روز جهانی ماما

اکرم محسنی: ماماها دست در دست همکاران بهداشت با ایجاد سدی استوار مانع شیوع بیماری کووید 19 شدند.

در آستانه روز جهانی ماما (15 اردیبهشت) با اکرم محسنی، کارشناس مادران مرکز بهداشت جنوب تهران گفتگو کردیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، اکرم محسنی، کارشناس مادران این مرکز به شعار سازمان بهداشت جهانی با عنوان شعار سال 2020 "Support Nurses and Midwives" یا پشتیبان و قدردان تلاش‌های پرستاران و ماماها باشیم اشاره کرد و گفت: در این شعار بر اهمیت خدمات باارزش مامایی در حفظ و ارتقای سلامت خانواده، زنان، مادران باردار و نوزادان تأکید شده است.
وی در ادامه افزود: امسال ماماها و مراقبین سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران در راستای حفاظت از جان این گروه آسیب‌پذیر فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دادند و از ابتدای شیوع بیماری کرونا خوش درخشیدند و دست در دست همکاران بهداشت با ایجاد سدی استوار مانع شیوع بیماری و مراجعه بی‌مورد کودکان، سالمندان و میان‌سالان و مادران باردار به بیمارستان‌ها شدند.
 محسنی به بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: ماماها و مراقبین سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران حدود یک‌میلیون تماس تلفنی، مشاوره و آموزش را با تمام گروه سنی تحت پوشش انجام دادند و بیش از 90 درصد جمعیت ثبت‌شده در سامانه الکترونیکی را غربال کردند.
کارشناس مادران این مرکز به فعالیت ماماها و مراقبین سلامت حتی در روزهای تعطیل و ایام نوروز در مراکز 16 ساعته اشاره کرد و افزود: در این ایام تمامی مادران باردار، باردارهایی که مشکل مامایی داشتند، مبتلا و یا مشکوک به کرونا بودند را تا حاصل شدن نتیجه، پیگیری کردند.
در ادامه وی گفت: در این روزها ماماها و مراقبین سلامت این مرکز، مادران بی‌بضاعت و مادران کرونا مثبت که نیاز به توجه بیشتری دارند را شناسایی کردند و کمک‌های مالی و تغذیه‌ای در اختیارشان قرار گرفت و مراکز خیریه امام صادق (ع) و شهدای علی‌آباد برای آن‌ها سونوگرافی رایگان انجام داد.
 محسنی همچنین به تشکیل گروه‌های مجازی به‌منظور سرعت بخشیدن دسترسی به مادران، برای آموزش، هدایت و مراقبت مادران در موارد ویژه خبر داد و گفت این برقراری ارتباط مجازی بین کارشناس مادران ستادی، مراقبین سلامت و مادران باردار بود و در صورت نیاز این ارتباط با متخصصان زنان انجام‌شده است.
وی در پایان گفت در این ایام کلاس‌های آمادگی زایمان به‌صورت مجازی برای مادران باردار برگزارشده است.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *