• تاریخ انتشار : 1401/09/06 - 12:22
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 374
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم هیئت الزهرا دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور مسئولان و کارکنان دانشگاه برگزار شد

مراسم هیئت الزهرا دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور مسئولان و کارکنان دانشگاه در نمازخانه ساختمان ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت فرهنگی و دانشجویی، این مراسم با حضور جمعی از دوست داران اهل بیت در نمازخانه ساختمان مرکزی دانشگاه از اذان مغرب تا ساعت 20:30 برگزار شد.
نماز جماعت شروع این محفل دانشگاهی و تلاوت قرآن زینت بخش آن بود. در ادامه حاضرین به خواندن دعای زیارت جامعه کبیره پرداختند و دل به مداحی محمود اشتیاقی سپردند.
سخنران مراسم حاج محمد میرزا محمدی ضمن تاکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد زبانی یکی از اشکال مهم و موثر جهاد است و در حوزه دانشگاه نقش و جایگاهی مهمی دارد.
وی در ادامه افزود: ما در قرآن کریم اشارات زیادی به اهمیت اصل دفاع داریم و در آیاتی همچون 205 و 251 سوره مبارکه بقره به ارزش و حفظ حریم انسان ها اشاره شده است و آمیزه های دینی ما بی تفاوت بودن مسلمانان نسبت به جامعه را نکوهش می کند.
میرزا محمدی خاطر نشان کرد: ما در فرهنگ ایرانی خود شعری همچون بنی آدم اعضای یکدیگرند را داریم و از طرف دیگر در قرآن کریم نیز این مضمون وجود دارد که اگر یک نفر کشته شود گویی کل بشریت کشته شده است و این نشان دهنده شان و جایگاه و کرامت انسانی در فرهنگ و اعتقادات ما است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در فرهنگ استبداد و دنباله روهای آن ها در داخل کشور شاهد فاجعه های عظیم انسانی و طبیعی بوده ایم بطوری که آنها سازنده تسلیحات مختلف همچون بمب اتمی بودند و نسل کشی های فراوانی در گوشه گوشه جهان انجام داده اند. هنوز خاطره گروهک های داعش و منافقین در اذهان مردم وجود دارد. منافقان خسارت های انسانی و زیست محیطی به این کشور وارد کرده اند که تا سالیان دستشان از خون جوانان این مرز بوم، پاک نخواهد شد.
میرزا محمدی در انتها تاکید کرد: دفاع از کشور بسیار مهم و اساسی است و باید قدر نیروهای امنیتی را دانست تا در پازل دشمن که متاسفنه طرفدارانی در داخل کشور نیز دارند امنیت مردم قربانی سواستفاده برخی جریانت نشود چون انسان سیری ناپذیر است و اومانیست می تواند بشریت را نابود کند و در این بین اعتقادات مذهبی می توان پیشگیرانه و چراغی روشن برای ادامه حیات انسانی جامعه باشد.
توضیح اینکه، در این مراسم برای فرزندان شرکت کنندگان امکانات مهد کودک و بازی و نقاشی فراهم بود.

  • گروه خبری : معاونت فرهنگی دانشجویی
  • کد خبر : 222289
کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب