به بهانه زادروز خواجه نصیرطوسی و روز مهندس

مهندس کوروش محسنی: اعتماد به مهندسان در سطح دانشگاه باعث توسعه خواهد شد

در آستانه 5 اسفند و روز مهندس، معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، از شغل مهندسی به عنوان شغلی حساس، پر استرس و توام با لذت یاد کرد.

کورش محسنی لیاسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهندس کورش محسنی، معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه،ضمن تبریک این روز گفت: بسیار خوشحالم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در جمع همکاران در حوزه‌ی فناوری اطلاعات کار می‌کنم. معمولا مهندسین، افراد دقیق و حسابگری هستند که باید برای آنها مسائل به نوعی با قاعده و قانون علمی جور درآید.

وی افزود: معمولا مهندسین، آدم های منضبط، دقیق و بسیار حسابگر هستند و انتظار دارند که امور جاری به درستی انجام شود. اگر قرارهست که برنامه‌ای تدوین کنند، حتما نظم و ترتیب و دقت لازم در کارهایشان رعایت می شود و دقیق و صبور هستند.

محسنی، بهترین بخش کار را خروجی گرفتن و نهایی سازی آن دانست و افزود: بخش شیرین کار معمولا وقتی است که به خروجی می رسیم و ممکن است افراد مختلفی از آن پروژه بهره‌برداری کنند. گاهی ممکن است یه کاربر عمومی در جامعه و یا مراجعه کننده به بیمارستان باشد؛ ممکن است یک همکار در سطح دانشگاه باشد یا یک سرویس در حوزه‌ی فنی، اما هر کدام از این ها که اتفاق می افتد رضایت قلبی برای همه‌ی ما ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه "اگر به گذشته بازگردم باز هم شغل مهندسی را انتخاب می کنم" ضمن قدردانی از حمایت های رییس دانشگاه تصریح کرد: معتقدیم که جامعه در حال حرکت به سمت تکنولوژی و پیشرفت است و این مهم جز با رویکرد مناسب و استفاده‌ی بهینه از فناوری و تکنولوژی در دانشگاه یا جامعه، اتفاق نمی افتد. توسعه فناوری موجب می شود تا جامعه سریعتر رشد کند و به اهداف عالیه دست یابد. طبیعتا اعتماد به مهندسین در سطح دانشگاه باعث توسعه دانشگاه خواهد شد.

معاون دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، فعالیت های حوزه IT را قدری حساس و حیاتی خواند و افزود: طبیعتا همه به حساسیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات واقف هستند. سرویس‌هایی در سطح دانشگاه ارائه می شود که حیاتی هستند. مثل اتوماسیون اداری و سامانه های مختلف دانشگاه. بنابراین نگهداری این سرویس ها کار بسیار پردردسر و پراسترسی برای من و همه‌ی دوستانی است که در این حیطه کار می کنند و طبیعتا فشار بسیار زیادی از جهت روحی و روانی به ما وارد می شود.  مخصوصا با توجه به شرایط اخیر و بحث تحریم‌ها و مخاطرات امنیتی هک و از کار افتادن سرویس ها موجب شده تا حساسیت کار بسیار بالا برود. گاهی این موارد در زندگی شخصی به این اندازه تاثیر می گذارد که معمولا دچار بیماری فشار خون می شویم.

وی در پایان از خداوند منان خواستار موفقیت همکاران درحوزه فناوری اطلاعات شد.

کلمات کلیدی
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب