با همکاری انستیتوکانسر ایران و معاونت بین‌الملل دانشگاه

کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان آغاز شد

با همکاری انستیتوکانسر ایران (قطب علمی منتخب کشور در زمینه سرطان) و گروه Appraise To Raise معاونت بین‌الملل دانشگاه، کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، این کنگره آنلاین 3 بهمن در ستاد مرکزی دانشگاه به عنوان هاب اصلی آغاز شد و قرار است روزهای جمعه هر هفته تا 8 اسفند 99 ادامه داشته باشد.
دکتر حبیب‌الله محمودزاده، رئیس انستیتوکانسر ایران در حاشیه روز نخست این برنامه با اشاره به اینکه انستیتوکانسر هرساله میزبان کنگره‌ای بین‌المللی است، اظهار داشت: امسال با تکیه بر همه‌گیری کرونا در جهان، نبود شرایط برگزاری گردهمایی فیزیکی و عدم امکان سفر اساتید برای کسب تجارب بین‌المللی، برای نخستین بار کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان برنامه‌ریزی و شاهد اجرای آن هستیم.
وی هدف از برگزاری کنگره یادشده را انتقال و تبادل دانش در حیطه جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان دانست و بیان داشت: ارتقاء سطح علمی همکاران و آشنایی با آخرین تکنولوژی‌ها و مسائل روز این حوزه نیز مدنظر قرار دارد.
رئیس انستیوکانسر ایران با بیان اینکه جراحی‌های کم تهاجمی طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی در سطح جهان داشته‌اند، گفت: در این نوع جراحی تلاش می‌شود با برش‌های کوچک به وسیله لاپاراسکوپ، توراکوسکوپ، اندوسکوپ یا کلونوسکوپ، ضمن حفظ اثربخشی و ایمنی جراحی، آسیب‌های بافتی به بیمار کاهش یابد.
دکتر محمودزاده عمر جراحی‌های کم تهاجمی سرطان در دنیا رو کمتر از 30 سال عنوان کرد و افزود: سابقه این نوع جراحی در ایران نیز حدود دو دهه است و اوایل برای جراحی کیسه صفرا و فتق شکمی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروز طیف وسیع‌تری را شامل می‌شود بنابراین لزوم کسب تجارب از کشورهای پیشرفته‌تر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
سپس دکتر رامش عمرانی پور، رئیس کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان از برگزاری این رویداد بین‌المللی در قالب شش جلسه خبر داد و اضافه کرد: با تکیه بر هم‌زمان شدن این برنامه با درگذشت دکتر حبیب‌الله دشتی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ پیوند کبد، تلاش ما بر گرامیداشت یاد و خاطر این استاد برجسته نیز خواهد بود.
رئیس کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان تصریح کرد: در قالب این جلسات به بحث و بررسی پیرامون جراحی به روش کم تهاجمی و درون‌بینی در سرطان‌های مری، معده، کبد، مجاری صفراوی و پانکراس، کولورکتال و ژنیکولوژی پرداخته خواهد شد.
وی ادامه داد: مدیریت این نشست‌ها را دکتر حبیب‌الله محمودزاده، دکتر امیرمحسن جلایی فر، دکتر نصیر فخار، دکتر محمدرضا کرامتی و دکتر ریحانه حسینی برعهده دارند و امروز در نخستین بخش، جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان مری مدنظر قرار دارد.
دکتر عمرانی پور با اشاره به مشارکت حدود 30 سخنران بین‌المللی، از متخصصان برجسته این حوزه و شش سخنران مطرح ایرانی در کنگره اظهار داشت: تاکنون 150 شرکت‌کننده خارجی و حدود 300 شرکت‌کننده ایرانی برای حضور در برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه سخنرانان از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی، امریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، بلژیک، هند، برزیل، ایتالیا، پرتقال، هلند و ترکیه حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان در ایران و دیگر نقاط جهان می‌توانند بدون پرداخت هزینه از مباحث جلسات علمی که با بهترین کیفیت و در سطح استاندارهای جهانی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود، استفاده کنند.
در ادامه، دکتر امیرمحسن جلایی فر، دبیر علمی کنگره نیز این گردهمایی را فرصتی برای پرداختن به جدیدترین تکنیک‌های جراحی‌های کم تهاجمی سرطان در جهان دانست و گفت: با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه تلاش شد در هریک از بخش‌های این کنگره از افراد صاحب‌نظر و سرشناس ایرانی و بین‌المللی دعوت به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه مدیران هریک از بخش‌های این کنگره براساس ارتباطاتی که از قبل داشته‌اند، نسبت به دعوت سخنرانان بین‌المللی اقدام کرده‌اند، بیان داشت: سخنرانان منتخب از مراکز علمی و درمانی چون بیمارستان سرطان Henan چین، کلینیک Oregon آمریکا، بیمارستان دانشگاهی Ghent بلژیک، مرکز سرطان دانشگاه فلوریدای جنوبی، دانشگاه سائوپائولو برزیل، انستیتو تحقیقاتی سرطان دانشگاه ملی سئول، مرکز سرطان Shizuoka ژاپن، بیمارستان دانشگاهی Strasbourg فرانسه، دانشگاه توکیو ژاپن، دانشگاه ملی مسکو، دانشگاه Reims فرانسه، بیمارستان Royal Marsden انگلیس، دانشگاه آنکارا ترکیه، مرکز جراحی Champalimaud پرتغال، دانشگاه آمستردام هلند، دانشگاه Portsmouth انگلیس، بیمارستان دانشگاهی Gemelli ایتالیا، کلینیک Asklepios Altona آلمان، دانشکده پزشکی دانشگاه Yale آمریکا، مرکز لاپاراسکوپی Galexi Care هند، موسسه آموزشی جراحی های کم تهاجمی IRCAD فرانسه و بیمارستان دانشگاهی آکسفورد هستند.
دکتر جلایی فر اضافه کرد: همچنین سخنرانان ایرانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، بیمارستان نیکان، بیمارستان خاتم‌الانبیاء، بیمارستان امام خمینی (ره) و انستیتوکانسر ایران دعوت شده‌اند.
وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی کاملاً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و با پیگیری‌های صورت گرفته 18 امتیاز بازآموزی برای آن در نظر گرفته شده است.
دکتر محمدحسین نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه نیز در پایان روز نخست این گردهمایی گفت: با پیشنهاد دکتر جلایی فر مبنی بر برگزاری وبینارهایی با موضوع جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان، از حدود سه ماه پیش گروه Appraise To Raise  معاونت بین‌الملل جلساتی را با رئیس انستیتو کانسر و دبیران علمی و اجرایی برنامه برگزار کرده است.
وی افزود: با تکیه بر توانمندی همکاران و اساتید انستیتوکانسر به مرور تفکر برگزاری کنگره‌ای بین‌المللی تقویت و پس از مشخص شدن موضوعات و مباحث، از اساتید و افراد شناخته شده داخلی و خارجی دعوت به عمل آمد.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه با تأکید بر اینکه گروه Appraise To Raise معاونت بین‌الملل افتخار میزبانی و پشتیبانی تکنیکی، اجرایی و تبلیغاتی این کنگره بین‌المللی را دارد، افزود: بیش از 10 هزار ایمیل توسط این گروه در سطح جهانی برای تبلیغات و دعوت از اساتید و صاحب‌نظران ارسال شده است.
دکتر نکوفر ادامه داد: این در حالی است که کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی در سرطان توسط انجمن اروپایی سرطان‌شناسی تأیید و اطلاعات آن در سایت این انجمن قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه برنامه مذکور کاملا علمی و در نوع خود منحصر به فرد است، اظهار داشت: سخنرانان کنگره هیچ مبلغی دریافت نکرده‌اند ضمن اینکه هزینه‌ای نیز از شرکت‌کنندگان گرفته نشده است.
مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه تأکید کرد: پروژه Appraise to Raise به عنوان یکی از برنامه‌های معاونت بین‌الملل دانشگاه پس از همه‌گیری کرونا، کار خود را با اجرای ژورنال کلاب های آنلاین و وبینارهای بین‌المللی آغاز کرده و امروز مفتخر است که برای نخستین بار، طی شش هفته متوالی یک کنگره منسجم را برگزار می‌کند.
دکتر نکوفر ضمن قدردانی از همکاران این مدیریت، یادآور شد: پروژه مذکور هزینه‌ای را به دانشگاه تحمیل نمی‌کند و بیش از 90 درصد تجهیزات و دستگاه‌ها از بودجه اراسموس تأمین شده است.

 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب