نخستین جلسه سال جدید روسای بخش‌های بیمارستان شریعتی برگزار شد

روسای بخش‌های بیمارستان شریعتی در نخستین جلسه سال 95 درباره برنامه‌های سال جدید تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شریعتی، این جلسه به ریاست دکتر سروش، رئیس بیمارستان شریعتی در ساعات ابتدایی صبح یکشنبه پنجم اردیبهشت 1395 در دفتر ریاست این مرکز برگزار شد.
در این نشست دکتر سروش با تشکر از همکاری همگان در سال گذشته، گزارشی از برنامه‌های انجام‌شده و در حال پیشرفت ارائه داد.
رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به تکمیل برنامه‌های طرح تحول سلامت در بیمارستان شریعتی گفت: در سال 95 بسیاری از برنامه‌های طرح تحول را تکمیل کردیم و بازسازی و بهسازی اساسی بخش‌ها ادامه داشت، هم‌اکنون در حال بازسازی بخش‌های ارتوپدی و دیالیز هستیم که تا دو ماه آینده آماده خواهد شد. تکمیل زیرساخت‌هایی ازجمله تعویض کابل‌های برق، بازسازی مخازن اکسیژن و اصلاح سیستم پسماند و دفع فاضلاب از پروژهای پایان‌یافته در سال 95 است. وی همچنین با اشاره به ضریب اشغال تخت بسیار بالای اورژانس در ایام عید گفت: اورژانس شریعتی در ایام عید یکی از معدود بیمارستان‌هایی بود که با ضریب اشغال تخت 90 درصد فعالیت کرد.
دکتر سروش همچنین بازسازی اورژانس و استقرار رادیولوژی و سی تی اورژانس را از دیگر خدمات قابل‌توجه بیمارستان دانست و ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر بیمارستان نداشتن پاویون مناسب برای دستیاران بود که این پروژه با همکاری شهرداری در حال تکمیل است. وی همچنین از پروژه‌های در حال تکمیل از بازسازی اتاق‌های عمل و اتاق زایمان همچنین ساختمان جدید اورژانس نام برد.
دکتر سروش درباره پت اسکن و سیکلو ترون بیمارستان شریعتی گفت: پت اسکن که استفاده از آن به‌عنوان دومین پت اسکن کشور در سال گذشته آغازشده است خدمات ارزان‌تری به بیماران ارائه می‌دهد و به‌زودی با بهره‌برداری از سایکلوترون این مرکز می‌توان چندین دستگاه پت اسکن را تغذیه کرد. وی ارتقای هتلینگ، بازسازی اتاق عمل‌ها، اتاق زایمان و ساخت کلینیک ویژه بیمارستان شریعتی را از برنامه‌های سال 95 دانست.
دکتر سروش همچنین با اشاره به دستاوردهای بیمارستان در موضوع فرایندها گفت: خوشبختانه در ارزشیابی دانشگاه ازلحاظ کنترل عفونت بیمارستان شریعتی رتبه اول را در بین بیمارستان‌های دانشگاه کسب کرد.
در ادامه دکتر علی عسگری معاون درمان بیمارستان شریعتی با قدردانی از فعالیت‌های دکتر افهمی و متخصصان عفونی بیمارستان شریعتی برنامه‌های کنترل عفونت بیمارستان را تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها در دیگر بیمارستان‌ها به این صورت جدی پیگیری و اجرا نمی‌شود. در ادامه همچنین دکتر پور غریب با اشاره به موضوع اعتباربخشی خواستار مشارکت تمامی بخش‌ها شد؛ و گفت: امیدواریم متناسب باسیاست‌های کشوری پیش ببریم و بتوانیم مدل‌های بومی را با توجه به نیاز بیماران اجرا کنیم.
دکتر سهراب پور معاون آموزشی بیمارستان شریعتی نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های این معاونت و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در آموزش گفت: بررسی برخی موارد ازجمله مشاوره‌ها نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد، وی در ادامه اعتباربخشی آموزشی، برگزاری کمیته‌های مورتالیتی و کنفرانس‌های عمومی بیمارستان را دیگر برنامه‌های این معاونت دانست. معاون آموزشی بیمارستان شریعتی همچنین برای برگزاری رویدادهای علمی انجمن‌ها با همکاری معاونت آموزشی در این بیمارستان اعلام آمادگی کرد. پخش تصاویری از جشنواره آموزشی بیمارستان شریعتی پایان‌بخش سخنان دکتر سهراب پور بود.
دکتر قربانی عضو هیئت‌علمی گروه جراحی و مسئول پروژه بیمارستان جدید شریعتی سخنران بعدی این جلسه بود که گزارشی از روند پروژه کلان بیمارستان شریعتی در منطقه 22 ارائه داد. در پایان هم دکتر مسرت مسئول کمیته اجتماعی رفاهی کارکنان بیمارستان شریعتی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های کمیته رفاهی اجتماعی بیمارستان از اعضای هیئت‌علمی خواست در برنامه‌های این کمیته مشارکت کنند.
در این جلسه استادان و روسای بخش‌ها نیز درباره فرایندها و پروژه‌های بیمارستان نظرات خود را بیان کردند./ق


 خبر: معصومی فرد
عکس: ولی الهی

 فرانک  معصومی فرد
تهیه کننده:

فرانک معصومی فرد

تنظیمات قالب