نشست شورای بسیج و هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با شورای بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه

نشست صمیمانه رئیس و اعضای شورای بسیج و هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی با مسئولان و اعضای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز دوشنبه 15 آذر 1400 با حضور دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی معصومی نماینده نهاد مقام معظم رهبری، اعضای هیئت رئیسه و حجت الاسلام و المسلمین حسن زنده دل معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی و هیئت همراه در سالن شورا برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر خاتون آبادی با قرائت آیه «وقلْ ربّ أدْخلْنی مدْخل صدْقٍ وأخْرجْنی مخْرج صدْقٍ واجْعلْ لی منْ لدنْک سلْطانًا نصیرًا» بر صدق، راستی و پرهیز از نیرنگ و دورویی تاکید کرد و افزود: اعتقاد به دیدگاه صدق و عدالت مسئله ای مهم است که در سطح کشور مطرح شده و دانشگاه به طور جدی در این مسیر قدم برداشته است؛ ما نیز به عنوان نماینده دانشگاه ملزم و معتقد هستیم که بدون صدق و راستی و تکمیل آن که ورود به صدق و خروج از صدق است، پیروزی اتفاق نخواهد افتاد.
وی همزمانی برگزاری این نشست را با تکمیل تائید انتصاب اعضای هیئت رئیسه دانشکده در روز اول ماه جمادی الاول به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد در چهار سال طلایی پیش رو با راهنمایی و نظرات ارزشمند حاضران، همدلی و همراهی عزیزان گام های بزرگی در مسیر فرهنگی برداشته شود.
رئیس دانشکده توانبخشی تعهد، شفافیت و دوری از نفاق را به عنوان بخشی از معیارهای انتصاب اعضای هیئت رئیسه عنوان کرد و گفت: جدایی و دوری از آموزه های قرآن و دستورات ائمه اطهار مشکلی است که با آن روبرو بوده ایم که امید است با برنامه ریزی درست، پرهیز از افراط و همچنین ورود فرهنگ به حوزه های دیگر، محیطی مفید برای تربیت و رشد علمی فراهم سازیم و رسالتی که بر عهده ما قرارداده شده است را به بهترین شکل انجام دهیم.
سپس حجت الاسلام و المسلمین معصومی ضمن اشاره به کاستی های فعالیت های فرهنگی در سال های اخیر اظهار کرد: فعالیت های فرهنگی و بسیج مسئله ای است که نیازمند حمایت است که امید است با حضور و همت رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشکده توانبخشی، تغییرات بزرگی در این مسیر حاصل شود؛ بسیج یک کار جهادی است اما حمایت از آن و همچنین اختصاص بودجه، در رشد فعالیت های فرهنگی تاثیر به سزایی دارد.

در ادامه دکتر آذر مهری سرپرست معاونت آموزشی دانشکده نیز با تائید سخنان مجتبی معصومی، بر هماهنگی و حمایت از فعالیت های فرهنگی و همچنین استفاده از پتانسیل های دانشجویی تاکید کرد.
دکتر میر معاون اداری مالی دانشکده بر یادگیری در هر دوره و برنامه ریزی فعالیت های ورزشی و فرهنگی تاکید کرد.
سپس دکتر دادگر عضو هیئت علمی گروه گفتار درمانی از تشکیل هسته علمی بسیج در دانشکده سخن گفت و افزود: با راهنمایی های شورای مرکزی بسیج در حوزه هسته علمی بسیج مقدماتی انجام شده و خوشبختانه با رایزنی شورای مرکزی بسیج با نهادهای خارج دانشگاه که زیر مجموعه بسیج در سطح کلان فعالیت می کنند، به امید خداوند از طرح های پژوهشی حمایت خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک همکاران، بهره گیری از ظرفیت پتانسیل های علمی نیروهای بسیجی انجام شود و تفکر جهادی که در همه حوزه های بسیج وجود دارد در حوزه علمی نیز محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین زنده ضمن تبریک انتخاب شایسته دکتر خاتون آبادی و اعضای هیئت رئیسه دانشکده اظهار کرد: این نشست به منظور قدردانی از همکارانی است که با حداقل امکانات پرچم بسیج را افراشته نگاه داشتند و همواره برای خدمت رسانی به این نظام و مردم در تلاشند.
وی با اشاره به آیه «إنّ اللّه اشْترىٰ من الْمؤْمنین أنْفسهمْ وأمْوالهمْ بأنّ لهم الْجنّة ۚ یقاتلون فی سبیل اللّه فیقْتلون ویقْتلون ۖ وعْدًا علیْه حقًّا فی التّوْراة والْإنْجیل والْقرْآن ۚ ومنْ أوْفىٰ بعهْده من اللّه ۚ فاسْتبْشروا ببیْعکم الّذی بایعْتمْ به ۚ وذٰلک هو الْفوْز الْعظیم» از اهمیت جهاد در راه خدا و جهاد کبیر سخن گفت و بر حضور فعال و پررنگ بسیج و همچنین توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت اساتید تاکید کرد.
دادرس مدیر نیروی انسانی بسیج، گزارشی از فرایند صدورکارت ها، برنامه های بسیج تهران بزرگ و همچنین عرصه نقش آفرینی بسیجی ها ارائه کرد.
در پایان نشست دکتر خاتون آبادی گفت: ما در همه امور توانبخشی در تلاش برای افزایش کیفیت زندگی افراد هستیم، بسیج نیز به عنوان نیروی کمک کننده در راستای افزایش کیفیت زندگی قدم بر می دارد و امید است که با یاری خداوند و با نیت های درست، قدم های بزرگی در این راستا برداشته شود.

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب