چهاردهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 1401

دکتر سید علی دهقان: نظارت مستمر لازمه آسیب‌شناسی و بهبود کیفیت است

در جلسه این هفته تیم رهبری و مدیریت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، تاکید بر ادامه روند رو به رشد پروژه پارکینگ طبقاتی، نحوه حضور همراهان بیمار و به‌طور ویژه بررسی اقدامات حوزه حراست مجتمع در نظم دهی پارکینگ، ترافیک خیابان باقرخان، تردد خودروها و مراجعین این مرکز از مهم‌ترین موضوعات موردبحث بودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، چهاردهمین جلسه تیم رهبری و مدیریت این مرکز یک‌شنبه نهم مرداد 1401 با حضور دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، معاونان و مدیران پشتیبانی، درمان و امور دانشگاهی و روسای بیمارستان‌ها در سالن شورای ریاست برگزار شد.

دکتر دهقان با اشاره به دریافت تأییدیه کامل مجتمع در حوزه آموزش فراگیران، کسب این موفقیت را حاصل تلاش جمعی همکاران معاونت امور دانشگاهی و اساتید دانست و از ایشان قدردانی کرد.

رئیس مجتمع در ادامه ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت امور قراردادهای جاری مجتمع در ارتباط با مهدی کلینیک شامل استریلیزاسیون مرکزی (CSR)، فناوری اطلاعات و رختشویخانه (laundry) گفت: با تلاش‌های صورت گرفته نصب فیزیکی دستگاه ورسا HD پس از دو سال حداکثر تا شهریور سال جاری انجام و دستگاه سی تی سیمیلاتور هم پس از طی مراحل قانونی میان دانشگاه و هیئت‌امنای ارزی ظرف ماه های آینده وارد مدار خدمت‌رسانی به بیماران سرطانی خواهد شد.

وی با توجه به بازخوردهای مثبت منتج از برنامه اخیر ساماندهی و نظام دهی پارکینگ طبقاتی مجتمع گفت: باید در تمام زمینه‌ها بنا را بر سرعت بخشی و به نتیجه رساندن کارها قرار دهیم. شاید به دلیل مسئولیت‌های مختلف برای همه ما پیش بیاید که گاهی حساسیتمان روی برخی موضوعات کمتر شود. توصیه می‌کنم به همه اشکالات تاثیر گذار بر کیفیت خدماتمان حساس‌تر شویم و هر نکته‌ای در هرکجای مجتمع دیدیم با هدف کمک به حل آن و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی مجموعه به هم یادآور شویم. نظارت مستمر و دقیق موضوع بسیار مهمی برای آسیب‌شناسی و بهبود کیفیت است.

رئیس مجتمع تعیین سازوکار مناسب آمد و شد همراهان بیمار به بخش‌ها در ساعات ملاقات و خارج از آن را موضوعی زمان‌بر و نیازمند بررسی چهارگانه حوزه‌های پشتیبانی، درمان، فناوری اطلاعات و حراست خواند و افزود: بحث حضور همراه بیمار یک چالش جدی است که باید در ابعاد گوناگون آسیب‌شناسی شده و باهدف نیل به یک وحدت رویه در کارگروهی اختصاصی بررسی شود.

.مهندس سورکی در بحث اضافه‌کاری کادر پرستاری گفت: سقف اضافه‌کاری کارکنان مطابق با تفاهم‌نامه دانشگاه است که این عدد در بحث نیروی پشتیبانی تقریباً ثابت است؛ ولی در حوزه کادر پرستاری خصوصاً در ایام تعطیلات تابستانی و الان که با پیک هفتم کووید مواجهیم به دلیل درخواست‌های زیاد مرخصی‌های استحقاقی و استعلاجی، مدیریت پرستاری ناگزیر است جای خالی افراد را با افزایش اضافه‌کاری نیروهای دیگر پر کند و ازاین‌رو افزایش سقف اضافه‌کاری در این شرایط قابل توجیه است.

دکتر اورندی در خصوص مدت استعلاجی کارکنان در پیک هفتم گفت: گرچه اوضاع از ابتدای بحران کووید به‌مراتب بهتر شده ولی کرونا همچنان ادامه دارد. از طرفی درگیری کادر درمان به کووید و نیازشان به استعلاجی یک سناریوی تکرارشونده است که با آن روبه‌روییم، صرف‌نظر از اهمیت سلامتی خود افراد، تنها راه کنترل بیماری و حفظ ایمنی بیماران و سایر کارکنان جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم است. با این رویکرد و با در نظر گرفتن همه جوانب به طور معمول در بیماری امیکرون 3 تا 5 روز برای استراحت فرد مبتلا کافی است.

معاون درمان مجتمع با نگاهی به مسائل عاطفی و قانونی همراه بیمار در فرآیند درمان گفت: از این نظر نمی‌توانیم حضور همراهان در بالین بیمار را به صفر برسانیم ولی می‌توانیم با توجه به سنجه‌های اعتباربخشی و همفکری روسا و اساتید بخش‌های درمانی برای تعیین راهبردهای بهبود مدیریت همراهان بیمار تصمیم و همچنین با به‌کارگیری فنّاوری‌های روز در کنترل تردد خودروها و مراجعین کمک بگیریم. بعلاوه باید توجه کنیم تعرفه گذاری مناسب خدمات غیر درمانی در تداوم آن نقش مهمی دارد.

رئیس حراست مجتمع با ارائه گزارشی از وضع پارکینگ و نحوه کنترل ورودی‌های مجتمع، تامین دوربین های پلاک خوان را از ابعاد امنیتی و ابزاری برای پایش خودروهای ورودی ضروری عنوان و تصریح کرد: کار خوبی را در نظم دهی به پارکینگ آغاز کردیم که نباید رها شود. البته باوجود بازخوردهای مثبت اساتید و همکاران هنوز تا وضع مطلوب فاصله‌داریم. به نظر می‌رسد برای پایداری نظم موجود و حفظ رضایتمندی باید شیوه‌نامه مدونی به‌عنوان یک سند قانونی قابل استناد با نگاه پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در بحث نحوه تردد خودروهای مجتمع تنظیم شود.

مهندس نعلبران در ادامه توضیحاتش ضمن اعلام برخی برنامه‌های حراست مجتمع در ارتقای کیفیت خدمات و به‌کارگیری افراد توانمند در حوزه‌های مربوطه، در خصوص معضلات همراهان بیمار گفت: بهتر است این موضوع با کمک سایر گروه‌های درگیر با توجه به بحث‌های فرهنگی جامعه به‌دقت آسیب‌شناسی و چاره‌جویی شود. شاید بتوانیم با صدور کارت همراه بیمار از طریق سامانه HIS، مکانیسم مناسبی برای حضور آن‌ها در بیمارستان طراحی کنیم.

در این جلسه دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، مهندس محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، دکتر سید روح‌الله میری رئیس انستیتو کانسر، دکتر سید علی مؤمنی مدیر امور پژوهشی و فناوری، دکتر سید حسن اینانلو مدیر نظارت بر درمان، پرستو آریاملو مدیر پرستاری، محمدحسین امراللهی مدیر منابع انسانی، احد اکرمی سرپرست مدیریت خدمات پشتیبانی، مهندس رضا قدیم خانی سرپرست مدیریت دفتر فنی، امیر رجبی رئیس دفتر ریاست و مسئول بهبود کیفیت از اعضای تیم رهبری و مدیریت و مهندس علی نعلبران رئیس حراست به‌عنوان مهمان ویژه جلسه این هفته حضور داشتند.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب