هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی

همزمان با آغاز هفته خوابگاه ها، شبکه وایرلس مجتمع کوی دختران و پسران نیز راه اندازی شد

همزمان با بازدید دکتر جعفریان رییس دانشگاه از خوابگاه پسرانه قدس، وایرلس مجتمع خوابگاه های کوی علوم پزشکی تهران نیز مورد بهره برداری دانشجویان قرار گرفت.

روابط عمومی معاونت دانشجویی، همزمان با بازدید دکتر جعفریان رییس دانشگاه از خوابگاه پسرانه قدس در روز شنبه 25 اردیبهشت ماه وایرلس مجتمع خوابگاه های کوی علوم پزشکی تهران مورد بهره برداری دانشجویان قرار گرفت و بمنظور بررسی برنامه های واحد فن آوری اطلاعات معاونت دانشجویی در هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی، به سراغ مهندس حامد صمدپور مسئول این واحد رفتیم تا در کم و کیف برنامه های آن قرار بگیریم.

در حال حاضر چه تعداد دانشجو در خوابگاهها از امکانات اینترنت استفاده می کنند؟
واحد فن آوری اطلاعات معاونت دانشجویی این افتخار را دارد که به بیش از 4000 دانشجوی ساکن در ساختمان خوابگاهی، خدمات رایگان دسترسی به اینترنت و منابع علمی را ارائه نماید. ارائه سرویس های 24 ساعته فن آوری اطلاعات با توجه به رشد سریع و نیاز روزافزون به آن و توجه به محدودیت منابع و نبود زیرساختهای لازم، بسیار دشوار است و این کار با تلاش شبانه روزی این واحد و توجه ویژه معاون دانشجویی دانشگاه میسر گشته است.
در این مسیر، قطعا کمی و کاستی هایی هم وجود دارد که امید است با مدیریت و توجه بیشتر به این بخش بتوان آنها را رفع کرد.

برنامه های جدید شما برای فن آوری اطلاعات دانشجویان چیست؟
 راه اندازی سیستم وایرلس در خوابگاههای مجتمع کوی، مهمترین برنامه امسال واحد فن آوری اطلاعات در هفته خوابگاهها است. این سیستم در پی حدود دو سال بررسی، مطالعه و امکان‌سنجی اولیه راجع به سیستمهای وایرلس و توزیع اینترنت امن و پایدار شبکه بی سیم و تجربه اندوخته شده از خوابگاههای دیگر راه اندازی شده است. از برنامه های دیگر امسال تدوین دستورالعمل استفاده از اینترنت در خوابگاهها است که ضمن افزایش سرعت و توزیع عادلانه اینترنت، امکان استفاده اکانت یک دانشجو از چند دستگاه به صورت همزمان را فراهم می آورد که امید داریم با طی شدن مراحل تصویب آن از مهر 95 اجرایی شود.
طبق برنامه ریزی اولیه در آبان 1393، خوابگاههای دانشجویان مقاطع تخصصی (گلستان حافظیه، بوستان انقلاب 5 و 6) به شبکه وایرلس تجهیز و  مراحل آزمایشی با موفقیت سپری شد. به مناسبت  هفته بزرگداشت خوابگاههای سال 1394، خوابگاههای دمشق و سمیه نیز به این سیستم تجهیز شدند. به مناسبت روز دانشجو  در همان سال ، خوابگاههای انقلاب 1و2 و قدس ،16 آذر و خوابگاه وصال به این سیستم مجهز شدند. در پایان سال 94 خوابگاههای انقلاب 4 و 8 از این سیستم بهره گرفتند. اینک با راه اندازی  سیستم وایرلس در 9 خوابگاه کوی، شبکه وایرلس در هفته خوابگاههای امسال، تکمیل می شود.
در مجتمع کوی هم مانند دیگر خوابگاهها از روش جدید دسترسی به اینترنت ، با نام «هات اسپات» استفاده شده است.
خوابگاههای مذکور تا کنون مانند شبکه کابلی از ارتباط مبتنی بر VPN برای دسترسی به اینترنت استفاده می کردند. مزیت روش «هات اسپات» نسبت به دیگر روش‌ها این است که اولا نیاز به انجام تنظیمات خاص از طرف کاربران ندارد و کاربر می تواند پس از وارد نمودن اطلاعات کاربری خود در مرورگر، به اینترنت متصل شود و برای ارتباطات ناپایدار مانند محیط هایی که از شبکه وایرلس استفاده می کنند، بسیار مناسب است.
در پایان از دانشجویان عزیز درخواست می شود که ما را از بازخوردهای خود بی بهره نگذارند و نقاط ضعف را جهت رفع و نقاط قوت را جهت تقویت از طریق رایانامه itvsca@tums.ac.ir با ما در میان بگذارند.
توضیح اینکه، هفته گرامیداشت خوابگاههای دانشجویی از 25 تا 31 اردیبهشت ماه در تمامی خوابگاههای دانشگاههای علوم پزشکی با برنامه های متنوع فرهنگی، رفاهی و ... انجام می شود./ق

کلمات کلیدی
تهیه کننده:

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب