بازدید رئیس دانشگاه از مراکز 16 ساعته خدمات جامع سلامت میثم و فرمانفرمائیان

رئیس دانشگاه به همراه معاون بهداشت خود از دو مرکز خدمات جامع سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران بازدید کرد و با تاکید بر ازسرگیری فعالیت پیشین این مراکز، در گفتگویی صمیمی با کارکنان این دو مجموعه در جریان روند فعالیت‌ها قرار گرفت.

گالری عکس
در این بازدید که 8 اردیبهشت 99 از دو مرکز سلامت جامعه شهری میثم و فرمانفرمائیان صورت گرفت، دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت و دکتر محمدرضا سلمانی رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه را همراهی کردند.
دکتر کریمی و هیئت همراه ابتدا به مرکز سلامت جامعه شهری میثم رفتند و دکتر زهرا سبحانی سرپرست مرکز درخصوص فعالیت‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید توضیح داد. سپس با حضور در مرکز سلامت جامعه شهری فرمانفرمائیان، با دکتر رقیه ورمزیاری سرپرست مرکز و جواد سلطانی سوپروایزر آزمایشگاه و رکورددار نمونه‌گیری کووید در کشور و سایر کارکنان این مجموعه گفتگو کردند.
دکتر کریمی از واحد آزمایشگاه و نمونه‌گیری، طب کار، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، مراقبان سلامت، داروخانه و... بازدید و با  قدردانی از تلاش‌های همکاران دو مجموعه، در گفتگویی صمیمی  از کارشناسان هریک از واحدها خواست روند فعالیت‌های خود را توضیح دهند. همچنین در دیدار با مراقبان سلامت، از آنان پرسید درحالی که به خانواده ها توصیه فرزندآوری می کنند، خودتان چند فرزند دارید؟


رکورددار نمونه‌گیری بیماران کرونا

جواد سلطانی سوپروایزر آزمایشگاه مرکز فرمانفرمائیان  که به‌عنوان رکورددار نمونه‌گیری شناخته می‌شود، به رئیس دانشگاه گفت: از 5 اسفند 98 در تمامی روزها و حتی ایام تعطیل، در این مرکز به‌عنوان تنها مرکز نمونه‌گیری بیماران کرونا فعالیت داشتم و هم از مراجعه‌کنندگان و هم از مسافران پروازهای ورودی فرودگاه امام، نمونه گرفتم. درمجموع در این مدت از  حدود هزار نفر نمونه‌گیری کردم و به‌نوعی رکورددار نمونه‌گیری کرونا در دانشگاه هستم.
رئیس دانشگاه نیز از حس مسئولیت پذیری وی در این بحران قدردانی کرد.

تحسین رئیس دانشگاه از مسئولیت پذیری و برخورد مناسب کارکنان دو مرکز با بیماران
در پایان بازدید رئیس دانشگاه، با ابراز رضایت و خرسندی از کیفیت عملکرد و حس مسئولیت‌پذیری کارکنان این دو مرکز گفت: جا دارد از همکاران حوزه بهداشت دانشگاه، دکتر دلاوری و دکتر سلمانی مسئول مرکز بهداشت جنوب، همکاران پرتلاش، کوشا و بسیار بااخلاق این دو مرکز قدردانی و تشکر کنم. همکاران مرکز سلامت جامعه شهری میثم و فرمانفرمائیان، با برخورد مناسب، روحیه خوب و با مسئولیت‌پذیری بالای خود، پذیرای بیماران هستند که این بسیار قابل‌تحسین است.
وی با اشاره به روند فعالیت این دو مرکز گفت: خوشبختانه سیر مراجعه‌کنندگان کووید در این دو مرکز در حال کاهش است؛ در یکی از مراکز نیز این روند کاهش چشمگیرتری دارد. امیدوارم با فعالیت‌های مراکز سلامت جامعه شهری، بار مراجعه‌کنندگان کووید بیمارستان‌ها، همچنان که روبه کاهش است؛ ادامه یابد و ما بتوانیم از بیمارستان‌ها به‌عنوان مراکز خدمت‌دهی به بیماران غیرکووید استفاده کنیم.

صدور 30 هزار گواهی سلامت به متقاضیان خروج از کشور

دکتر سلمانی رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران نیز با اشاره به فعالیت مراکز تحت پوشش دانشگاه در این منطقه گفت: در هفته اول اسفندماه پس از شیوع کرونا، شش مرکز در جنوب شهر تهران به‌عنوان مراکز 16 ساعته فعال شدند و به مراجعه‌کنندگانی که از طریق سامانه 4030 شناسایی می‌شوند و همچنین افرادی که از پایگاه سلامت ارجاع می شوند و نیاز به ویزیت پزشک دارند خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به نمونه‌گیری از بیماران کووید در این مراکز گفت: نمونه‌گیری از بیماران انجام و به آزمایشگاه دانشکده بهداشت ارجاع می‌شود. سوپوروایزر آزمایشگاه فرمانفرمائیان نیز به‌عنوان رکورددار نمونه‌گیری با بیشترین تعداد نمونه‌گیری شناخته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت جنوب بابیان اینکه دارو و خدمات کووید در مراکز 16 ساعته رایگان است افزود: اگر بیماران نیاز به درمان سرپایی داشته باشند برایشان دارو تجویز می‌شود و اگر نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.
وی از صدور 30 هزار گواهی سلامت برای متقاضیان خروج از کشور خبر داد و گفت: دو مرکز فرمانفرمائیان و شماره 10 تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران، تنها مراکز صدور گواهی سلامت به مسافران خارج از کشور هستند.
دکتر سلمانی با اشاره به بار مراجعه به مراکز شش‌گانه 16 ساعته جنوب شهر تهران گفت: در اوج شیوع بیماری روزانه حدود 60 تا 70 نفر و در روزهای اخیر حدود 30 تا 40 نفر به هریک از این مراکز مراجعه می‌کنند.
رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران با اشاره به تأکید رئیس دانشگاه مبنی بر ازسرگیری فعالیت‌های جاری مراکز گفت: درحال حاضر در مرکز فرمانفرمائیان شرایط ایزولاسیون رعایت شده و  فعالیت‌های غیرکووید نیز جریان دارد و باید این امکان را در مراکز دیگر نیز به وجود آوریم.

بازدید رئیس دانشگاه از ستاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر و مرکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته قائمیه

 

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

عباس رحیمی

عباس رحیمی

99/02/08 - 21:28

باعث افتخار است برای ایران و ایرانی که پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران اموربهداشت و درمانش دست از زندگی روزمره خویش کشیده اند و با به خطر انداختن جان عزیز خویش برای جلوگیری از ابتلا و نیز درمان و بهبودی مبتلایان به کرونای بیرحم کمر همت بسته و برای تحقق شعار"کروناراشکست میدهیم"جانشان را سر دست گرفته و قدبرافراشته اند. .درود و هزاران درود به سرپرست فداکار وپرتلاش و مرکز جامع سلامت میثم سرکار خانم دکتر "زهرا سبحانی" ارزومند بالندگی برای این پزشک ارجمند : عباس رحیمی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *