جلسه هم‌اندیشی مسئولان معاونت درمان دانشگاه با معاونان درمان و مدیران پرستاری بیمارستان‌های شش به علاوه یک

دکتر سید فرشاد علامه در جمع معاونان درمان و مدیران پرستاری مراکز خدمت دهنده کرونای دانشگاه بر حفظ وحدت رویه در نحوه پذیرش بیماران کرونا و غیرکرونا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، شنبه 21 تیر 1399، با حضور دکتر علامه معاون درمان، سیمین رنجبران مدیر پرستاری، دکتر علی گنجعلیخان حاکمی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان‌ها، دکتر محمدرضا جعفری مشاور معاون درمان، دکتر مهرداد احمدی سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی، دکتر مجتبی نیازی رئیس اورژانس های بیمارستانی، جمعی از کارشناسان معاونت درمان و معاونان درمان و مدیران پرستاری بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی، سینا، امیراعلم، ضیائیان، بهارلو و مرکز قلب تهران جلسه‌ای به‌منظور هم‌اندیشی در خصوص ظرفیت‌سازی و افزایش تخت بیماران کرونا و نحوه ادامه بستری های الکتیو ضروری در سالن اجتماعات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر سید فرشاد علامه با تأکید بر حفظ وحدت رویه در نحوه پذیرش بیماران کرونا و غیر کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی خدمت دهنده کرونای دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ادامه مسیر بحران کووید 19 متأسفانه با موج جدیدی مواجه شدیم که متخصصین و اپیدمیولوژیست ها نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند. این روزها با توجه به ابتلای تعداد بیشتری ازکادر درمانی، روند روبه رشد آمار مبتلایان به کرونا و کمبود تخت‌های ویژه و تجهیزات همه ما در شرایط سختی به سر می‌بریم به نظر می‌رسد ضروری است با استناد به تجربیات موج اول، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت و دستورالعمل‌های وزارت متبوع سیاست یکپارچه و هماهنگ برای مدیریت بهتر این موج از بحران کرونا در حوزه درمان دانشگاه داشته باشیم.
وی بابیان این نکته که برای کاهش فشارها از بخش دولتی، بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز زیر بار خدمت‌دهی به بیماران کرونا رفته اند، افزود: در همین راستا بیمارستان‌های دولتی تابعه نیز باید با ‌تناسب عادلانه‌ای زیر بار خدمت‌دهی کرونا روند. ازاین‌رو با کمک تیمی از مدیران و کارشناسان معاونت درمان بر اساس اطلاعات تخت‌ها و نیروهای مراکز حداکثر امکان افزایش ظرفیت هر یک از مراکز خدمت دهنده کرونا را استخراج کرده ایم تا پس از بررسی نهایی، بالاترین توان هر بیمارستان برای بستری بیماران کووید 19 مشخص و بر این اساس توزیع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه متناسب با ظرفیت‌های اعلام‌شده انجام گیرد.
دکتر گنجعلیخان با اشاره به وضع موجود گفت: متأسفانه شرایط ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی است. ما نسبت به همه بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری و دریافت خدمات تخصصی دارند مسئولیم و اگر آن‌ها را رها کنیم تبعات این بی‌توجهی تمام شهر را خواهد گرفت.
دکتر صالحی متخصص عفونی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و عضو کمیته کنترل عفونت دانشگاه گفت: در یک بحران جدی قرار داریم و نیاز به بسیج عمومی است. باید ضمن این‌که مشکلاتمان را از طریق مدیران ستادی به گوش تمامی مسئولان مربوطه می‌رسانیم، همگی در صف با تمام قوا و همان همبستگی روزهای اول بی هیچ تبعیضی به تلاشمان برای نجات مردم ادامه دهیم با این نگاه که هر یک از این بیماران، اعضای خانواده‌های خود ما هستند.
توضیح این‌که در این نشست در مورد مشکلات اقتصادی بیمارستان‌ها،کمبود نیروی انسانی، خستگی و بیماری کادر درمانی، کمبود تخت و تجهیزات، مشکلات معیشتی کارکنان و سایر چالش‌های موجود صحبت شد.



کلمات کلیدی
نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *