گرامی داشت روز پژوهش و تحقیقات در مرکز قلب تهران

با حضور دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران در پژوهشکده قلب و عروق، این روز گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز پنجشنبه 25 آذر مصادف با هفته پژوهش دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران به همراه سید محسن اسماعیلی مدیر روابط عمومی در پژوهشکده قلب و عروق مرکز قلب تهران حضور یافت و این روز را به دکتر سعید صادقیان رئیس پژوهشکده قلب و عروق و همکاران وی تبریک گفت.
دکتر واشقانی فراهانی در این خصوص گفت: عزیزانی که الان در خدمتشان هستیم سرمایه های ما هستند، درواقع باید از آنها سپاسگزاری کنم و قبل از همه از استاد صادقیان به عنوان کسی که سالیان سال این واحد را مدیریت کرده و پیشکسوت همه ما در مقوله پژوهش بوده و هم در مدیریت این واحد نقش بسزایی داشته است.
وی گفت: راجع به رویکرد ما به پژوهش باید روال کار را با هم مرور کنیم و امیدوارم برآیند رایزنی  هایی که با دکتر صادقیان و همکارانشان خواهیم داشت به یک سند راهی به صورت مکتوب و بازنگری شده برسیم و تلاش کنیم هم رویکردهای موجود و بسترهای موجود ارتقاء پیدا کند و هم رویکردهای جدیدی که ممکن است در پژوهش به آن پرداخت، ایجاد کنیم و این درواقع نقطه قوت مرکز قلب و بحث پژوهش آن بوده است که با قدرت و درایت ارتقاء پیدا کرده و ما بتوانیم آن را هر روز شکوفاتر ببینیم.
این استاد قلب و عروق در ادامه گفت: فکر میکنم برای پژوهشکده مرکز قلب تعداد نیروی انسانی بیشتری ببینیم و زیرساختهای بیشتری را بتوانیم ایجاد کنیم و امیدوارم این رویکرد کلی وجود داشته باشد که از قبل حمایت های بیشتری نسبت به این واحد داشته باشیم. اینجانب کنار پژوهشگران بوده ام و رویکرد و تلاش دوستان را دیده ام و امیدوارم با کمک دکتر صادقیان و بقیه استادان و تک تک شما انشالله کار پژوهش قدرت و استحکام بیشتری پیدا کند.
دکتر صادقیان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان مرکز در پژوهشکده گفت: امیدوارم این مرکز در حقیقت در بحث پژوهش بحمدالله مرکز بسیار موفق و سر بلندی باشد البته این نظر دیگران است و هنوز با ایده آل های آن فاصله داریم و من معتقدم مسئول تحقیقات و پژوهش باید یک شخص حرفه ای باشد ولی بحمدالله با ایجاد پژوهشکده و راه اندازی آن امیدواریم بتوانیم مشکلات برنامه و بودجه را حل کنیم و در حال حاضر هم پژوهشکده و هم داشتن ردیف بودجه یک حسن و جای امیدواری است تا به گسترش این مجموعه بپردازیم.
رئیس پژوهشکده قلب و عروق ادامه داد: این پژوهشکده وابسته به بیمارستان است و بحمدالله این سرمایه و نیروی انسانی بسیار ارزشمند است و خدا را شکر نیروهای بسیار خوبی داریم که با آموزش بالا اهداف بسیار بالایی دارند و با داشتن اهداف مشترک و دادن فید بک، یک مجموعه سیستماتیک برای رشد و تعالی این مجموعه بسیار حائز اهمیت است و داشتن نرس پژوهش یکی از تجربیات بسیار مهم و ارزشمند است که مثل پزشکان حاضر در واحد پژوهش ارزشمند شدند.
وی اضافه کرد: مشکل دیگر ما اعضای هیئت علمی است و داشتن هیئت علمی استخدامی نیاز اصلی این مرکز است. دیتا بانک ها کار با عظمت مجموعه پژوهشی است که از وجود پزشکان و نرس ها دیتا بانک های جداگانه و مستقل با مسئولیت اصلی یک نفر انجام و کنترل کیفی هم نظارت داشته باشند.
این متخصص قلب و عروق گفت: بحث ژنتیک یک کار دیگری است که این مرکز باید با جدیت انجام دهد و کار زمانبری است و شاید هزینه هایی که در این بخش شده باید ادامه پیدا کند.
دکتر صادقیان ادامه داد: بحث اقتصاد سلامت که با دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران قرارداد داریم که پس از سنجش هزینه ها در حال پیگیری می باشد و امیدواریم متوقف نشود و ارزیابی مهمی هم از طریق پایانه ها در حال پیگیری است.
وی گفت: بحث پیشگیری و فالوآپ باید ادامه پیدا کند چون بسیار با اهمیت است و طرح کوهورت حدود 10 سال باید ادامه پیدا کند و طرحی بسیار با ارزش است و این تجربه و سرمایه بسیار ارزشمند برای مجموعه ما است. داشتن منشی هایی که با تجربه هستند و هرکدام دارای اهمیت خاص خود در این 15 سال بوده است و امیدوارم این دیتا بانک ها با کمک این عزیزان گسترش پیدا کند.
رئیس پژوهشکده افزود: بحث Deep Learning بسیار با اهمیت است و باید سرمایه گذاری روی آن انجام دهیم و در ارتباط با این بحث در طرح کوهورت تهران جزء آرزوهای من برای ادامه دادن است و با وجود زیر ساختهایی که در دیتاهای ما ایجاد کرده است می تواند در هرم جمعی که در طرح کوهورت باید به این جمعیت پرداخته شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور استاد دکتر فراهانی سیستم پژوهشی مرکز به رشد و تعالی برسد.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب