• تاریخ انتشار : 1396/11/18 - 10:24
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1046
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دفترامور ایثارگران

دیدار مشاور رئیس دانشگاه، مدیر و کارشناسان دفتر امور ایثارگران با خانواده شهید والامقام دوران انقلاب اسلامی حبیب سیف

در این دیدار که در منزل شهید سیف انجام شد؛ دکتر محقق مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران به همراه کارشناسان دفتر ایثارگران و ذاکری رابط ایثارگر بیمارستان سینا حضور داشتند.

الری عکس


در آستانه ایام‌الله دهه فجر دکتر محقق مشاور امور ایثارگران، ذاکری رابط ایثارگر بیمارستان سینا، دکتر مقیمی مدیر دفتر امور ایثارگران به همراه کارشناسان دفتر در فضایی صمیمی با خانواده شهید سیف از شهدای انقلاب اسلامی دیدار کردند. این دیدار  روز دوشنبه16 بهمن96 در منزل شهید سیف انجام شد.
در ابتدا دکتر محقق از جمع خواست نثار روح  شهید فاتحه‌ای بخوانند  سپس همسر شهید ضمن تشکر از حضار گفت: شهید سیف اولین شهید انقلاب در نهاوند بود. ایشان در هنگام  شهادت 40ساله و من 30ساله و دارای چهار فرزند پسر و یک دختر بودم. فرزند بزرگم چهارده‌ساله و پسر کوچکم نوزاد بود.شهید آن‌ها را به من سپرد و با توکل به خدا ، علی‌رغم تمام مشکلات فرزندانم را بزرگ کردم. اوایل در نهاوند زندگی می‌کردیم. بعد به خاطر تحصیل بچه‌ها به تهران آمدیم. هم‌اکنون دو تا از پسرانم پزشک هستند، یکی پی اچ دی  در رشته مهندسی آی تی دارد و دو تا از فرزندانم در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول خدمت‌اند.
دکتر محقق با تجلیل از صبر و فداکاری همسر شهید سیف تصریح کرد: خداوند در روزهای سخت توان و مقاومت می‌دهد.خوشا به حال شهدا که از عزت و سعادت در دنیا و آخرت برخوردار شدند و ما در خسران و زیان ماندیم. سپس خاطره‌ای از هم‌رزم شهیدش دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران تعریف کرد که سال 1360 در عملیات فتح المبین به شهادت رسید.
سپس اعظم سیف فرزند شهید اظهار داشت: من فرزند بزرگ و تنها دختر خانواده بودم. پدرم علاقه و توجه ویژه‌ای به من داشت.ایشان ابتدا در اداره ثبت و احوال شهرستان نهاوند کار می‌کردند ولی به خاطر اعتراض به ظلم و ستم حکومت شاهنشاهی و شرکت در تظاهرات اخراج شدند و به شغل آزاد پرداختند.
در ادامه دیدار دکتر مقیمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر به خانواده شهید سیف گفت: خوش به سعادتتان که امانت‌دار خوبی بودید و باعث افتخار است که یادگاران شهید سیف همگی حضور مثبت و فعال در جامعه دارند.
در پایان  با اهدا لوح تقدیر دانشگاه به همسر و فرزندان معزز  شهید از تلاش‌های این خانواده به جهت خدمت به بیماران قدردانی شد. 
توضیح اینکه علی‌رضا  و  اعظم فرزندان شهید والامقام حبیب سیف از کارکنان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی هستند. اعظم سیف با سمت بهیاری افتخار هشت سال خدمت در درمانگاه نهاوند و بیست سال خدمت در بیمارستان سینا را دارد و علی‌رضا سیف هم‌اکنون با هجده سال سابقه  در مسئولیت‌های مختلف اکنون  کارشناس نظارت بر امور بیمارستان‌ها در مرکز درمانی امام خمینی (ره) است.
خبر: اسماعیلی
عکاس: علی گلمحمدی


  • گروه خبری : دفتر امور ایثارگران,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 74401
کلمات کلیدی
زهرا  اسمعيلي - عکس
تهیه کننده:

زهرا اسمعيلي - عکس

تنظیمات قالب