نشست مدیران معاونت درمان دانشگاه با گروه نظارت و اعتباربخشی

دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در شورای مدیران ستاد معاونت درمان بر نظارت و پیگیری اجرای دستورالعمل های ابلاغی در مراکز درمانی تابعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، ششمین جلسه شورای مدیران معاونت درمان دانشگاه دوشنبه 19 آبان 1399 با حضور دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان، دکتر علی گنجعلیخان مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر مهرداد احمدی سرپرست مدیریت نظارت و اعتباربخشی، سیمین رنجبران مدیر امور پرستاری و مسئولان اداره نظارت و اعتباربخشی برگزار شد.
دکتر علامه در این جلسه بر نظارت و پیگیری اجرای دستورالعمل های ابلاغی در مراکز درمانی تابعه تاکید کرد و گفت: هدف از نظارت های ستادی معاونت درمان تنها پیدا کردن نقاط ضعف بیمارستان ها و کادر درمانی نیست بلکه کمک و چاره جویی برای رفع آن ها با هدف بهبود کیفیت خدمات و کاهش مورتالیتی بیماران است.
وی همچنین تشکیل منظم جلسات کمیته های مرگ و میر بیمارستانی را بسیار مهم خواند و در ادامه گفت: در راستای برنامه های کمک به کاهش مورتالیتی کرونا یکی از برنامه های مهم معاونت درمان پیگیری پس از ترخیص بیماران کووید 19 با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه است.
دکتر گنجعلیخان در خصوص شکایات مردم از حوزه درمان گفت: برخی از این شکایات مربوط مشکلات سیستمی است و با تحلیل های کارشناسی درست می توانیم برای رفع آن ها مداخلات مناسبی در بیمارستان ها داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت بازدیدهای نظارتی افزود: بسیاری از اطلاعات ما از اتفاقاتی که درحوزه درمان رخ می دهد ناشی از ارتباطمان با محیط است. ضروری است کارشناسان نظارت راه های ارتباطی و تعامل خود را با مراکز تابعه تقویت کنند تا پیش از اینکه مشکلات محیطی به بحران تبدیل شود برای کمک به حل آن ها ورود کنیم.  
توضیح این که در این جلسه در خصوص مکاتبه با وزارت بهداشت برای چاره جویی در مغایرت های آیین نامه های ابلاغی در نواقص ایمنی و فرسودگی بنا، کپسول های آتش نشانی و سیستم اطفا حریق، بحث اکسیژن سازهای بیمارستانی، حضور پزشکان مقیم، صدور یا تمدید پروانه فعالیت بخش های بیمارستانی و ... تبادل نظر شد.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *