نکاتی در خصوص مرخصی استعلاجی ویژه ابتلا به بیماری کرونا ویروس

دکتر آذر حدادي، استاد بيماري هاي عفوني و پزشک معتمد بيمارستان سينا در خصوص نحوه تعلق گرفتن مرخصي استعلاجي کادر درمان ويژه کرونا ويروس توضيح مي دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی و پزشک معتمد بیمارستان سینا با ارسال پیام صوتی به بیان نکاتی در زمینه نحوه تعلق مرخصی استعلاجی به کارکنان کادر درمان ویژه بیماری کرونا ویروس پرداخت. که در زیر می خوانیم.
سلام عرض می کنم خدمت تمام هموطنان عزیزم به ویژه کادر محترم درمان که امروزه در خط اول مبارزه با ویروس کرونا هستند. امیدوارم سلامت باشید و با حفظ سلامتی خود، سلامتی را به جامعه بازگردانید. دکتر آذر حدادی، استاد بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم با توجه به اینکه مکررا کارکنان کادر درمان برای گرفتن استعلاجی مراجعه می کنند خدمتتان چند نکته را عرض کنم. اولا اگر با بیمار مبتلا به کرونا و یا مشکوک به کرونا در تماس بودید اینکه به طور روتین مراجعه کنید به آزمایشگاه های بیمارستان و یا آزمیشگاه های خصوصی برای انجام تست کرونا به هیچ وجه توصیه نمی شود اینکه به دلیل مواجه با بیمار کرونا بخواهید چند روز به استعلاجی بروید آن هم اندیکاسیون و ضرورتی ندارد اما اگر دچار علائم اولیه این ویروس شده اید مثل سرفه و طب خفیف، درد بدن و سردرد در این صورت قطعا به شما استعلاجی داده خواهد شد و مدت این استعلاجی بستگی به علائم اولیه شما دارد که معمولا ظرف 5 تا 7 روز علائم در فرم های غیر شدید یعنی فرم هایی که درگیری ریوی ندارند رفع خواهند شد اما توصیه می کنیم تا 14 روز بعد از شروع علائم حتما از ماسک استفاده کنید و رعایت بهداشت دست ها را داشته باشید و سعی کنید در جوامع شلوغ حضور نداشته باشید اما برگشت به محل کار با رعایت اصول بهداشتی بعد از 5 تا 7 روز و بعد از رفع علائم بلامانع خواهد بود.

برای دریافت فایل صوتی می توانند اینجا کلیک کنند.

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *