هم‌اندیشی نمایندگان حوزه درمان وزارت بهداشت و دانشگاه با جمعی از مدیران و کارشناسان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

جمعی از مسئولان مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، معاونت درمان و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برای نهایی سازی چک‌لیست ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های کشور در مدیریت بحران بیماری‌های عفونی تبادل‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، چهارشنبه 15 مرداد 1399 گروهی از مدیران و کارشناسان مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان معاونت درمان دانشگاه و مسئولان کادر درمانی و پشتیبانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص نهایی سازی چک‌لیست ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های کشور در مدیریت بحران بیماری‌های عفونی همفکری کردند.
دکتر قطبی معاون اجرایی مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به توانمندی و انسجام کادر مدیریتی، درمانی و پشتیبانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در مدیریت بحران کرونا گفت: خوشبختانه شاهد عملکرد بسیار خوب این مرکز در موج اول بحران کووید 19 بودیم که ناشی از وحدت رویه تمامی بخش‌ها در اجرای فرآیند واحد با هدایت و فرماندهی خوب دکتر صادق نیت است. می‌توان گفت این مجتمع بیمارستانی در بازنگری مداوم پروتکل‌ها، مدیریت رفتار ویروس کرونا، افزایش ظرفیت، تأمین تجهیزات حفاظتی و پزشکی، غربالگری بیماران و حفظ آمادگی برای شرایط سخت‌تر بسیار خوب عمل کرد که قابل‌تقدیر بوده و تجربیات موفق آن در چند ماه اخیر قابل‌تعمیم به سایر بیمارستان‌های کشور نیز هست.
وی در ادامه افزود: ما وظیفه‌داریم بیمارستان‌ها را در مدیریت بحران‌ها توانمند کنیم. در این مسیر همان‌طور که تأمین تجهیزات حفاظتی و حفظ جان کادر سلامت مهم است، حمایت روحی و روانی آنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که باید موردتوجه قرار گیرد.
دکتر واحدی مشاور گروه آمار و اطلاعات معاونت درمان وزارت بهداشت از مسئولان بیمارستان‌ها خواست تا نسبت به اصلاح فرآیندهای مدیریت اطلاعات مرکز خود اقدام و با ایجاد یک داشبورد پویا امکان دسترسی فوری به اطلاعات سامانه‌های مربوطه را فراهم و لحظه‌به‌لحظه تغییرات آماری را رصد و پیگیری کنند.
وی بابیان این نکته که در بحث کووید سامانه‌های مختلفی هست که بیمارستان‌ها از سوی مقامات بالادستی وزارت بهداشت مکلف به تکمیل اطلاعات در آن‌ها هستند تأکید کرد: ضروری است خروجی این اطلاعات مدام از سوی مسئولان بیمارستان‌ها کنترل و به تائید رئیس بیمارستان برسد.
 مستوفیان مسئول گروه ایمنی بیمار و مدیریت خطر وزارت بهداشت به همراه مهناز هادی پور مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه نیز در حاشیه این نشست بازدیدی از اورژانس و درمانگاه بیماران حاد تنفسی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) انجام و در خصوص مدیریت پسماند بیمارستانی نیز توضیحاتی داد.
توضیح این‌که چک‌لیست ارزیابی عملکرد بیمارستان‌های کشور تا پایان این هفته نهایی و در بازدیدهای نظارتی حوزه درمان سراسر کشور مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *