تاکید دکتر صادق‌نیت در برنامه تیتر امشب؛درمان بیماری‌های خطرناک را به تعویق نیندازید

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: الان یکی از نگرانی‌های جدی ما و همکارانمان وضع سلامت مردم به علت بیماری‌های خطرناک دیگر غیر از کرونا است که طیف وسیعی از بیماران را در برمی‌گیرد و مبتلایان از ترس کرونا برای درمان مراجعه نمی‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر صادق نیت در برنامه تیتر امشب که 6 اردیبهشت 98 از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به آغاز سیر کاهشی بیماران کرونا از بعد از عید گفت: با روند کاهش بیماری و بیماران کووید ۱۹ بخش‌های زیادی را توانسته‌ایم به حالت عادی برگردانیم.
او بابیان این‌که در محیط بیمارستان به لحاظ کاهش بیماری کرونا و رعایت بهداشت محیط حداکثر ایمنی فراهم شده گفت: الان اکثر بیمارستان‌ها می‌توانند بیماران کرونا را از همان بدو ورود مدیریت کنند و خدمات عادی‌شان را هم ارائه کنند.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به سیر ثابت کاهش بیماری گفت: الان تعداد فوتی ما براثر کرونا به زیر ۲ تا ۳ نفر در روز رسیده است البته روزبه‌روز است و روزی هم بوده که اصلاً فوتی نداشتیم.
دکتر صادق نیت بابیان این‌که نباید فریب کاهش بیماری را خورد گفت: هنوز هم امکان شیوع و اوج‌گیری بیماری وجود دارد و باید مردم قرنطینه و در خانه ماندن را رعایت کنند و اگر به‌ضرورت خارج می‌شوند همه اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند به‌ویژه رعایت بهداشت دست و شستشوی مرتب آن را.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) همچنین گفت: الان یکی از نگرانی‌های جدی ما و همکارانمان وضع سلامت مردم به علت بیماری‌های خطرناک دیگر غیر از کرونا است که طیف وسیعی از بیماران و بیماری‌ها را در برمی‌گیرد و مبتلایان از ترس کرونا برای درمان مراجعه نمی‌کنند. بیماری داشته‌ایم که باید برای ادامه درمان مراجعه می‌کرده اما نکرده ، پیگیری که کرده‌ایم متوجه شده‌ایم در خانه فوت کرده است.
وی گفت: البته الان اغلب بیمارستان‌ها کلینیک‌های مجازی‌شان هم فعال‌شده و بیماران قبل از مراجعه فیزیکی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های مجازی مشکلشان را مطرح کنند تا معلوم شود که لازم است به بیمارستان مراجعه کنند یا لازم نیست و می‌توانند به توصیه پزشکان در خانه عمل کنند و درمان شوند.
دکتر صادق نیت بابیان این‌که مدیریت بیماری و کاهش بیماران به علت توجه مردم به توصیه‌ها و رعایت اصول بهداشتی است گفت: برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری باید همه اصول بهداشتی رعایت شود که یکی از آن‌ها قرنطینه و خارج نشدن از خانه است برای همین آن‌ها که بیماری جدی ندارند لازم نیست برای مراجعه به مراکز درمانی عجله کنند.
در ادامه برنامه دکتر طالب پور رئیس بیمارستان سینا، دکتر داوری رئیس بیمارستان محب یاس، دکتر رضایی رئیس بیمارستان فیروزآبادی، دکتر امیدوار رضایی رئیس بیمارستان لقمان و دکتر شاه‌عباسی رئیس بیمارستان فیاض بخش هم با اشاره به سیر باثبات و کاهشی بیماری،از بازگشت فعالیت بیمارستان‌هایشان به‌تدریج و محتاطانه به روال عادی خبر دادند و به بیمارانی که مبتلابه بیماری‌های خطرناک و جدی هستند اطمینان دادند که شرایط در بیمارستان‌هایشان با رعایت همه موارد بهداشتی و جداسازی فیزیکی بخش کرونا، برای درمان آن‌ها فراهم شده است. آن‌ها تأکید کردند بیشتر تخت‌های بستری و آی سی یو که قبلاً در اشغال بیماران کرونا بود الان خالی هستند.
روسای بیمارستان‌ها همچنین از پرستاران و پزشکان و کادر خدماتی بیمارستان‌ها به علت زحمات ایثارگرانه و گاهی داوطلبانه‌شان تشکر و از پرستاران شهید خدمت نیز یاد کردند.
 

 

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *