دکتر پورغریب در حاشیه جلسه کمیته فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی از راه اندازی اینترنت خوابگاه متاهلین خبر داد

جلسه شورای IT و فناوری اطلاعات معاونت دانشجویی فرهنگی با هدف افزایش کیفیت خدمات دهی در این بخش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی: کمیته فناوری اطلاعات با حضور دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر احمدرضا صادقی مشاور اجرایی، مهندس حامد صمدپور مسئول فناوری اطلاعات و همکاران دیگر معاونت دانشجویی فرهنگی روز چهارشنبه 23 بهمن 98 از ساعت 10 تا 11:30 در سالن شورا معاونت برگزار شد.
در ابتدای جلسه مهندس صمدپور در مورد عملکرد بخش فناوری اطلاعات گزارش مفصلی ارائه کرد و گفت: بخش فناوری اطلاعات فعالیت های بسیار گسترده ای در سطح ساختمان معاونت و خوابگاه های دانشگاه انجام داده است و در راستای تسهیل خدمات دهی به دانشجویان، اساتید و کارکنان با نهایت تلاش رو به جلو حرکت می کند. در سال های گذشته با توجه به بسترهای موجود اینترنت در کشور سعی شده ساختار خوب و مناسبی برای اینترنت دهی به ساختمان های پراکنده معاونت بر پایه اینترنت فیبر نوری و بیسیم پیاده سازی شود و در ادامه افزود: دامنه فعالیت های بخش فناوری اطلاعات بسیار گسترده است که می توان به سایت ها، سامانه ها، تجهیزات سخت افزاری و توزیع اینترنت در مراکز معاونت و خوابگاه ها اشاره کرد.
دکتر پورغریب ضمن تشکر از تلاش بخش فناوری اطلاعات به موارد کلیدی در گسترش خدمات و آینده مجموعه و سیاست های کلی بخش فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در مجموعه دانشگاه از پیشرفت تکنولوژی استقبال می شود و انتظار می رود بخش فناوری اطلاعات با قدرت و خلاقیت همگام با پیشرفت های روز خدمات دهی خود را افزایش دهد. وی به راه اندازی اینترنت خوابگاه متاهلین نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس درخواست دانشجویان مستقر در خوابگاه متاهلین در بازدید قبلی بزودی اینترنت خوابگاه متاهلین فعال خواهد شد.
دکتر صادقی نیز آینده نگری و پیشگیری از وابستگی به شرکت های خارج از مجموعه دانشگاه را، راه گشای آینده فناوری اطلاعات دانست و گفت: دانشگاه در حال حاضر چندین نرم افزار داخلی دارد که علاوه بر نیاز مجموعه دانشگاه و بیمارستان ها به چندین مجموعه دیگر نیز فروخته شده است و برای دانشگاه درآمدزایی نیز داشته است.
در انتها در مورد تجهیز و راه اندازی بستر شبکه خوابگاه بوستان 6 و کتابخانه پسران کوی دانشگاه بحث و گفتگو شد.
توضیح اینکه، بخش فناوری اطلاعات معاونت از سال 78 شروع به کار کرده است و امروز ساختمان معاونت و بیش از 30 مجموعه خوابگاهی و ورزشی را در شبکه خود قرار داده است. چندین سامانه شبانه روزی نیز در حال خدمات دهی به دانشجویان، اساتید و کارکنان هستند که می توان به سامانه تغذیه، فضاهای ورزشی، کنترل تردد، اشتراک اینترنت و غیره اشاره کرد.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب