برای نخستین بار از طریق ویدیوکنفرانس و مجازی

پانزدهمین جشنواره آموزشی و پژوهشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد

در پانزدهمین جشنواره آموزشی و پژوهشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از دستیاران برگزیده، اعضای هیئت‌علمی، اساتید ارتقایافته و بخش‌های برتر تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، پانزدهمین جشنواره آموزشی و پژوهشی مجتمع با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، دکتر رضا رئیس کرمی معاون امور دانشگاهی، دکتر علی دهقان منشادی معاون درمان، محمود معصومی معاون پشتیبانی، دکتر مریم مهرپویا مدیر امور آموزش و دانشجویی مجتمع و تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسه مجتمع سه‌شنبه ۱۱ آذرماه ۹۹ در سالن شورای ریاست از طریق ویدیوکنفرانس (ارتباط مجازی) برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر مهر پویا، مدیر امور آموزش و دانشجویی مجتمع ضمن تبریک به برگزیدگان جشنواره آموزشی و پژوهشی مجتمع گفت: امسال با توجه به بحران کرونا پانزدهمین جشنواره آموزشی مجتمع را برای نخستین بار به‌صورت مجازی برگزار می‌کنیم.
وی در ادامه کلیات جشنواره آموزشی مجتمع در سال ۹۹ را مطرح کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره آموزشی و پژوهشی مجتمع شامل محورهایی همچون تقدیر از دستیاران حائز رتبه، دستیاران برگزیده بخش‌ها، دستیاران برگزیده در آموزش دانشجویان پزشکی، کارورزان برگزیده، دستیاران برگزیده در محور CPR، اساتید ارتقا یافته، اساتید جدیدالورود و بخش‌های برگزیده است.
دکتر مهر پویا افزود: تعداد ۱۴۸ نفر از دستیاران مجتمع در بورد تخصصی شرکت کردند که از این تعداد 119 نفر قبول شدند و میزان قبولی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در امتحان بورد امسال ۸۱ درصد بوده است.
در ادامه مدیر امور آموزش و دانشجویی مجتمع گزارشی از عملکرد دستیاران تخصصی و فوق تخصصی مجتمع در امتحان بورد سال ۹۹ را ارائه کرد.
سپس دکتر صادق نیت رئیس مجتمع ضمن تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید به همه اساتید و دانشجویان سطوح مختلف مجتمع گفت: امیدوارم امسال را در شرایط جدید با موفقیت آغاز و به پایان برسانید و لازم است از تلاش‌های شبانه‌روزی اساتید مجتمع که منشأ اثر بسیاری بوده‌اند تشکر کنم که زمینه سربلندی این مرکز را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکزی که توانسته است بهترین‌ها را جذب کند و مهم‌تر از آن توانسته بهترین‌ها را پرورش دهد تشکر و قدردانی کنم.
در ادامه رئیس مجتمع با یادی از اساتید پیشکسوت مجتمع گفت: تبریک می‌گویم به اساتیدی که بعد از سال‌ها تلاش در این مرکز منشأ اثرات خیر بوده‌اند و به‌افتخار بازنشستگی نائل شدند مثل دکتر نخجوانی، دکتر غفار پور، دکتر صابری، دکتر صفوی، دکتر یزدی، دکتر مدرس گیلانی و دکتر نیری که همه این اساتید بزرگوار الگو در علم و در اخلاق حرفه‌ای بوده‌اند و حضورشان در مجتمع ارزشمند و امیدوارم همچنان سایه‌شان بالای سر این مجتمع باشد و از هدایت و راهنمایی‌هایشان بهره‌مند شویم و همچنین یادی کردند از استاد آملی که تا آخرین ساعات عمر پربرکت خودشان در بیمارستان حضور داشتند و دانشجویان را از آموزش بهره‌مند می‌کردند.
دکتر صادق نیت با اشاره به فعالیت‌های اصلی مجتمع در حوزه‌های آموزش و پژوهش گفت: امسال را در شرایطی آغاز می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین بحران‌های دهه اخیر در حوزه پزشکی را می‌گذرانیم و با توجه به اینکه اولویت اول مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) آموزش است ولی در بحران کرونا مجتمع جایگاه خودش هم در سیاست‌گذاری‌ها و هم در آموزش و درمان کووید ۱۹ در سطح مجتمع و در سطح کشور حفظ کرده و آموزش‌های ارزشمندی را در کنار خدمات درمانی انجام داده است.
رئیس مجتمع در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این خبر که پروژه مهدی کلینیک و پارکینگ مجتمع با سرعت بسیاری در حال انجام است گفت: امسال پروژه بزرگ مهدی کلینیک و همچنین قسمتی از پارکینگ آماده بهره‌برداری است که بسیاری از مشکلات و چالش‌های مجتمع را حل خواهد کرد.
دکتر صادق نیت در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: کنده‌کاری‌های ایجادشده در سطح مجتمع و اطراف آن (خیابان باقر خان) به علت افزایش ظرفیت‌های انرژی (برق و گاز، آب) و صرفه‌جویی در میزان سوخت مصرفی در مجتمع است که بعد از ۳۰ سال در حال بهینه شدن است.
وی همچنین اعلام کرد که پروژه بهسازی سنگ‌فرش پیاده‌رو خیابان باقر خان با در نظر گرفتن بهترشدن خدمت‌رسانی به بیماران و تسریع در عبور و مرور مراجعین در حال انجام است.
در ادامه رئیس مجتمع با اشاره به تجهیز مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: امسال مجتمع باوجود تمام مشکلات مالی که داشت ولی توانست دستگاه‌هایی همچون Pet Scan، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و عروق، دستگاه‌های سونوگرافی، دستگاه‌های بیهوشی، دستگاه‌های اکوکاردیوگرافی و بسیاری تجهیزات پزشکی جهت‌ بخش‌های مراقبت‌های ویژه تهیه و نصب و راه‌اندازی کند.
دکتر صادق نیت ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان مجتمع عنوان کرد: جهت تسهیل در خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و کارکنان خدوم و زحمتکش مجتمع آزمایشگاه PCR راه‌اندازی شد و همچنین برای کارکنان، بخش ویژه کارکنان (رز و یاس) راه‌اندازی شده است.
در بخشی دیگر از این مراسم، دکتر اسلامی رئیس بخش قلب به نمایندگی از اساتید مجتمع سخنرانی کرد و ضمن بیان خاطراتی از دوران خدمت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، ویژگی‌های مهم یک پزشک خوب را برشمرد و گفت: یک پزشک خوب باید عشق بی‌پایان به فراگیری، عشق به یاددادن، اخلاق پزشکی، ظاهر آراسته، رعایت نظم و تواضع و فروتنی علمی داشته باشد.
در ادامه دکتر سید منصور گتمیری قائم‌مقام دفتر ارتباط بادانش آموختگان به‌ صورت مجازی شعری از سروده‌ های خود را قرائت کرد.
سپس وی از زحمات شبانه‌روزی رئیس مجتمع، معاون درمان و همچنین اساتید مجتمع؛ دکتر ابطحی، دکتر رحیمی، دکتر بیگ محمدی، دکتر صالحی، دکتر نصیری طوسی، دکتر عباسی، دکتر نوربالا، کادر پرستاری مجتمع که در این مدت زحمات بی‌شائبه‌ای را جهت بهبودی و سلامت ایشان کشیده‌اند تشکر کرد.
در پایان دستیاران، اعضای هیئت‌علمی و بخش‌های برگزیده معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.
توضیح اینکه این جشنواره همه‌ساله به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ اما امسال با توجه به همه‌گیری کرونا و ضرورت کاهش هرگونه تجمعی که باعث افزایش شیوع این بیماری می‌شود، این جشنواره برای نخستین بار از طریق ویدئو کنفرانس و مجازی برگزار شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *