جلسه خانه استاد برگزار شد

دکتر بهادری: فداکاری تیم پزشکی کشور در ایام شیوع کرونا ستودنی است

با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و با سخنرانی علمی دکتر عمادی درخصوص رفتارهای مختلف ویروس کرونا، جلسه تیر ماه خانه استاد این بیمارستان به صورت حضوری و مجازی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه، جلسه خانه استاد بیمارستان امام خمینی پس از يك دوره توقف به دلیل كرونا ظهر چهارشنبه 4 تیر ماه 99 در محل خانه استاد این مجتمع و با حضور استاد بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان و جمعی از اساتید پیشکسوت برگزار شد.
در اين جلسه در ابتدا استاد بهادری ضمن تشکر از کادر درمان در ایام شیوع بیماری کرونا، ایثار و فداکاری های آنها را ارج نهاد.
 سپس دکتر حمید عمادی رئیس گروه عفونی بیمارستان امام خمینی با بیان اینکه، چرا نوع ویروس کرونا با دیگر ویروس های نوپدید قبلی متفاوت است اظهار کرد: این ویروس پس از وارد شدن به بدن شروع به تكثير مي كند و  به خصوص در افراد دیابتی، بیماران فلبی و افراد چاق باعث بيماري شديد شده و با صدمه به بدن موجب مرگ افراد می شود.
 وی در ادامه سخنان خود، به تشریح علائم بیماری کرونا، مشکلاتی که این بیماری بوجود می آورد، عوامل بوجود آورنده آن، چگونگی پیشگیری ازا بتلا به این بیماری پرداخت و تاکید کرد: با توجه به اینکه علائم بروز این بیماری در افراد مختلف متفاوت است و هنوز واکسن آن نیز کشف نشده رعایت بهداشت از مهمترین راه های پیشگیری محسوب می شود.
دکتر عمادی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت مردم چگونه است اظهار کرد: در بسیاری از کشورها محدودیت هایی اعمال شده که این محدودیت ها در ایران نیز در اسفند 98 و فروردین 99 اعمال شد، همکاری مردم و مسئولین بسیارعالی بود ولی با برداشتن محدودیت ها و بازگشایی کسب و کارها که البته تعطيلي آنها صدمه فراوانی به خانواده ها وارد کرده بود بخصوص قشر ضعیف جامعه، مردم دیگر اهمیتی به کرونا نمی دهند که این امر متاسفانه موجب رشد صعودی این بیماری شده است.
 وی تصریح کرد: قرار نیست این بیماری از بین برود و مانند آنفولانزا و سرماخوردگی با مردم خواهد بود و فقط با رعایت دستورات بهداشتی می توانیم از ابتلا به این بیماری در امان بمانیم.
 در ادامه جلسه، حاضرین و همچنین اساتیدی که به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند سوالاتی را مطرح کردند که دکتر عمادی به آنها پاسخ داد.
 سپس دکتر سید منصور گتمیری قائم مقام دفتر ارتباط با دانش آموختگان از برگزاری چهارمین سمینار تعهد حرفه ای به صورت تلفیقی( حضوری و مجازی) در 30 مرداد 99 خبر داد و گفت: این سمینار که قرار بود در اسفندماه 98 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد و در این مدت که کشور توانسته شرايط نسبتاً قابل قبولي را در مقابل این بیماری پیدا کند بر آن شدیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی این سمینار را برگزار کنیم.
 
وی افزود: پنل ها در این سمینار همان موضوعات قبلی هستند به اضافه اينكه موضوع تعهد حرفه ای در ایام کرونا به حق نمونه های عملی بينظيري را در مقابل چشم جامعه قرار داد كه بنا داريم اين نمونه ها را به عنوان نمونه هاي عملي رعايت تعهد حرفه اي در این سمینار مورد بحث قرار دهيم.
دکتر گتمیری در پایان سخنان خود یادآور شد: در بخش جشنواره این سمینار نيز علاوه بر برگزیدگانی که از قبل داشتيم از افرادی که در ایام کرونا ایثار گری های فراوانی کردند نيز تجلیل خواهیم کرد.
 سخنران پایانی این جلسه استاد بهادری بود که با جمع بندی مطالب مطرح شده، تاکید کرد: با توجه به صحبتهایی که شد به نظر من ویروس کرونا می تواند بر حسب اقلیم تغییر کند و به صورت های گوناگونانی قابل بروز و ظهور است و این ویروس با ما خواهد بود پس ما باید با آن تطابق پیدا کنیم.
 وی ادامه داد: در ایام شیوع این بیماری کادر درمانی کشور تعهد حرفه ای را به صورت عملی به منصه ظهور رساندند.  این از ویژگی های پزشکی در ایران است و در 8 سال دفاع مقدس نیز تنها گروهی که موظف به شرکت در جنگ بودند پزشکان بودند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.
استاد بهادري گفت: تاکید دارم در بخش جشنواره سمینار تعهد حرفه ای از شهدای جامعه ي سلامت در مبارزه با کرونا تجلیل کنیم و یاد آنها را در قلب و ذهنمان  زنده نگه داریم.
 استاد بهادری در پایان تاکید کرد:خدمات تیم درمان نه تنها از نظر شخصی بی نظیر بوده از نظر اجتماعی و اقتصادی نیز یک اقدام کاملا استثنایی بود که باید در سمینار تعهد حرفه ای به طور ویژه به آن پرداخته شود.



فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *