اقدامات معاونت درمان دانشگاه در مقابله با کرونا

بازدید معاون درمان دانشگاه از بخش های مربوط به کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک

دکتر مهدی رضایی در بازدید از آسایشگاه کهریزک گفت: بهترین شیوه مقابله با گسترش کرونا در آسایشگاه کهریزک قطع زنجیره انتقال و جداسازی افراد مبتلا از سایرین است.

دکتر مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه، جمعه 1 فروردین 1399 به همراه دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها و مهناز هادیپور مسئول کنترل عفونت معاونت درمان از بخش های مربوط به کرونای آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید و از نزدیک سیر خدمت دهی بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز را ارزیابی کرد.
توضیح این که، در این بازدید دکتر پورفهیم جانشین معاونت سلامت، دکتر کامبیز طوبایی پزشک درمانگاه و مرضیه جمالی نسب مسئول بحران و واکنش سریع مرکز بهداشت شهر ری بازدید کنندگان را همراهی کردند.
معاون درمان دانشگاه با قدردانی از تلاش های شبانه روزی تیم درمانی، مدیران و کارکنان این مرکز ضمن تبریک سال نو گفت: خوشبختانه وقتی از نزدیک با نحوه اقدامات اولیه تشخیص، مراقبتی و غربالگری بیماران مبتلا به کرونا از سایر مددجویان آشنا شدم کمی از نگرانی هایم کاسته شد. با توجه به ازدحام مراکز درمانی از یک سو و فضای فیزیکی مناسب و کارکنان دلسوز و فداکار آسایشگاه کهریزک از سوی دیگر، به نظر می رسد این مرکز از نظر نقاهتگاهی گزینه مناسب و بهتری برای مراقبت از مددجویان مبتلا به کرونا نسبت به انتقال آن ها به مراکز درمانی است. البته در صورت نیاز مددجویان مبتلا به کرونا به دریافت درمان های تخصصی ضروری است در معاونت درمان و ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان هایی را به عنوان معین تعیین و هماهنگی لازم برای انتقال فوری این عزیزان به مراکز تعیین شده انجام دهیم.
دکتر رضایی همچنین بر رعایت نکات ایمنی و استفاده مناسب از تجهیزات حفاظت شخصی مطابق با استانداردهای وزارتی در تیم درمانی این مرکز تاکید کرد و افزود: نیاز است آموزش های لازم به کارکنان در این زمینه داده شود.
وی بهترین شیوه مقابله با گسترش کرونا در آسایشگاه کهریزک را قطع زنجیره انتقال و جداسازی افراد مبتلا از سایرین خواند و افزود: نگرانی اصلی در آسایشگاه کهریزک ابتلای مددکارانی است که همچنان مشغول خدمت رسانی به مددجویان این مرکز هستند.
دکتر پورفهیم جانشین معاون سلامت آسایشگاه کهریزک در خصوص وضعیت فعلی مدجویان وکارکنان این مرکز در بحران کرونا گفت: این مرکز دارای 21 بخش با یک هزار و چهارصد و هشتاد مددجو و حدود سیصد پرسنل است. با اینکه از یکماه اخیر تمامی ملاقات ها ممنوع شده، متاسفانه در برخی بخش ها موارد مشکوک به کرونا دیده شده که با تلاش تیم درمانی این آسایشگاه، از همان ابتدا سعی شده برای جلوگیری از انتقال در بخش های آلوده مددجویان مبتلا یا مشکوک از مددجویان سالم تفکیک شوند.
وی همچنین از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات حفاظتی در این مرکز ابراز نگرانی کرد.
دکتر کامبیز طوبایی پزشک درمانگاه آسایشگاه کهریزک نیز در خصوص اقدامات انجام شده در کنترل بیماری کرونا گفت: مددجویان این مرکز از نظر سن، معلولیت جسمی و ناتوانی ذهنی طبقه بندی می شوند. من این روزها بیشتر روی بیماریابی در بخش ها متمرکز شدم و همکارم دکتر فریبرز بختیاری در بخش قرنطینه (شکوفه ها) مستقر هستند. بیشترین درگیری ما مربوط به مددجویان بخش بنفشه 4 (بیماران اختلال شناختی در رنج سنی 70 تا90 سال است) که نیاز به مراقبت های خاص دارند. در سایر بخش ها اغلب مددجویان به صورت خفیف درگیر به کرونا شدند و تحت درمان اولیه قرارگرفتند و جز یک مورد باقی مجددجویان مبتلا شرایط خوبی دارند. خوشبختانه خدمات اولیه درمانی نسبتا خوبی را در این مرکز می توانیم ارائه دهیم. در حال حاضر نگرانی ما از بخش هایی است که تازه بیماری در آن دیده شده و احتمال گسترش دارد. بیماران این مرکز وابستگی جسمی و روحی بسیار زیاد دارند به تجربه بهتر است تا جایی که می شود در بخش درمانی همین مرکز درمان و مراقبت شوند.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *