گالری عکس مرتبط
  • تاریخ انتشار : 1400/01/23 - 17:39
  • تعداد بازدید خبر : 246
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نشست آموزشی «خودارزیابی عملکرد روابط عمومی» بیمارستان‌ها با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست آموزشی چک لیست «خودارزیابی عملکرد روابط عمومی» بیمارستان‌ها گفت: این چک‌لیست به بیمارستان‌ها کمک می‌کند که عظمت خودشان را بیشتر نشان دهند.

172062.mp3 نشست آموزشی «خودارزیابی عملکرد روابط عمومی» بیمارستان‌ها با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشستی که روز دوشنبه 23 فروردین 1400 به‌منظور آموزش چک‌لیست «خودارزیابی عملکرد روابط عمومی» در سالن جی 6 ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، ابتدا محمد علی پور، مسئول روابط عمومی بیمارستان روزبه درباره چک‌لیست مشارکت در برنامه‌های عمومی، تقویت هویت دانشگاهی و فرآیندهای پیش، حین و پس از برگزاری مراسم و آئین‌ها توضیح داد.
سید محسن اسماعیلی، مسئول روابط عمومی مرکز قلب تهران هم درباره چک‌لیست رویدادها، مناسبت‌ها، شرکت در نمایشگاه و برپایی نمایشگاه مطالبی را بیان کرد.
در ادامه مهدی گلپایگانی، سردبیر واحد روابط عمومی درباره «سمینار، وبینار و کارگاه‌های آموزشی»، «تابلوها و نشان‌های مراکز، «ارتباط با رسانه‌های جمعی» و «عملکرد روابط عمومی‌ها در حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی» دراین چک لیست آموزش داد.
در بخش پایانی مهندس سارا نعیمی، مسئول فناوری اطلاعات روابط عمومی درباره پورتال روابط عمومی دانشگاه و مهندس میر حامد حسینی با موضوع اینستاگرام و تولید پادکست سخنرانی کردند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در حاشیه این نشست گفت: موضوع مهمی که در همه واحدها باید موردتوجه قرار گیرد مدیریت «تصویر عمومی» دانشگاه است و روابط عمومی مسئولیت جدی در مدیریت تصویر و خوش‌نامی دارد. یکی از مکان‌هایی که در دانشگاه مخاطب و مراجعه کننده زیاد دارد بیمارستان‌ها هستند که روابط عمومی علاوه بر انعکاس اخبار و فعالیت‌های مهمی که در هرکدام از بیمارستان‌ها در حال وقوع است این مسئولیت را هم دارد که تصویری که مخاطب مشاهده می‌کند را در بخش‌های مختلف به‌طور مرتب رصد کند.
دکتر ترابی افزود: درواقع این چک‌لیست کمک می‌کند که نگاه جامع به مجموعه هر واحد داشته باشیم و واحدها به کمک چک‌لیست بتوانند موضوعات مهمی را که شاید به‌تنهایی موضوع کوچکی باشد اما در کنار هم نگاه مردم و مخاطبان را به دانشگاه و مجموعه بیمارستان‌ها تغییر دهد اصلاح و شرایط ارتقا و تعالی آن را فراهم کنند.
وی با تأکید بر اینکه هر مراسمی که در دانشگاه برگزار می‌شود بایستی از یک استاندارد حداقل تبعیت کند گفت: در همه مراکز تحت نظر دانشگاه مراسم مختلفی در حیطه‌های مختلف ازجمله افتتاح بخش‌ها، راه‌اندازی دوره‌های جدید، انواع وبینار، تفاهم‌نامه و کلنگ زنی برگزار می‌شود که بسیار مهم است به آن توجه شود تا هر مراسمی که در دانشگاه برگزار می‌شود از یک استانداردی تبعیت کند. این چک‌لیست به ما کمک می‌کند که این حداقل‌ها در مجموعه واحدها به‌طور مرتب رصد و کنترل شود.
دکتر ترابی با بیان اینکه روابط عمومی مسئول انجام مفاد چک‌لیست نیست و مسئولیت کنترل و نظارت کلی بر تصویر درست واحد خود را دارد افزود: قاعدتاً این عملکرد روابط عمومی به سایر واحد کمک می‌کند که کارشان شکل و قواره جذاب‌تری در مقایسه با گذشته داشته باشد.
وی نکته مهم دیگر در این چک‌لیست را توجه به فضای مجازی عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که ستاد روابط عمومی دانشگاه برای آن دیدگاه و برنامه دارد و در چک‌لیست به آن توجه کرده بحث شبکه‌های اجتماعی، نحوه ورود، نحوه انعکاس موضوعات و نوع ارتباط با مخاطبان در فضای مجازی است. همچنین عملکردی که روابط عمومی در بحران‌های مختلف باید ایفا کند دراین چک‌لیست موردتوجه قرار گرفته و درباره آن مفصل بحث شده است.
دکتر ترابی با تأکید بر اینکه روابط عمومی یک شغل تمام‌وقت است گفت: مسئولان روابط عمومی واحدها بایستی اهمیت موضوع را برای مدیران و مجموعه همکاران خود در سطح بیمارستان توضیح دهند و بتوانند مشارکت همه را برای گرفتن امتیاز لازم جلب کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه بحث نشان‌ها و نمادها را دراین چک لیست مهم دانست و گفت: آن چیزی که ما در پی آن هستیم این است که نشان‌ها و نمادهایی که در سطح دانشگاه استفاده می‌شود دارای وحدت باشد زیرا بیانگر اصالت دانشگاه هستند و اصلاً چک‌لیست در پی این است که بتواند این اصالت را در همه جنبه‌های مختلف پیگیری و نمایش را کامل و کمک کند تا ضمن اینکه هر بیمارستانی با داشتن هویت مشخص و خدمات ویژه خاص خودش با هویت و ریشه اصلی اش که همان دانشگاه علوم پزشکی تهران است ارتباط برقرار کند.
مدر روابط عمومی دانشگاه افزود: قطعاً این چک‌لیست به بیمارستان‌ها کمک می‌کند که عظمت خودشان را بیشتر نشان دهند و در این مسیر ما هم کمک می‌کنیم. از نیمه اردیبهشت نیز در مراکز حضور خواهیم داشت تا شایستگی‌های هر مجموعه را نشان دهیم و در این مسیر نیازمند مساعدت و کمک همه روسا هستیم.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 172062
مهدی  گلپایگانی
خبرنگار

مهدی گلپایگانی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید