نشست معاون درمان دانشگاه با جمعی از مدیران معاونت درمان و مسئولان بیمارستان ضیاییان در خصوص آماده سازی این مرکز برای پذیرش بیماران کرونا

دکتر مهدی رضایی در جمع مسئولان معاونت درمان و بیمارستان ضیاییان تاکید کرد: استفاده خدمتی از پزشکان سایر رشته های تخصصی در کنترل بیماری کرونا یک ضرورت است.

این جلسه فوری پنج شنبه ۸ اسفند ۹۸ در سالن شورای بیمارستان ضیاییان به منظور تصمیم گیری در خصوص آماده سازی این مرکز برای پذیرش بیماران کرونا با حضور دکتر مهدی رضایی معاون درمان دکتر مصطفی امینی مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر مهرداد احمدی مدیر مرکز مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل، دکتر محمد حسن شعبانی رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص معاونت درمان، دکتر عفت پناه رییس و جمعی از مسئولان بیمارستان ضیاییان برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در مراکز درمانی به ویژه تامین تجهیزات حفاظتی تیم درمانی بیماران کرونا گفت: به دلیل محدودیت‌هاییکه در تامین تجهیزات حفاظتی به دلیل فرصت طلبی دلالان سودجو از بحران کرونا به نظام سلامت کشور و جامعه تحمیل شد، دانشگاه مجبور شد با هزینه بسیار بالایی این تجهیزات را تهیه و توزیع کند. خوشبختانه در پی تمهیداتی که وزارت بهداشت در این زمینه فراهم کرد، واردات این تجهیزات به کشور در حال انجام است و به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.
دکتر رضایی با تاکید بر توزیع عادلانه لوازم حفاظتی در میان کارکنان مراکز درمانی بر اساس اولویت تیم درمانی بیماران کرونا افزود: استفاده از ماسک N۹۵ تنها برای کسانی که مستقیما در ارتباط با بیمار کرونا در بخش‌هاییمثل تریاژ و ICU هستند ضروری است و در بقیه موارد تنها استفاده از ماسک معمولی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون توصیه می‌شود.
وی با توجه به وجود فضای فیزیکی کافی، تجهیزات مورد نیاز و حضور کادر تخصصی زنان در بیمارستان یاس، این مرکز را به عنوان سانتر پذیرش مادران باردار مشکوک به کرونا اعلام کرد و افزود: همچنین بخش دیالیز بیمارستان ضیاییان نیز به منظور ارائه خدمت به بیماران کرونایی نیازمند به دیالز با توجه به ظرفیت اعلام شده در حال آماده سازی است. بعلاوه استفاده خدمتی از پزشکان سایر رشته‌های تخصصی در کنترل بیماری کرونا یک ضرورت است.
دکتر امینی نیز بر لزوم گندزدایی مداوم از محیط تاکید کرد و حفظ ایمنی کادر درمانی را از اولویت‌های دانشگاه خواند.
توضیح این که در این جلسه در خصوص فرآیند پذیرش بیماران مشکوک به کرونا تبادل نظر و تصمیم گیری و در خصوص بکارگیری متخصصین سایر رشته‌ها در درمانگاه سرپایی بیماران حاد تنفسی تاکید شد. همچنین مقرر شد با توجه به تعطیلی بخش‌های بیمارستان‌های ایزوله کرونا، پزشکانی که در این مراکز شاغل بودند و در زنجیره خدمت به بیماران حاد تنفسی قرار نمی‌گیرند به سایر مراکز درمانی مامور شوند. 

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *