راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب معتادین گذری (DIC) آوای امیدبخش حیات در اسلامشهر

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد از بازگشایی واحد مرکز کاهش آسیب معتادین گذری (DIC) در شهرستان اسلامشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مرجان فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با اعلام این خبر گفت: این مرکز باهدف ارائه خدمات به معتادان پرخطر تزریقی برای بازگشت به اجتماع و زندگی سالم مرداد 94 آغاز به فعالیت کرد.
وی در ادامه افزود: افتتاح این مرکز می‌تواند نقش بسیار مؤثری در کاهش آسیب ناشی از اعتیاد در جامعه داشته باشد و همچنین گروه هدف این مرکز مصرف‌کنندگانی هستند که در  سطح شهر به‌صورت بی‌خانمان زندگی می‌کنند.
فتحی بابیان اینکه هدف اصلی این مراکز  تغییر رفتار معتادان تزریقی خواهد بود گفت: این مراکز به‌عنوان یکی از قطب‌های کاهش آسیب  به معتادان کارتن‌خواب و بی‌خانمان  به‌ویژه گروه پرخطر تزریقی خدمات ارائه خواهد کرد و همچنین آموزش، اطلاع‌رسانی و مشاوره با افراد دارای رفتار پرخطر در مورد ایدز،  هپاتیت، تزریق سالم، توزیع و جمع‌آوری سرنگ و سوزن، آموزش جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر، شناسایی محل‌های آلوده، شناسایی معتادان با رفتار پرخطر و ... را ازجمله وظایف این مرکز است
خبر: خورسندفرد
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

تنظیمات قالب