عمل موفقیت آمیز توتال جوینت مفصل گیجگاهی، فکی برای اولین بار در ایران در بیمارستان سینا انجام شد

گروه جراحی دهان و فک و صورت بیمارستان سینا برای اولین بار در ایران موفق به انجام عمل توتال جوینت مفصل گیجگاهی، فکی شدند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، اولین عمل توتال جوینت مفصل گیجگاهی، فکی سه شنبه 15 آبان ماه سال 97 در اتاق عمل بیمارستان سینا با موفقیت انجام شد.
دکتر حسین حیدر، رئیس بخش جراحی فک و صورت این مرکز، ضمن معرفی دکتر امیر جلال عباسی متخصص جراحي دهان و فك و صورت  و دکتر عباس آذری، متخصص پروتزهاي دهان و فك و صورت، به عنوان ديگر اعضای تیم جراحی این عمل گفت: با لطف خدا و کمک دوستان یک عمل موفقیت آمیز توتال جوینت مفصل گیجگاهی، فکی در اتاق عمل بیمارستان سینا انجام پذیرفت. این عمل بر روی بیماری انجام شد که چندین بار تحت عمل انکیلوز قرار گرفته اما درمان نشده بود که پس از ارزيابي و انجام مشاوره های لازم نامزد عمل توتال جوینت شد.
وی در ادامه تصریح کرد: براي انجام این عمل نیاز به تکنولوژی High tech، طراحي و ساخت پروتز مفصل اختصاصي براي بيمار است و از هزینه های بالایی برخوردار است و امیدوارم به کمک بیمه ها، هزینه های این عمل برای بیماران سراسر کشور که از این مشکل رنج می برند کاهش یابد.
دکترعباسی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر حیدر در این عمل، بیان داشت: فناوری عمل هایی که به کمک کامپیوتر، طراحی و به صورت کاملا دیجیتالی انجام می شود در اختیار چند کشور بیشتر نیست و ما توانستیم بدون بهره گیری از نرم افزار های خارجی و با کمک نرم افزارهای داخلی با موفقیت این عمل را انجام دهیم و اگر این عمل بر روی بیمار صورت نمی گرفت یا بیمار به صورت انکیلوز باقی می ماند و یا مجبور بودیم او را برای درمان به خارج از کشور بفرستیم و خوشبختانه با وجود تحریم های موجود این عمل با موفقیت انجام پذیرفت و می توانم بگویم که تحریم ها نمی تواند جلوی پیشرفت ایرانی ها را بگیرد. وی همچنین در ادامه از همه کادر درمان اتاق عمل و مسئولان بیمارستان قدردانی کرد.
دکتر آذری نیز با بیان اینکه این روش عمل بیش از ده سال نیست که در کل دنیا متداول شده است گفت: تنها چند کشور قابلیت دسترسی به این عمل را دارند و به عنوان مثال تنها دو مورد از این عمل در انگلیس انجام شده است. این کار تماما به کمک سیستم دیجیتالی پیشرفته کاوه و در داخل ایران طراحی شده است و به همین دلیل هزینه تمام شده ، در حدود یک دهم هزینه آن در خارج از کشور است ولی با این وجود باید بیمه ها کمک کنند تا بتوانیم هزینه ها را باز هم کاهش داده و بیماران بیشتری را تحت درمان قرار دهیم.
وی همچنین تصریح کرد؛ در حال حاضر می توانیم این مطلب را عنوان کنیم که ایران سایه به سایه در کنار کشورهایی که از این تکنولوژی پیشرفته بهره مندند قرار دارد و حتی قابلیت صادرات این تکنولوژی را نیز داراست. در این زمينه درخواستهایی از خارج از کشور هم داشته ایم که امیدوارم مسئولان ذیربط ما را در این موارد تنها نگذارند.
خبر: رضا آسیابی

 

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

3 نظر برای این مقاله وجود دارد

فهیمه نجاری

فهیمه نجاری

78/10/11 - 00:00

خدا قوت و خسته نباشید انشاءالله هر روز شاهد موفقیت هایی از این دست در همه بیمارستان ها باشیم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
دکتر پاکدامن

دکتر پاکدامن

78/10/11 - 00:00

با سلام و عرض تبریک به اساتید گرانقدر آقایان دکتر حیدر، دکتر آذری و دکتر عباسی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
ا

ا

78/10/11 - 00:00

با سلام و خسته نباشید به اعضای تیم جراحی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب