پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران برگزار می شود/ مهلت ارسال مقالات 15 شهریور 94

پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با تمرکز« بر کودکان و نوجوانان و تکیه بر ورزش و تغذیه به عنوان عوامل پیشگیری» در تهران برگزار می شود.

پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران توسط انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران با هدف کلان "تبيين جهت گيري هاي سياستگذاري پيشگيري و کنترل چاقي کودکان"و با همکاری پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دیگر مراکز دانشگاهی و علمی کشور 25 تا 27 آذر 94 در سالن شادروان غرضی بیمارستان میلاد برگزار خواهد شد.
دکتر فريدون عزيزي رئيس کنگره با اشاره به این که سيرهشدار دهنده شيوع چاقي که قريب به ده سال پيش انگيزه تاسيس انجمن پيشگيري و درمان چاقي ايران شده بود؛ اظهار داشت: این موضوع امروزه به صورت اپيدمي قرن در عرصه جهاني خودنمايي مي کند.
وی افزود: بروز فزاينده اين مساله در لايه هاي مختلف اجتماع و گروه هاي سني مختلف طي دهه اخير به گروه سني کودکان و نوجوانان سرايت کرده به نحوي که زنگ خطر براي توقف اين پديده به جهت پيشگيري از عواقب زمين گير کننده آن در نسل آتي توسط سازمان بهداشت جهاني به صدا درآمده است.
دکتر عزیزی خاطر نشان کرد: نتايج پژوهش هاي علمي در سطح جهاني مويد اين حقيقت تلخ است که با افزايش ميزان کودکان مبتلا به چاقي و اضافه وزن، شاهد بروز بيش از پيش وقوع بيماري هاي غيرواگير در دهه هاي پايين تر عمر طي ساليان آينده خواهيم بود که اين امر علاوه بر اينکه سلامتي فرزندان امروز ما را با مخاطره مواجه مي سازد بلکه نشاط بهره وري، اقتصاد درمان و نهايتاً اقتصاد کلان جوامع را تحت تاثير خود قرار خواهد داد.
رییس کنگره یادآور شد: در این کنگره، مساله چاقي کودکان به عنوان محوريت کنگره قرار گرفته تا با بهره مندي و جلب مشارکت ساير دستگاه هاي ذي ربط در اين امر، بتوانيم سنگ بناي اوليه تدوين سند ملي پيشگيري از چاقي را مستقر سازيم تا گاهي موثر در جهت سلامت آينده سازان ايران اسلامي و توسعه پايدار ميهن عزيزمان برداريم.
علوم پايه، اپيدميولوژي، تغذيه، فعاليت بدني، جنبه هاي رفتاري- رواني، چاقي در کودکان و نوجوانان، عوامل موثر بر چاقي کودکان پيش از بارداري و حاملگي، عوامل موثر بر چاقي کودکان در دوران بارداري، چاقي در کودکان پيش از مدرسه، چاقي در نوجوانان، پيامدهاي چاقي کودکان در بيماريهاي غيرواگير در طول زندگي، عوامل اجتماعي رواني در ايجاد چاقي کودکان، پیشگیری از چاقي، دارو درماني در چاقي، درمان هاي جراحي چاقي، عوارض چاقي، چاقي و جنبه هاي اجتماعي، چاقي، تبليغات و رسانه هاي عمومي، چاقي و کيفيت زندگي، چاقي و ارتقائ سلامت، چاقي؛سياستگذاري و مداخلات، پيامدهاي اقتصادي چاقي، آينده نگاري و سناريوي ملي آينده چاقي و عوارض آن در کشور و ... از جمله محورهای پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران است.
توضیح این که ؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به www.iranobesity2015.com مراجعه کنند.
کلمات کلیدی
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

تنظیمات قالب