برگزاری جلسه آموزش مجازی مرکز بهداشت جنوب تهران با موضوع پیشگیری از اضطراب در بحران کرونا

جلسه آموزش مجازی پیشگیری از اضطراب در بحران کرونا با هماهنگی واحد آموزش بهداشت و همکاری واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، فرحناز ثابتی، کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت این مرکز گفت: این جلسه آموزش مجازی با اسکای روم روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹ برای کارکنان اداره سلامت شهرداری منطقه 19 برگزار شد.
در این جلسه فرنوش خالدی، کارشناس ارشد سلامت روان مرکز خدمات جامع سلامت فرمانفرماییان، اضطراب را به‌عنوان تهدید بیرونی برای سلامت انسان بیان کرد و گفت: شرایط بحرانی فعلی می‌تواند این تهدیدات بیرونی را افزایش دهد و زمانی که ما در معرض استرس شدید، طولانی و درنهایت اضطراب قرار بگیریم و نتوانیم این اضطراب را مدیریت کنیم، در اثر افزایش شدید و طولانی‌مدت مشکلاتی جسمی نیز ایجاد می‌شود.
وی در ادامه به نحوه مدیریت اضطراب اشاره کرد و گفت: نخستین قدم برای مدیریت اضطراب توجه به بدن خود است و باید به علائم ناشی از اضطراب مانند خشکی دهان، تعریق، مشکلات گوارشی و غیره در بدن توجه کنیم.
 خالدی عوامل مؤثر دیگر در کنترل اضطراب را در نظر گرفتن عوامل تشویقی، تمرین مهارت نه گفتن، توجه به معنویات و پرداختن به امور هنری عنوان کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *