برگزاری جلسه اضطراری مادران باردار و پاندمی کرونا در شهرستان اسلامشهر

کارشناس برنامه مادران واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از برگزاری جلسه اضطراری مادران باردار و پاندمی کرونا ویژه مراقبین سلامت-ماما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، حمیده شفاعی، کارشناس برنامه مادران شبکه در این خصوص گفت: مادران باردار یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در بحران شیوع کرونا هستند که در شرایط کنونی بحران پاندمی کرونا و با توجه به افزایش ابتلای مادران باردار به ویروس کووید -۱۹ و وقوع مرگ مادران مبتلا، جلساتی با حضور مدیر گروه و کارشناسان سلامت مادران معاونت بهداشت و شبکه‌ها برگزار شد. در همین راستا جلساتی در ستاد شبکه با حضور معاونت شبکه، کارشناسان مسئول واحدهای سلامت خانواده،  واحد نظارت بر درمان، واحد پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و آموزش سلامت برگزار، مشکلات و چالش‌های موجود در شناسایی مادران باردار، پیشگیری و کنترل بیماری در آنان بررسی و راهکارهای پیشنهادی در این خصوص از حاضرین جلسه ارائه شد.
وی در ادامه  افزود: یکی از مصوبات مهم این جلسات اضطراری شامل حساس کردن کارکنان از طریق آموزش، ارائه دستورالعمل‌ها و پیگیری مداوم از طریق فضای مجازی واتساپ و اسکای روم بود. در همین خصوص علاوه بر ارتباط فعال با مراقبین سلامت-ماما در گروه واتساپ سلامت خانواده جلسه‌ای پنج‌شنبه ۱۳ شهریور ۹۹ در فضای مجازی اسکای روم برای همکاران واحدهای محیطی برگزار شد.
شفاعی از بررسی مشکلات در خصوص غربالگری دوره سوم کووید-۱۹ در جمعیت باردار و پیگیری مادران مشکوک و مبتلای قطعی گفت و افزود:  حاضرین در جلسه مجازی پیشنهادات خود را باهدف رفع موانع ارائه دادند و در پایان جلسه با توجه به غربالگری مادران به‌صورت هفتگی بر ایجاد ارتباط صمیمانه با مادر و پرسش سؤالات غربالگری کووید تأکید و توصیه‌های آموزشی لازم ارائه شد.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *