برندآفرینی آموزشی، دانشجویی،بین المللی

مأموریت گروه خدمات الکترونیک، فرهنگ‌سازی و چگونگی ارائه خدمات پزشکی از راه دور است
برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

مأموریت گروه خدمات الکترونیک، فرهنگ‌سازی و چگونگی ارائه خدمات پزشکی از راه دور است

دکتر سید سینا مرعشی، مدیرگروه سلامت الکترونیک به همراه دکتر علیرضا آتشی عضو هیئت‌علمی دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در استودیو شفا در خصوص پزشکی از راه دور گفت گو کردند. دکتر مرعشی هدف این گروه را تربیت متخصصان و دانشجویان به‌منظور افزایش مهارت و دانش آنان برای ارائه خدمات سلامت در بستر فضای مجازی یا تله مدیسین بیان کرد و گفت: ارزش‌افزوده این رشته، امکان برقراری ارتباط و ارائه خدمات غیرحضوری بین خدمت گیرنده یا بیمار و خدمت دهنده از طریق تله مدیسین یا پزشکی از دور است. یکی از چشم‌اندازهای جذاب این رشته خدمات‌رسانی به مناطق دوردست و مناطقی است که از کمترین تجهیزات و امکانات درمانی بهره‌مند هستند. دکتر آتشی هم با بیان راهکارهای موردنیاز ایجاد این رشته گفت: لازم است در این خصوص سیاست‌گذاری خدمات بهداشتی، تغییر تعرفه‌ها و نظام پرداخت‌ها و در کنار آن استفاده از سطح متناسبی از فناوری اطلاعات در بهبود خدمات پزشکی از راه دور به‌منظور کمک به بیماران در قالب سلامت الکترونیک صورت گیرد. همچنین از کاربردهای این رشته ثبت، مدیریت و بازیابی اطلاعات و دیتاهای بیماران برای استفاده مجدد است.

دکتر کریمی: دانشگاه، زنده به نقد دانشجوست و دانشجو محور بالندگی دانشگاه است
امضای 4 تفاهم نامه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی

دکتر کریمی: دانشگاه، زنده به نقد دانشجوست و دانشجو محور بالندگی دانشگاه است

به منظور توسعه خدمات رفاهی دانشجویان، چهار تفاهم نامه در زمینه توسعه زیرساخت های خوابگاهی، توسعه اماکن ورزشی، اعطای تسهیلات خرید تجهیزات الکترونیک برای دانشجویان و تسهیلات ودیعه مسکن به امضا رسید.

دکتر سهراب پور: با بهبود کیفیت و ارائه خدمات، مزیت رقابتی خود را نسبت به سایر مراکز معرفی کنید
بررسی پیشرفت برنامه عملیاتی مجتمع بیمارستانی یاس

دکتر سهراب پور: با بهبود کیفیت و ارائه خدمات، مزیت رقابتی خود را نسبت به سایر مراکز معرفی کنید

معاون آموزشی دانشگاه و رئیس دانشکده پزشکی، در نشستی با رئیس و معاونان آموزشی و درمانی مجتمع بیمارستانی یاس، از نزدیک در جریان روند پیشرفت برنامه های عملیاتی این مرکز قرار گرفتند و از تلاش برای تبدیل این مرکز به سانتر آموزشی خبر دادند.

دکتر قاسم محمدخانی: گروه‌های مختلف علمی با ارائه ایده‌های سازنده و الگوسازی به یکپارچگی علمی خواهند رسید
مستند برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

دکتر قاسم محمدخانی: گروه‌های مختلف علمی با ارائه ایده‌های سازنده و الگوسازی به یکپارچگی علمی خواهند رسید

مدیرگروه شنوایی‌شناسی دانشکده توان‌بخشی در گفت‌وگو با مستندسازان فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح فعالیت‌های آموزشی این دانشکده گفت: گروه شنوایی‌شناسی در سطح بین‌الملل حرکت‌های مفیدی داشته و بعضی از نرم‌افزارها را بومی‌سازی کرده و به‌جرات می‌توان گفت لیدر گروه‌ها درسطح بین‌الملل است. با انجام کارهای مفید و بزرگ باوجود کمبود تجهیزات می‌شود به خودباوری رسید. همه گروه‌ها می‌توانند دربعد پژوهشی با ارائه نظریات سازنده به یکپارچگی علمی برسند. استفاده از تجربیات اساتید بزرگ در بعد آموزشی خیلی کمک‌کننده است. ارزش‌افزوده گروه شنوایی‌شناسی چاپ مجله و اعضای هیئت‌علمی آن است و فعالیت‌های نوآورانه گروه طراحی پرسشنامه است. دیده شدن فعالیت‌های پژوهشگران بهترین مدل انگیزشی است. داشتن پایان‌نامه و پروژه‌ها و تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه‌های دیگر و ایجاد وبینار بین‌المللی ازجمله فعالیتهای مفید این گروه بوده است.

دکتر محمدهادی دهقانی: کنترل عوامل مخرب و تهدیدکننده سلامت انسان برعهده مهندسی بهداشت محیط است
مستند برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

دکتر محمدهادی دهقانی: کنترل عوامل مخرب و تهدیدکننده سلامت انسان برعهده مهندسی بهداشت محیط است

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت گو با مستندسازان فرصت‌های سرآمدی در حوزه آموزش گفت: گروه بهداشت محیط رتبه اول کشوری و همچنین جایگاه ممتازی را در منطقه دارد. رسالت اصلی گروه مهندسی بهداشت محیط، تربیت نیروهای متخصص، باکفایت و آشنا با علم و دانش روز است. کارآفرینی باعث تولید ثروت، علم و فن‌آوری می‌شود و بسترهایی را فراهم می‌کند تا دانش‌آموختگان بتوانند، وارد حیطه‌های شغلی بشوند. مجموعه نیروی انسانی متخصص، و فعال، ارزش‌افزوده گروه را تشکیل می‌دهند. حرکت به سمت تحقیقات کاربردی و پژوهش‌های فن آورانه باعث تولید ثروت علمی و در نتیجه اقتصادی می‌شود. افق پیش روی گروه تربیت دانش‌آموختگان متخصص و باتجربه و جذب هیئت‌علمی متبحر، مجهز به دانش روز و متعهد است. گروه مهندسی بهداشت محیط ملزم به ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین بخشی، بین‌رشته‌ای و بین‌المللی است هدف این گروه ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش است. اهم فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گروه مهندسی بهداشت محیط کنترل آلودگی‌های محیطی است.

دکتر مریم سرایی: فعالیت‌های مرکز آموزش مهارت بالینی، از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی بیمارستان بهارلو است
مستند برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

دکتر مریم سرایی: فعالیت‌های مرکز آموزش مهارت بالینی، از موفق‌ترین پروژه‌های آموزشی بیمارستان بهارلو است

معاون آموزشی بیمارستان بهارلو در گفت و گو با مستندسازان فرصت های سرآمدی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه در تشریح فعالیت‌های آموزشی بیمارستان بهارلو گفت: بیمارستان بهارلو در امر آموزش به دانشجویان دانشگاه و دانشجویان پردیس بین الملل درمقطع پزشکی عمومی فعالیت می کند. پذیرش دانشجویان فلوشیپ طب خواب در این بیمارستان صورت می گیرد. مرکز آموزش مهارت‌های بالینی مجهز و بسیار پیشرفته و برگزاری کارگاه های مبتنی بر نیاز دانشجویان در ارتقای سطح علمی دانشجویان موثر است. اقدامات اولیه و نحوه برخورد با بیمار ترومایی آموزش داده می شود و مورد استقبال فراگیران قرار گرفته است. آموزش‌ها به نحوی است که دانش آموختگان بتوانند موارد شایعی که در هر منطقه ای به عنوان پزشک عمومی با آن مواجه شدند مدیریت کنند.

دکتر مجتبی سالاری فر: جامعه نگر و تأثیرگذار بودن از ویژگی‌های  منحصربه‌فرد فارغ‌التحصیلان مرکز قلب است
برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

دکتر مجتبی سالاری فر: جامعه نگر و تأثیرگذار بودن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فارغ‌التحصیلان مرکز قلب است

معاون آموزشی مرکز قلب تهران در بخش دوم گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در آموزش» دانشگاه گفت: برای ایجاد تفکر خلاق و مهارت در دانشجویان باید وقت بیشتری صرف آموزش به خصوص در مورد پیشگیری از بیمارهای قلبی بشود. آموزش پزشکی عمومی درزمینه بیماری‌های قلبی همچنان دارای کاستی‌هایی در فصل‌بندی دروس و برنامه‌های درسی است و معاونت آموزشی یک سری پیشنهاد‌ها و اقداماتی را در گروه قلب ارائه و شروع کرده است. در بحث آموزش پزشکی عمومی حضور اینترنها در بالین بیمار بسیار مهم است. رزیدنت‌های مرکز قلب تقریباً به‌طور صددرصدی دربرد تخصصی در طول سال‌های اخیر پذیرفته‌شده‌اند. در سیستم آموزش دستیاری پیش‌آزمون و پس‌آزمون به‌طور ویژه و خاص وجود ندارد ولی درنهایت فراگیر مورد ارزیابی واقع می‌شود. خطا یک امر بدیهی است، چون انسان جایزالخطاست، برای پیشگیری از بروز خطا، سیستم مسئول ارائه راهکار و راهنمایی است و برخورد شخصی در بروز خطا با افراد جایز نیست و می‌بایست به‌صورت دوستانه و علمی مبادرت به رفع خطا کرد.درآموزش انجام کارها به‌صورت جمعی است و فراگیران تک‌بعدی نیستند و اخلاق حرفه‌ای فراگیران از اهمیت فراوانی برخوردار است.

دکتر مجتبی سالاری فر: آموزش زیربنای پژوهش است
برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش

دکتر مجتبی سالاری فر: آموزش زیربنای پژوهش است

معاون آموزشی مرکز قلب تهران در بخش اول گفت‌وگو با مستندسازان «فرصت‌های سرآمدی در آموزش» دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف معاونت آموزشی، ایجاد یک مرکزی با برتری‌های خاص و تعریف مزیت نسبی از بیمارستان است. آموزش و مدیریت فوق تخصص‌ها و فلوشیپ های قلب از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت است. شرکت در کنگره‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات و چاپ مقاله در نشریات اروپایی سبب شد از مرکز قلب در سطح جهان به‌عنوان یک مرکز متعالی در آموزش پزشکی یاد شود. پژوهش نیازمند زیربنای آموزشی است و بر اساس یافته‌های موجود درمان و آموزش شکل می‌گیرد بنابراین قدم اصلی در بخش آموزش است. فراگیری که رشته قلب منتخب اول اوست، این مرکز را یک مرکز ایده ال می‌داند. تصوری که از دور در خصوص این مرکز وجود دارد حضور و در دسترس بودن اساتید مرکز به‌صورت تمام‌وقت و نوع روابط دوستانه و مورد تائید فراگیران و فضای بحث و گفتگو آزاد و مثبت‌ترین رفتارهای اخلاقی در آنجا حاکم و از جنبه علمی جزو بهترین‌های کشور است. اساتید در بخش آموزش به‌عنوان الگو شناخته می‌شوند. آموزش‌های بالینی و مجازی مکمل همدیگرند.

دکتر محمدحسین نکوفر: اثبات مرجعیت علمی از طریق رتبه بندی امکان پذیر است
«برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش و بین الملل»

دکتر محمدحسین نکوفر: اثبات مرجعیت علمی از طریق رتبه بندی امکان پذیر است

دکتر محمد حسین نکوفر، مدیر روابط بین الملل معاونت بین الملل دانشگاه، در بخش دوم گفت وگو با گروه فرصت های سرآمدی در آموزش و بین الملل، گفت: آنچه که به طور خاص می خواهم به آن بپردازم، رتبه بندی RUR است. شاخص پژوهش و آموزش بخش اصلی این رتبه بندی را تشکیل می‌ دهد و در واقع 80 درصد رتبه بندی به آموزش و پژوهش اختصاص خواهد داشت. همچنین علاوه بر رتبه بندی ها، نشان هایی شامل الماس، طلا، نقره و برنز بهدانشگاه ها اعطا می شود. از ویژگی‌های این نظام جامع‌نگر بودن آن است. افتخار بزرگی است که ما در کنار دانشگاه‌های تراز اول جهان، تنه به تنه آن‌ها می‌زنیم. در این رتبه بندی دانشگاه‌های بزرگ جهان قرار گرفته اند و ما در کنار آن‌ها رتبه‌بندی شده‌ایم.

دکتر محمدحسین نکوفر: افزایش شهرت و اعتبار بین‌المللی دانشگاه، موجب جذب پروژه‌های مشترک جهانی می شود
«برندآفرینی مشارکتی در حوزه آموزش و بین الملل»

دکتر محمدحسین نکوفر: افزایش شهرت و اعتبار بین‌المللی دانشگاه، موجب جذب پروژه‌های مشترک جهانی می شود

دکتر محمد حسین نکوفر، مدیر روابط بین الملل معاونت بین الملل دانشگاه، در بخش اول گفت وگو با گروه فرصت های سرآمدی در آموزش و بین الملل، گفت: شاخص‌ها، تعیین کننده روش های رتبه بندی هستند و بر این اساس، رتبه بندی های مختلف در دنیا شکل می گیرد اما مهم ترین شاخصی که در بسیاری از این رتبه‌بندی‌ها مورد توجه قرار می گیرد این است که پژوهش ها در چه فیلدی در حال انجام است و همچنین کجا و چگونه چاپ می‌شود. اگر می‌خواهیم در دنیا وجود داشته باشیم و دیده شویم باید با جهان در ارتباط باشیم. اگر در رتبه‌بندی دیده نمی‌شویم، اصلاً وجود نداریم. دانشگاهی در جهان وجود دارد که در رتبه‌بندی دیده می‌شود. پس رتبه‌بندی در حقیقت کمک می‌کند که دانشگاه ما در دنیا شناسانده شود از این رو باید در این فضا شرکت کنیم. با معاونت‌های مختلف دانشگاه و همچنین مدیریت آمار و اطلاعات در کمیته ای هماهنگ هستیم تا با نگاهی دقیق بر تنظیمات و پیش فرض های رتبه‌بندی، آنها را یکسان سازی و راستی آزمایی کنیم. در کشور تقریباً در تمام رتبه‌بندی‌ها اول هستیم به‌خصوص وقتی‌که این رتبه بندی در حوزه علوم پزشکی انجام می شود.