بازدید کارشناسان وزارت بهداشت و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از دو واحد فنی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران باهدف ارزیابی سنجش میزان آمادگی شبکه بهداشت در مقابله با بیماری کووید-۱۹ از دو واحد فنی بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، در این بازدید که سه‌شنبه اول مهر با حضور مهندس سید رضا غلامی، رییس اداره بهداشت مواد غذایی، بهسازی، اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهندس حسن کریمی، مدیر گروه واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت پس از حضور در دفتر دکتر فاطمه تاجیک، مدیر شبکه و ارائه مختصری از گزارش بازدید انجام‌شده از دو واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای و مبارزه با بیماری‌ها بازدید کردند.
در واحد بیماری‌های واگیر شبکه نحوه فعالیت بیماریابی و مراقبت بیماری‌ها که عمدتاً از طریق کانال پورتال وزارت بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت منتخب بیماری کووید-۱۹ است مورد ارزیابی قرار گرفت و نواقص موجود در ارائه بهتر خدمات بهداشتی و مشکلات موجود در گزارش‌گیری از سامانه سیب و ارزیابی واحدهای محیطی هم ارائه شد. پیشنهادات جدید این واحد مبنی بر راهکارهای جدید بیماریابی به مراکز خصوص درمانی نیز از دیگر مواردی بود که مقرر شد از سوی معاونت بهداشت نیز بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.
کارشناسان پس از حضور در واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای ضمن بررسی برنامه عملیاتی سال ۹۹ این دو واحد و بررسی پوشش بازدیدهای انجام‌شده، فعالیت‌های این دو واحد در راستای مقابله با کرونا به‌ویژه فعالیت‌های انجام‌شده در گام اول، دوم و سوم کرونا بررسی و پایش شد.
بازرسی و نظارت بر اجرای صحیح شیوه نامه بهداشتی در مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط کار برای کنترل و پیشگیری از انتقال ویروس کووید – ۱۹، شاخص‌های بهداشت  محیط و حرفه‌ای، شناسایی و تحلیل شاخص‌های بحرانی یا نامطلوب برنامه‌ها و اقدامات مداخله‌ای در راستای بهبود وضعیت شاخص‌ها از مهم‌ترین موارد در چک‌لیست بهداشت محیط و حرفه‌ای بود که بسیار مطلوب ارزیابی شد.



زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *