دکتر فخرایی ایجاد محیطی پر نشاط و آکادمیک برای تربیت چشم پزشکانی شایسته را اولویت اول خویش خواند

مراسم تکریم و معارفه دکتر محمود جباروند و دکتر قاسم فخرایی، مدیران پیشین و جدید گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان فارابی برگزار شد.

گالری عکس۱
گالری عکس۲
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در این مراسم که روز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ پس از پایان کنفرانس هفتگی گروه چشم پزشکی برگزار شد، دکتر فخرایی مدیر گروه جدید چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ابتدای سخنان خود از حضور پیشکسوتان بیمارستان در جلسه قدردانی کرد و آنان را مفاخر فارابی خواند که حق معلمی بر گردن همه دانش آموختگان فارابی دارند.
وی پیشکسوتان فارابی را سرمایه های بیمارستان و گروه چشم پزشکی خواند و حضور آنان را در این مراسم باعث افتخار خویش عنوان کرد و در ادامه افزود: امیدوارم در کنفرانس هفتگی گروه، از حضور گرانقدر آنان بهره مند شویم.  
دکتر فخرایی در ادامه اظهار داشت: بر خود لازم می دانم از مدیران و اساتید محترمی که در گذشته ریاست بیمارستان و مدیریت گروه را بر عهده داشتند، دکتر پیروز، دکتر فخار، دکتر جوادیان، دکتر منصوری، دکترصادقی، دکتر هاشمی، دکتر مواسات و دکتر جباروند، تشکر کنم. امیدوارم ادامه دهنده خوبی برای راه آنان باشیم.
وی همچنین ازاساتیدی که درمراسم حضور نداشته ولی حق بزرگ معلمی بر گردن گروه چشم پزشکي دارند، تشکر و برای آنان آرزوی سلامت و توفیق کرد.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه همچنین از یک دهه تلاش و زحمت دکتر جباروند در منصب ریاست بیمارستان و مدیریت گروه چشم پزشکی و تیم همراهش، معاونین، مسئولین آموزش دستیاری و مسئولین دیگر که موجب ارتقای آموزشی، پژوهشی و درمانی گروه  چشم پزشکی شدند، تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا در ادامه  مسیر همکار، همیار و همفکر گروه باشند، چون گروه به دانش و تجربه آنان سخت نیاز دارد.
دکتر فخرایی سپس از دکتر صدر السادات، رییس بیمارستان فارابی به جهت برگزاری انتخابات و نظر سنجی گروه و امانتداری در حفظ رای و نظر اعضای هیئت علمی صمیمانه سپاسگزاری کرد و توفیق ایشان را در اداره  بیمارستان از خداوند طلب کرد.
وی همچنین با سپاسگزاری ازهمه اساتیدی که برنامه ها و نظر وی را پسندیده و از آن حمایت کردند، خود را  مفتخر به پشتیبانی و حسن نظر  آنان دانست و این پشتیبانی را سرمایه راه خویش خواند.
دکتر فخرایی حتی از کسانی که ابراز نظر کردند ولی به وی رای ندادند، هم تشکر کرد و خود را آماده خدمت به همه دانست.
وی با ابراز امیدواری در مورد طی سلامت راه پیش رو گفت: من از همین الان خود را آماده تحویل مسئولیت به نفر بعد کرده ام و اگر بتوانم حتی یک قدم گروه را ارتقا دهم، به مسئولیت خویش عمل کرده ام.
دکتر فخرایی تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان نگاه دائمی به مسئولیت ندارم. امیدوارم بتوانم این بار را به سلامت بر زمین بگذارم. در این راه تمام تلاش خود را خواهم کرد تا سخنگوی شایسته ای برای شما باشم.
وی با بیان این نکته که تا زمانیکه بتوانم برنامه هایم را پیش ببرم در این منصب می مانم، افزود: اگر مانعی در اجرای برنامه بود با شما در میان می گذارم. اگر مشکلی جدی در ابراز نظرات یا اجرای برنامه هایم داشتم، قطعاً مسئولیت را تفویض خواهم کرد. بنده بر عهد و پیمانی که با شما بسته ام استوار خواهم ایستاد. البته ممکن است موانعی موجود باشد و مجبور باشیم استراتژی هایمان را تغییر دهیم ولی هدف ثابت است و آن هم اهدافی است که در جلسه گروه اعلام کرده ام و به تک تک آن پایبندم.
مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه خطاب به دستیاران گفت: این جا محیطی آموزشی است. فلسفه وجودی همه ما اعضای هیئت علمی، گروه چشم پزشکی و واحد آموزش، تربیت دستیارانی توانمند و اخلاق مدار و تحویل آن ها به جامعه است. لذا رسالت اصلی خود را فراهم آوردن محیطی امن و آکادمیک برای شما می دانم  تا بتوانید به تحصیل بپردازید و از آن لذت ببرید و افراد شایسته ای برای اجتماع و مردم باشید.
دکتر فخرائی رفتار دستیاران با بیماران را یکی از شاخص های تعیین کننده خود خواند و تاکید کرد: عملکرد داخل بیمارستان شما، دانش، نظم و انضباط ، پوشش حرفه ای، رعایت مقررات و قوانین و از همه مهمتر، که تاکید بسیاری بر آن دارم، مردم دوستی است. مهم است که درمان بیماران و رفتار شما با آنان درست باشد، همانطور که دکتر جباروند نیز اشاره کرد.
وی جذب هیئت علمی توانمند، کارا و اخلاق مدار را رسالت دیگر خویش دانست و افزود: فارابی، محیطی علمی و آموزشی است. ما با فورانی از استعداد روبرو هستیم. نخبگان کشور به فارابی می آیند و لذا بسیار مهم است که این دستیاران را به کسانی بسپاریم که خود افراد برتر و نخبه های علمی و اخلاقی باشند. در تمام مراحل عملکردی شان از صحبت کردن، ظاهر، رفتار و برخورد با بیمار و درمان بیماران و سایر موارد اسوه و الگو باشند.
دکتر فخرایی تاکید کرد: ما همه برای دستیاران الگو هستیم و اگر در این زمینه کوتاهی داشته باشیم و خللی وجود داشته باشد، جبران ناپذیر خواهد بود. بنابراین تلاش خواهم کرد جذب هیئت علمی ضابطه مند و براساس اصول و مبانی اعلام شده قبلی باشد.
وی در پایان گفت:  به هر حال برگی دیگر از تاریخ پر افتخار فارابی ورق خورده است و امیدوارم در پایان دوره ای که در خدمت شما هستم، سرافراز از آن خارج شوم و در پایان دوره دو ساله  به خوبی از کارنامه خود دفاع کنم. امیدوارم نماینده و سخنگوی شایسته و فاخری برای تمامی شما باشم و با عملکرد درست از خجالت اساتید شاخص بیمارستان که مولفه های علمی و اخلاقی بیمارستان هستند درآیم.
توضیح این که این مراسم، با حضور اساتید پیشکسوت گروه، دکتر صدر السادات رییس بیمارستان فارابی، دکتر علیرضا لاشیئی رییس مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه، اعضای هیئت علمی، فلو شیپ ها، دستیاران و کارکنان گروه چشم، معاونین و جمعی از مسئولین و کارکنان بیمارستان فارابی در  سالن آمفی تئاتر پروفسور شمس برگزار شد.
خبر: امیدوار
عکس: قاضی میر سعید،  امیدوار

معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي

تنظیمات قالب