دکتر شعبان علیزاده: همکاری با رسانه ملی از نوآوری‌های روابط عمومی دانشگاه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست مشترک رئیس و اساتید دانشگاه با مشاور رئیس  و مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما، 6 بهمن 1400 در تالار دارالفنون برگزار شد. در حاشیه این نشست دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده پیراپزشکی به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: با توجه به پیشرفت‌های خلق‌الساعه و غیرقابل‌تصوری که در حوزه‌ سلامت و پاراکلینیک اتفاق می‌افتد، به طبع شناساندن این پیشرفت‌ها و استفاده‌ای که عموم مردم می‌توانند از آن داشته باشند، نیازمند معرفی مناسب علمی به‌دوراز حاشیه و هرگونه اغراق و توهم گرایی است.

 رئیس دانشکده پیراپزشکی تصریح کرد: رسانه‌ای که فعالیت‌های خود را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند می‌تواند در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه‌ی سلامت و حوزه تشخیص تأثیرگذار باشد و فناوری‌ها و خدماتی را به مردم ارائه کند تا متخصصین امر و عموم مردم که نیاز به این خدمات دارند بتوانند به نحو احسنت از آن استفاده کنند.

 وی نقش رسانه در جامعه را مهم خواند و افزود: درصورتی‌که رسانه مغفول شود و نتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند ممکن است این خدمات، فناوری‌ها و پیشرفت‌ها به شکل غیراصولی، غیرمنطقی و غیرعلمی پردازش و بیان شود و آن اتفاق خوبی است که باید رخ دهد.

دکتر علیزاده در ادامه گفت: رسانه به‌خصوص رسانه‌ای که نقش مرجعیت دارد و اعتماد مردم را نسبت به خودش جلب کرده این وظیفه را باید سنگین‌تر دنبال کند تا بتواند با پردازش‌های علمی که بر روی اخبار، فناوری‌ و تکنولوژی‌ها، خدمات و سرویس‌ها وجود دارد را به مردم ارائه دهد تا به نحو احسن از آن بتوان استفاده کرد.

رئیس دانشکده پیراپزشکی دعوت از متخصصین صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را از نوآوری‌های روابط عمومی دانشگاه دانست و افزود: ما این دعوت را به فال نیک می‌گیریم و اتفاق مثبتی است که شکل‌گرفته است.

وی افزود: از نکات مثبت این تعامل این است که ارتباط رسانه با دانشگاه به شکل نظام‌مند برقرار می‌شود و این ارتباط باعث می‌شود از متخصصینی که تسلط بیشتری بر موضوع دارند استفاده شود و نکته دیگر اینکه برای فضاها، خدمات، فناوری‌ها و مراکزی که حتی کمتر شناخته‌شده هستند مانند اطلاعات سلامت، انفورماتیک پزشکی و کارهای بزرگی انجام داده‌انداین فرصت فراهم شود تا در رسانه ملی بتوانند خدماتشان را به عموم مردم معرفی و ارائه کنند زیرا صداوسیما همچنان برای مردم یک رسانه قابل‌اعتماد است که به آن رجوع می‌کنند و امیدواریم با افزایش این مبادلات در این حوزه شاهد اتفاق خوبی باشیم.

کلمات کلیدی
زهرا  حری
تهیه کننده:

زهرا حری

فیلم بردار
تدوین گر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب