فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت ریحانه النبی حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

حضرت صدیقه کبری (ص) فرمود، در روز قیامت آنگاه‌که برانگیخته شوم، از گناهکاران امت پیامبر اسلام (ص) شفاعت خواهم کرد. (وسیله النجاه ص 217)

یاس بوی مهربانی می‌دهد، عطر دوران جوانی می‌دهد، یاس‌ها یادآور پروانه‌اند، یاس‌ها پیغمبران خانه‌اند، یاس ما را رو به پاکی می‌برد... 
شب سایه خود را بر مدینه گسترانده بود، آسمان گرفته و ماتم در همه‌جا پاشیده بود. کاروان آماده کوچیدن بود و فاطمه (س) همسفر کاروان. علی (ع) آرام نداشت و کودکان تاب و قرار.
آن شب فاطمه (س)  در خواب‌دیده بود که فرشتگان بال در بال پرواز می‌کردند آن‌چنان‌که آسمان را به‌تمامی می‌پوشاندند...
دو فرشته پیش رو آمدند، سلام کردند و او را روی باله‌ای خویش سوار کرده و به آسمان بردند. ناگاه بوی بهشت به مشامش رسید. فرشتگان صف در صف ایستاده بودند و ورود زهرای اطهر را انتظار می‌کشیدند، همه باهم می‌گفتند: خوش‌آمدی‌ای هدف آفرینش بهشت و ای فرزند « لوْ لاک لما خلقْت الا فْلاک»
سلام و درود خدا بر یگانه بانویی که در عرش الهی محبوب ملائکه مقرب و هم‌کلام با برترین آنان و حامل علم خدا یعنی جبرئیل امین بود. درود بیکران خداوند بر فاطمه (س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) و عزیزترین انسان‌ها در پیشگاه او بود. حـضـرت زهرا (س) دفاع از ولایت را تا آخرین لحظات عمر کوتاه خویش، یک تکلیف الهى دانـست و درراه حـمـایـت از امـام زمـان خـود و جانب‌داری از دین خدا، جان پرارزش خویش را نثار کرد.
 در خصوص تاریخ دقیق شهادت حضرت صدیقه فاطمه (س) بانوی بزرگواری که درراه اثبات و دفاع از حق و مقام ولایت به شهادت رسید، روایات مختلفی وجود دارد. بنابراین روایات، هفتادوپنج روز پس از رحلت پیامبر (ص) یعنی سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول ایام فاطمیه اول و بنا به روایت دیگر نودوپنج روز پس از رحلت پیامبر (ص) یعنی سوم تا پنجم جمادی‌الثانی‌ای‌ام فاطمیه دوم خوانده می‌شود.
 
احادیثی گوهربار از حضرت صدیقه کبری (س)
احادیثی گوهربار از حضرت صدیقه کبری (س): 
- خداوند، امربه‌معروف را برای حفظ مصالح عمومی جامعه قرارداد. (بحارالانوار/29/223)
- خداوند، رسیدگی به خویشان را برای طول عمر و باعث فزونی در خویشان قرارداد. (بحارالانوار/29/223)
- از مؤمنین نیست کسی که همسایه‌اش از شر و آزار او در امان نباشد. (دلائل‌الامامه/1)
- همانا خوشبخت حقیقی کسی است که علی (ع) را دوست بدارد. (مجمع الزوائد علامه هیثمی، ج 9، ص 132) 
- در روز قیامت آنگاه‌که برانگیخته شوم، از گناهکاران امت پیامبر اسلام (ص) شفاعت خواهم کرد. (وسیله النجاه ص 217)
- بهترین شما کسانی هستند که با تواضع، دیگران را یاری می‌کنند. (دلائل‌الامامه/7) 
- از بخل دوری‌کن، زیرا بخل درختی است در جهنم که شاخه‌هایش در دنیا می‌باشد و هر‌کس به آن شاخه‌ها بیاویزد، داخل در جهنم می‌شود. (دلائل‌الامامه/4)
- کسی که عبادت‌های خالصانه خود را به‌سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد. (بحارالانوار، ج 70، ص 249)
-پاداش خوش‌رویی در برابر مؤمن بهشت است و خوش‌رویی با دشمن ستیزه‌جو، انسان را از عذاب آتش بازمی‌دارد.(بحارالانوار ، ج 75، ص 401) 
- خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرارداد و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی. (احتجاج طبرسی، ایران: انتشارات اسوه، ج 1، ص 258) 
- خدای تعالی زکات را مایه پاکی جان و فزونی روزی و روزه را برای پابرجایی اخلاص قرارداد. (احتجاج طبرسی، ایران، انتشارات اسوه، ج 1، ص 258) 
-بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده‌اند. (دلائل الامامه و کنزالعمال، ج‌ 7، ص 225) 
- از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2 -نگاه به چهره رسول خدا (ص) 3- انفاق درراه خدا (وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص 295) 
-هر که بر پدرم رسول خدا و بر من به مدّت سه روز سلام کند خداوند بهشت را براى او واجب می‌گرداند، چه در زمان حیات و یا پس از مرگ ما باشد. (بحارالانوار، 43/185)
- از حضرت فاطمه زهرا (س) روایت‌شده که رسول خدا (ص) فرمودند: امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن‌که (منتظر باشند تا) او به‌سوی آن‌ها بیاید. (بحارالانوار، ج 36، ص 353)
 
محبوبه بهلولی
تهیه کننده:

محبوبه بهلولی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب