نخستین جلسه هم اندیشی با دانشجویان داوطلب شرکت در هشتمین جشن یکپارچه دانش آموختگان برگزار شد

در جلسه هم اندیشی بر استفاده حداکثری از تجهیزات دانشگاه و دانشکده ها، جذب منابع مالی از حامیان، بهره مندی از پتانسیل حداکثری دانشجویان برای برگزاری هشتمین جشن یکپارچه دانش آموختگان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر ارتباط با دانش آموختگان، در این جلسه  که دوشنبه 30 تیرماه 1401 با حضور مسئولین و کارشناسان دفاتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده های تابعه و جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات این دفتر تشکیل شد، دکتر مریم زاهدی مدیر امور عمومی دفتر با گرامیداشت یاد و خاطره ی استاد مسلم بهادری رئیس پیشین دفتر ارتباط با دانش آموختگان گفت: برگزاری جشن های یکپارچه حاصل ایده و تلاش دکتر بهادری است که امروز با تلاش شما دانشجویان با برگزاری هشتمین جشن یکپارچه این خاطره را ماندگارتر کنیم.
سپس دکتر سیداحمدیان دبیر دفتر ارتباط با دانش آموختگان گفت: پس از تاسیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان در دانشگاه، دفاتر مشابه در دانشکده های تابعه نیز تاسیس و در راستای اهداف این دفتر فعالیت های خود را آغاز کردند تا پل ارتباطی باشد بین دانش آموختگان مقاطع مختلف و این دفتر و متعاقب آن نیز برگزاری گردهمایی های دانش آموختگان گروه های مختلف که با همکاری این دفتر صورت گرفته و می گیرد.
وی افزود: نخبه ترین فرزندان کشور از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای خدمت به همنوعان خود فارغ التحصیل شده اند و با برگزاری جشن یکپارچه پایان فارغ التحصیلی و آغاز خدمت خود را جشن می گیرند و این مهم جز با مشارکت خود دانشجویان محقق نخواهد شد.
در ادامه دکتر سیدمنصور گتمیری سرپرست دفتر ارتباط با دانش آموختگان نیز ضمن گرامیداشت یاد استاد بهادری برگزاری هشتمین جشن یکپارچه را حاصل تجربه برگزاری هفت جشن گذشته و یاری دانشجویان عنوان کرد و گفت: در این 2 الی 3 سالی که این جشن برگزار نشد شرایط و موقعیت ها بسیار فرق کرده که یکی از مهمترین آنها هزینه های برگزاری است.
وی افزود: ما برای یکسان سازی و برگزاری این جشن نیاز به ایده ها و نظرات شما داریم تا این مراسم را به بهترین نحو برگزار کنیم. ضمن اینکه با توجه به شرایط دانشگاه نباید اجازه دهید نوسانات سیاسی این جشن را تحت الشعاع قرار دهد.
دکتر محمود دوستی مسئول خانه استاد دانشکده پزشکی، یکی دیگر از سخنرانان این هم اندیشی بود که بهره مندی از افراد با تجربه که در جشن های گذشته همکاری داشتند را موجب بهتر برگزار شدن این جشن دانست و بر خردورزی و مدیریت منسجم کمیته مدیریت و اجرایی تاکید کرد.
سپس دکتر محمدرضا پورمند مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده بهداشت با بیان اینکه دریافت هزینه از دانشجویان باید بر اساس ارائه نوع خدمت به آنها باشد گفت: برای تسهیل شرکت دانشجویان در این جشن بزرگ می توانیم از اسپانسرها و شرکت ها استفاده کنیم.
در ادامه دکتر حمیدرضا منصف مسئول دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشکده داروسازی گفت: دفتر ارتباط با دانش آموختگان در تمام دنیا یک موسسه مستقل است ولی در کشور ما به دلایلی وابسته به دانشگاه است که با شرایط کنونی تحمیل تمامی هزینه های برگزاری این جشن به دوش این دفتر و دانشگاه که کار آموزشی و پژوهشی به عهدار دارد دور از انتظار است و به نظرم دانشجویان برای ثبت چنین روزی در دفتر زندگیشان باید متقبل این هزینه ها بشوند و لااقل بخشی از هزینه‌های پایه را قبول کنند.
در ادامه جلسه هر یک از شرکت کنندگان به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که از ممترین آنها می توان به حذف یا کاهش هزینه ی دریافتی از دانشجویان، رفع مشکلات خوابگاه برای اسکان دانشجویان شهرستانی، استفاده از دانشجویان هنرمند در جشن برای کاهش هزینه های دانشجویی و ... اشاره کرد.
در پایان دکتر گتمیری در جمع بندی مطالب مطرح شد استفاده از نظرات و پیشنهادهای حاضرین را حائز اهمیت دانست و بر استفاده حداکثری از تجهیزات دانشگاه و دانشکده ها، جذب منابع مالی از حامیان و بهره مندی از پتانسیل حداکثری دانشجویان تاکید کرد.

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب