده آن یادآور می‌شود که پاسدار شایسته‌ی این لباس و ارزش‌های نمادین آن باشد.

گالري عکس
در هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی (همایش استاد یلدا) دوشنبه 26 مهر 95 با حضور اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در تالار امام برگزار شد، دکتر رنجبر، رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا در آلمان و رییس کنگره گفت: علت وجودی تشکیل چنین کنگره‌های علمی در راستای اهداف و تلاش‌های مستمر چند هزارساله دارندگان حرف پزشکی در جهت بازیافت تندرستی و حفظ نظام سلامت جامعه بشری در سایه دانش، پژوهش، کار و مسئولیت سنگین و دشوار پزشکی است.
وی افزود: در سوگندنامه پزشکی طبیب نامدار حکیم ابوالحسن (علاءالدین) علی بن عباس مجوسی اهوازی ارجانی که در غرب به «HOLLY ABBAS» مشهور است، می‌خوانیم که پزشک باید خداپرست، با کیش، دانشمند، مدبر، چشم‌پاک، خوش‌زبان و نیکورفتار نسبت به بیماران و همکاران خود، خیررسان، دستگیر نیازمندان و فرودستان جامعه، فروتن، رازدار و به‌دوراز هر ناپاکی و پلیدی و منیت ها باشد.
دکتر رنجبر ادامه داد: این بنیاد آکادمیک جهانی در سال 2009 میلادی و ثبت آن در کشور آلمان به نام یکی از استادان به نام ایرانی، استاد پروفسور یلدا، پزشکی بی‌ریا، فروتن، ادیب و عارفی بزرگ صورت گرفت. انسانی عاشق انسانیت و سرچشمه زلال مهر و مهربانی که هر آنچه داشته و دارد بیش از پنجاه سال است از سر اخلاص به‌رایگان بخشیده است.
وی ادامه داد: در حقیقت پاسداشت و احترام به ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی در حرفه پزشکی است که اساس و اساسنامه این بنیاد آکادمیک پزشکی را می‌سازد.
وی استاد یلدا را پزشکی بااخلاق و بی‌ریا خواند و افزود: پروفسور یلدا، یکی از استادان اسطوره‌ای و ماندگار عرصه دانش و عمل و اخلاق پزشکی در ایران است که لباس بلند و سپید پزشکی، وقار و آراستگی، پاکی و آرامش این حرفه را به نمایش می‌گذارد و به پوشنده آن یادآور می‌شود که باید پاسدارنده و شایسته این لباس و ارزش‌های نمادین آن باشد.
رییس بنیاد آکادمیک جهانی پروفسور یلدا، ادامه داد: موضوع این کنگره که به آخرین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی می‌پردازد، تلاشی است برای خدمت به بیماران در تشخیص و درمان هر چه‌بهتر و مؤثرتر به‌ویژه برای بیماری‌های سخت‌درمان.
دکتر رنجبر در پایان سخنان خود از حمایت‌های ریس دانشگاه، زحمات دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه و تمامی دست‌اندرکاران برای برگزاری این کنگره قدردانی کرد.

خبر: مقدم
عکس: جمشید ربیعی

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

با سلام بهتر بود تذکر لازم به برگزار کنندگان مراسم جهت کف نزدن با توجه به ایام شهادت سالار شهیدان حسین(ع) داده میشد تا بیشتر رعایت کنند ممنون

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
اشرف  نايبى

اشرف نايبى

78/10/11 - 00:00

در اين كنگره ،سخنرانيهاى جالب از درون سلولى تا بالينى بيماريها ومسائل اجتماعى مرتبط با انها توسط اساتيد محترم مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت .كه بسيار جالب بود .استاد ارجمند پرفسور رنجبر در اغاز سخنرانى ،حفظ نظام سلامت جامعه بشرى را در سايه :دانش ،پژوهش ،كار ومسئوليت پزشكى دانستند .كه البته بسيار متين ومنطقى وانديشمندانه است .ولى بايد ياد اور شد كه اين مهم مسئوليت همه جانبه دولت ها وملتهارا مى طلبد واين خود يك تحول وفرهنگ سازى وسيع را نياز مند است . به اميد روزيكه سلامت وبهبود زندگى انسانها در اولويت همه بر

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب