بررسی سلامت روانی و مراقبت اجتماعی زنان باردار تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران در بحران کرونا

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران از مراقبت اجتماعی و بررسی سلامت روانی زنان باردار در بحران کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز به زنان باردار که یکی از گروه‌های در معرض خطر، در بحران‌ها هستند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه احتمال اختلالات افسردگی و اضطرابی در دوران بارداری شایع می‌شود، این واحد تمامی زنان باردار تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران را غربالگری کرد.
وی در ادامه افزود: تیم سلامت روان مرکز بهداشت جنوب تهران خدماتی را که شامل ویزیت اولیه روانشناس، مراقبت و پیگیری، بررسی اختلالات افسردگی، اضطرابی، ارائه خدمات خودمراقبتی و مدیریت استرس بود ارائه و پس‌ازآن در سامانه سیب ثبت کردند.
کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این مرکز به 3 هزار و 211 زن باردار تحت پوشش این مرکز اشاره کرد و گفت: تیم سلامت روان این مرکز پس از تماس‌های مکرر توانست برای 2 هزار و 254 نفر ارزیابی اولیه روانشناسی انجام دهند و از بین آن‌ها 3.28 درصد دارای اختلال افسردگی و 5.19 درصد دارای اختلالات اضطرابی بودند که مورد درمان و مراقبت قرار گرفتند.
مرتضوی همچنین به پایدار بودن وضعیت بحران کرونا در کشور اشاره و بر بررسی روان‌شناسی تمامی گروه‌های در معرض خطر مانند افراد دیابتیک، فشارخونی و ... تأکید کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *